Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei ole varaa tehdä kesälomareissua

Vierailija
15.07.2018 |

Onko muilla tiukkaa rahan kanssa? Mies on töissä, minä kotihoidon tuella ja ikinä ei ole ylumääräistä rahaa, miehen lomarahat upposi asuntolainaan ja laskuihin. Ruokaankin täytyy säästää ja yhtiövastikkeeseen. Ärsyttää.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Tosin pienten lasten kanssa reissussa ei ole mikään loma, joten ihan tyytyväinen tilanteeseen olen.

Vierailija
2/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin lomarahat säästetään lomaaa varten, muilla tuloilla hoidettu laskut. Ette vaan osaa käyttää rahaa oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan varaa matkustaa. Palkka on pieni.

Vierailija
4/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tehdä reissu? Ei se ole mikään pakollinen tai ihmisoikeus. Reissu tehdään jos on varaa. Jos ei ole varaa niin sitten ollaan kotosalla.

Vierailija
5/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsia piti tehdä koska...... ei voi olla yllätys että lapsiperhe matkustaa ihan eri tavalla kuin sinkku...vai oliko isokin yllätys 

Vierailija
6/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne isot tulot vaan ne pienet menot... Joka vuosi se kesä sieltä tulee, joten yrittäisin sitkeästi säästää. Edes kymppi pari joka kuukausi jemmaan ja jättää jotain turhaa ostamatta. Siinä on vaikka rahat risteilylle koossa.

Vierailija
7/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen vaihtelun tarvi mitään kallista olla, jotain vähän eri maisemia kuin yleensä. Jotain vähän eri tekemistä. Mielikuvitus ei ole rahasta kiinni. Pääkaupunkiseudulla on ympäristökeskuksen retkiä ym. Suomen luontoa voi ihmetellä ihan kotikulmilla. Yritä olla innostunut elämästä. Mikään ei oo niin karsee kuin flegut vanhemmat.

Vierailija
8/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota se on pienen lapsen kanssa kun ollaan vielä kotona eikä molemmat töissä.

Elämä on valintoja. Kun palaat työelämään, on taas varaa reissata. 

Vierailija
9/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe ei tee kesälomareissua, vaikka olisi varaa ostaa koko helvetin kesälomabussi seurueineen viikoksi puutarhaamme hoitamaan. Pitää arvostaa jotain muutakin, kuin malagan aurinkoa ta turkulaisten tisuja!

Vierailija
10/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissata voi pienelläkin rahalla, lähes ilmaiseksi. Meillä kevään odottamattomat menot vei loma budjetin, mutta silti päätimme lähtä viikoksi vaeltamaan koko perheellä. Ainut kulu on bensat joilla pääsee perille j takas, mutta toisaalta ruokaan kuluu vähemmän metsässä.

Vierailija
11/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Kuopion suunnalla mökillä. Okei, mökki oli ilmainen, mutta rahaa meni naurettavan vähän.

Junaliput Kuopioon 44e /hlö menopaluu.

Kuopiossa ruokakaupassa, mun osuus 25e. Sis. saunakaljat.

Mökillä teimme pihahommia omistajan toiveiden mukaan. Se oli pelkästään mukavaa puuhastelua.

Mökin omistajalle jätimme 50e, eli mun osuus 25e.

Taksiin mun osuus 30e.

124e kuuden päivän mökkiloma.

Olin siis ystävän kanssa. Ymmärrän, että lapsiperheen kulut erilaiset.

Mutta kotonakin rahaa kuluu ruokaan. Reissussa ollessa tulee ostettua vain välttämättömät. Mitään jugurttia tai vanukkaita ei laahata mukana.

Uusia perunoita voin ja sipulin kanssa, tomaattia kyytiin. Herkkuruokaa halvalla.

Ei tarvi olla niin ihmeellinen reissu, halvalla pääsee kun jaksaa googletella.

Vierailija
12/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mitoitettiin asuntolaina niin, että siitä selviää miehenkin palkalla. Kotihoidontuella kun olin, niin hyödynnettiin miehen työmatkoja jos vaan pystyttiin. Jos miehellä oli viikon reissu jonnekin, niin lähdin lapsen kanssa mukaan ja pidettiin työviikon jälkeen lomaviikko. Säästettiin miehen lentolippujen verran ja ekan viikon hotelli oli työnantajan piikkiin. Eikä pienestä lapsesta tarvinnut lentokoneessa maksaa paljon mitään.

Oli meillä yhtenä kesänä silti niin tiukkaa, että tehtiin vaan sellainen pieni Tallinnan-reissu jossa ei päästy edes maihin. Liput maksoi 5€ ja otettiin omat eväät mukaan. Paistateltiin siellä laivan kannella ees taas, nautittiin merestä ja auringosta. 

Vierailija
13/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laitoitte lomarahat asuntolainaan jos muutenkin lyhennätte sitä joka kuukausi miehen palkasta? Siihenhän saa uppoamaan kaiken ylimääräisen eikä voi ikinä nauttia mistään, ai niin joo kahdenkymmenen vuoden päästä sitten.

Vierailija
14/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen yksinhuoltajana minulla on aina varaa matkustella, vaikka vuokra on yli 700 €/kk.

Pystyn pienestä palkastani oikein hyvin säästämään 100-300 €/kk valintani mukaan.

Muuten valitsen elämisemme niin, etten käytä päihteitä (=Viinaan menee rutkasti rahaa, jos sitä on vailla koko ajan.) kuin satunaisesti, teen pääsääntöisesti itse ruokamme, ostan vaatteet kirppareilta.

--

Olkoot kuinka klisee hyvänsä, valintoja , valintoja.

Valintoja elämisessä, säästämisessä, uuden/käytetyn hankinnoissa.

Valintoja asumiskuluissa, kodin sisustamisessa... jne.

--

En tuomitse ihmistä, joka ei halua matkustaa, vaan satsaa kaiken kotiinsa ja perheeseensä.

Jossain meni vikaan, jos raha-asiasta täytyy valittaa/kärsiä.

Vierailija
15/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet katsonut ulos, nyt on Suomessa Euroopan parhaat lomasäät, joten lähtekää bussilla vaikka lähikaupunkiin päiväksi, nauttikaa ja katselkaa. Lapset eivät juurikaan reissuja kaipaa, vaan vähän 5ohjelmaa ja yhdessäoloa.  

Vierailija
16/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat reissulla? Ulkomaanmatkaa? luxus hotellia..? Joku viikko naapurikaupungin  leirintäalueella (teltassa) ei hirveesti enemmän maksa kuin kotona oleminen. Ilmaisia nähtävyyksiä, puisto - ja uimarantaoleilua.. tuttavaperheen kanssa mökin yhteisvuokraus.. vaihtoehtoja löytyy. Se vaan että mihin on tottunut/totutettu, 

Vierailija
17/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi. Meillä olisi varaa, mutta ei huvita. Ollaan laiskasti ja yhdessä. Hyödynnetään oman kunnan lähipalvelut. 

Vierailija
18/18 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, elämä on valintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan