Tulisipa jo pian TALVI!
Kommentit (17)
Näiltä hellehehkuttajilta, jotka arvostelevat meitä helteestä kärsijöitä, puuttuu empatia toisia kohtaan. Talven ystävänä ymmärrän niitä, jotka puolestaan kärsivät kylmästä! Monille sairaille ja vanhuksille tämä aika on hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään helteestä pidä yhtään. En ymmärrä ihmisiä, jotka ovat innoissaan helteistä. Eivät ajattele sairaita ihmisiä.
No olipahan yleistys. Vaikka helteestä itse pidänkin, huolehdin silti läheisestäni jolle helle on taakka.
En ole vanha enkä sairas, mutta liika on liikaa. Inhoan hellettä. Yöllä ei taas saanut nukuttua, kun hikisenä pyörii lakanoissa. Ulkona ilma seisoo. Mistään ei saa viileää raikasta ilmaa. Lasken päiviä siihen, että nämä helteet hellittävät. Onneksi maanantaina alkaa loma, ettei töissä tarvitse hikoilla.
Talvi on paras vuodenaika ja silloin kaunista, kun kaikki valkoista. Harmi, ettei eteläiseltä pallonpuoliskolta löydy lumista paikkaa minne mennä, kun Suomessa talvi.
Minä en ole sydänsairas mutta inhoan hellettä silti. Parikymmentä astetta riittää oikein hyvin yli 25 on jo kärsimystä.
Piti kirjoittaa, kun Suomessa kesä.
Käy se pakkanenkin pumppuvikaisille.
Talvella vähäpukeiset naiset laitetaan takaisin varastoon 😕
Suomalainen ei koskaan petä. Vallitseva sääkin on aina valittamisen aihe. Aina. Talvella sitten porataan miten ikuisuuksia kestävä kylmyys ja pimeys vie hengen.
Kunpa itselläkin alkaisi loma jo huomenna. Vielä on kaksi viikkoa töissä oltava. Meillä kun ei mitään ilmastointiakaan ole. Kenenkään ei pitäisi joutua olemaan töissä tällaisella säällä. Vielä pari viikkoa sitten harmittelin, jos parhaat säät ohi lomani koittaessa, mutta toisaalta nyt ajattelen, ettei yhtään harmi, vaikka olisikin viileämpää silloin. Paremmin jaksaa tehdä asioita lomalla.
Pian se talvi tulee, mutta sitä ennen tulee ihana syksy.
En mä näe siinä mitään huonoa että heikoimmat menehtyy eivätkä kuluta kuitenkin rajallisia resursseja.
Te otatte tämän nyt v,ttuiluna mutta kannattaa ehkä oikeasti hankkia jonkin sortin ilmastointilaite. Ja ottakaa viileitä pikasuihkuja useasti.
Yksi tuttunikin sanoi ikävöivänsä -20˚ pakkasia.
Hienoa kuitenkin kun kesä on kesä eikä vesisateinen ja kylmä.
Vierailija kirjoitti:
En mä näe siinä mitään huonoa että heikoimmat menehtyy eivätkä kuluta kuitenkin rajallisia resursseja.
Hirveätä ajattelua! Ajattelisit varmasti toisella tavalla, jos itse olisit sairas.
Sydänsairauksistakin moni on itse elintavoilla aiheutettuja.
En minäkään helteestä pidä yhtään. En ymmärrä ihmisiä, jotka ovat innoissaan helteistä. Eivät ajattele sairaita ihmisiä.