Ja muissa maissa, kuin Suomessa, lapset huomioidaan aina kauniisti..
Ei vaineskaan. Tässä se on mustaa valkoisella, mammat.
Ei se ruoho aina ole vihreämpää aidan toisella puolella.
Itse olemme kyllä saaneet huvää kohtelua lapsellemme sekä Suomessa, että ulkomailla.
Lapsi osaa käytöstavat, kun ihan pienestä olemme häntä hienovaraisesti ohjanneet.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/201807112201067360_tw.shtml?utm_m…
Kommentit (12)
Muualla lapsilta odotetaan käytöstapoja ja kasvatetaan noudattamaan niitä, täällä lapset määrävät tahdin ja vanhemmat tanssii sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken lisäksi lasta myös läppäistään, jos ei osaa olla hiljaa esim. ravintolassa.
Tätä olen nähnyt tapahtuvan Italiassa ja Ranskassa. Lapsia kasvatetaan käyttäytymään väkivallan pelolla.
Mutta kun mammat väittävät Suomen olevan lapsivihamielisin maa.
Ainakin Eestissä lapset huomioidaan, moneen paikkaan ja huvitukseen pääsee lapset ilmaiseksi, lapset syövät ilmaiseksi vanhemman seurassa, kun Suomessa nyhdetään joka paikassa ainakin se euro per ikävuosi. Eikä yleinen ilmapiiri ja ihmiset ole muutenkaan vihamielisiä lapsia kohtaan. Lapset otetaan ystävällisesti vastaan.
Moni suomalaisäiti on aina vinkumassa tyyliin "mutta kun mulla on lapsi" ja vaatimassa erityiskohtelua sen takia, ulkomailla en ole tälläistä koskaan nähnyt.
Tämä keskustelu putoaa alta aikayksikön, mammat on mukana vain kun suomalaisia mollataan!
Vierailija kirjoitti:
Moni suomalaisäiti on aina vinkumassa tyyliin "mutta kun mulla on lapsi" ja vaatimassa erityiskohtelua sen takia, ulkomailla en ole tälläistä koskaan nähnyt.
Niin, koska monesti ulkomailla sitä saa vinkumattakin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska monesti ulkomailla sitä saa vinkumattakin ;)
Ei todellakaan aina saa. Esimerkiksi juuri nuo mainitut Italia ja Ranska ovat maita, joissa lapsen oletetaan olevan hiljaa ja hymyilevän kauniisti. Silloin kyllä kehutaan ja taputetaan päätä, muuten ei kunnian kukko laula.
Mikä ihme muuten mammoilla on saada erityiskohtelua lapsen takia? Ei ymmärrä.
Minä se jaksan aina ihmetellä mammoja, jotka haukkuvat Suomea lapsivihamieliseksi.
Jos jossain ei nyt ole huomioitu mamman pilttejä, niin ei se koko kansaa tee vihamieliseksi.
Joku kirjoitti, että Virossa lapset syö ilmaiseksi; ei muuten aina syö, eikä kaikkiin paikkoihin mennä ilmaiseksi.
Suomessa lapsi syö ja majoittuu monessakin paikassa ilmaiseksi ja huomioidaan muutenkin hyvin esim. leikkipisteillä. Etelä-Euroopassa lapsi istuu hiljaa pöydässä, eikä keskeytä aikuista.
Saattaahan se olla niinkin, että "metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan." Me olemme saaneet Suomessa erittäin hyvää kohtelua ja huomioimista lapsen kanssa, vaikka emme mitään erikoishuomioimista edes oleta saavamme.
Ravintoloissa, ruokapaikoissa yleensäkin on lapseltamme veloitettu 0€ hyvinkin usein ja tuotu vielä lisäksi joku pieni yllärimakeinen jne.
En allekirjoita Suomea lapsivihamieliseksi.
Mutta missä maassa pilkutetaan ennen kuin-sanaa? Ei ainakaan Suomessa!
Vierailija kirjoitti:
Mutta missä maassa pilkutetaan ennen kuin-sanaa? Ei ainakaan Suomessa!
Eikö se "kuin Suomessa" ole sivulause ja jää siten pilkkujen sisään?
En kylläkään ole haka äidinkielessä, enkä ole ap:kään.
Kaiken lisäksi lasta myös läppäistään, jos ei osaa olla hiljaa esim. ravintolassa.