Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen huomannut, että olen vähemmistössä mielipiteeni kanssa

Vierailija
14.07.2018 |

Mikä on huolestuttavaa. Tästä voidaan päätellä että nykyään moraalikäsitys on aivan erilainen kuin ”minun nuoruudessani”

Meidän perheessä ja onneksi suvussa (!) rippijuhliin osallistutaan puolin ja toisin.

Opiskelujutuissa muita autetaan puolin ja toisin, eikä pimitetä vastauksia ja esitetä tyhmää. Työssä sama juttu.

Ilmankos osa menestyy elämässä ja saa menestystä roppakaupalla, kun osa laahaa työttömänä ilman ystäviä jossain ihme todellisuudessa.

Kyllä perinteiset käytöstavat ja arvot kunniaan!!!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä moraalia tukee rippijuhliin osallistuminen? Suurin osa kirkkoon kuuluvista ei oikeesti usko Jumalaan, sekö on sun mielestä moraalisesti oikein? Kuuluvat kirkkoon vain yhteisönsä painostuksesta.

Vierailija
2/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aikoinani töissä kun muut olivat rippikoulussa. En tiedä oliko kannattavaa mutta ainakin voin sanoa rahojen olevan työllä ansaittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä moraalia tukee rippijuhliin osallistuminen? Suurin osa kirkkoon kuuluvista ei oikeesti usko Jumalaan, sekö on sun mielestä moraalisesti oikein? Kuuluvat kirkkoon vain yhteisönsä painostuksesta.

Se tukee yhteisöllisyyttä, kyllä minä osallistuisin siskon tytön , serkun tms. jumppahumppauskon aikuistumisriittiin, vaikka itse pitäisin uskoa tuohon tangojumalaan idioottimaisena.

Vierailija
4/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nuo ole perinteisiä käytöstapoja ja arvoja.

Vierailija
5/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisön painostus on kyllä todella huono syy aikuisen kuulua johonkin johon ei tahdo. Jos itsellä ei ole munaa tehdä niin kuin oma moraali ja omatunto sanoo, on se kyllä ihan oma syy ja valinta.

Kukaan ei varmasti tule hylätyksi perheen tai suvun taholta jos eroaa kirkosta. Nyt emme puhu siis lahkoista.

Mitä rippijuhliin ja kasteeseen sekä kirkolliseen vihkimiseen tulee, on se monelle traditio joka halutaan säilyttää. Onhan se monin verroin juhlallisempaa ja kohokohta. Minun lapseni on kastettu vaikka emme usko yhtään minkäänlaiseen korkeampaan voimaan emmekä kirkossa käy kuin juuri em. tilaisuuksissa.

Sillä ei ole mitään uskon kanssa tekemistä. Tekopyhää tulla esittämään moraalisaarnaa, suuntaa katse ihan sinne omaan elämääsi ja mieti omaa moraaliasi ensin.

Vierailija
6/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tukee yhteisöllisyyttä, kyllä minä osallistuisin siskon tytön , serkun tms. jumppahumppauskon aikuistumisriittiin, vaikka itse pitäisin uskoa tuohon tangojumalaan idioottimaisena.

Sä sekotat nyt moraalin yhteisöllisyyteen. Mä en ole kuullut koskaan mistään "jumppahumppauskonnosta" ja on moraalisesti arveluttavaa osallistua johonkin mihin ei itse usko (ja tässä en nyt tarkoita mitään jumaluskontoa). Lähinnä se on tekopyhää.

Vierailija
7/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisön painostus on kyllä todella huono syy aikuisen kuulua johonkin johon ei tahdo. Jos itsellä ei ole munaa tehdä niin kuin oma moraali ja omatunto sanoo, on se kyllä ihan oma syy ja valinta.

Kukaan ei varmasti tule hylätyksi perheen tai suvun taholta jos eroaa kirkosta. Nyt emme puhu siis lahkoista.

Mitä rippijuhliin ja kasteeseen sekä kirkolliseen vihkimiseen tulee, on se monelle traditio joka halutaan säilyttää. Onhan se monin verroin juhlallisempaa ja kohokohta. Minun lapseni on kastettu vaikka emme usko yhtään minkäänlaiseen korkeampaan voimaan emmekä kirkossa käy kuin juuri em. tilaisuuksissa.

Sillä ei ole mitään uskon kanssa tekemistä. Tekopyhää tulla esittämään moraalisaarnaa, suuntaa katse ihan sinne omaan elämääsi ja mieti omaa moraaliasi ensin.

Tosiasia on se että kirkkoon kuuluu paljon näitä tapakristittyjä, jotka eivät aidosti usko. Ja kuten sinäkin puhut traditioista. Niillä ei ole mitään tekemistä moraalin kanssa.

Vierailija
8/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt varmaan ihan vitsillä?

Osallistuminen läheisen juhlaan a) on normaalia hyvää käytöstä ja toisen huomioimista b) tukee perheen ja suvun yhteishenkeä ja moraalia.

Vierailija
9/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistäkin vastauksista näkee, että meidän ajattelutapa, arvot ja moraali on ihan erilainen kuin pääosan.

Epäkohteliaita vastauksia, asian vierestä jankkausta, tahallista väärinymmärtämistä.

Olen niin harmissani tästä pahoinvoinnin määrästä ja vastakkainasettelusta mikä täällä näkyy! Leikkaus yhteiskunnasta. Tämä siirtyy sitten tuleville sukupolville eteenpäin!

Ap

Vierailija
10/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistäkin vastauksista näkee, että meidän ajattelutapa, arvot ja moraali on ihan erilainen kuin pääosan.

Epäkohteliaita vastauksia, asian vierestä jankkausta, tahallista väärinymmärtämistä.

Olen niin harmissani tästä pahoinvoinnin määrästä ja vastakkainasettelusta mikä täällä näkyy! Leikkaus yhteiskunnasta. Tämä siirtyy sitten tuleville sukupolville eteenpäin!

Ap

Sun arvoihin kuuluu ilmeiseti toisten mielipiteiden halveksunta.

Vierailija
11/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt varmaan ihan vitsillä?

Osallistuminen läheisen juhlaan a) on normaalia hyvää käytöstä ja toisen huomioimista b) tukee perheen ja suvun yhteishenkeä ja moraalia.

Suvun yhteishenkeä tukee tapaamiset muualla kuin juhlissa. Juhlat on yleensä juuri sitä pönötystä ja yhteisölle näyttämistä. "Näin me pidetään yhtä."

Vierailija
12/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etköhän sinäkin juuri kuulu kirkkoon yhteisösi painostuksesta ja se näkyy juuri siinä, että haluat noudattaa yhteisösi traditioita. Tuo, jos mikä on tekopyhää.

Vierailija
13/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasia elämässä on, että on rahaa

Vierailija
14/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä avaus!!! 😍❤️🙏🏾🙌🏾🙌🏾🙌🏾🙌🏾🙌🏾

Vierailija
15/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikki, jotka ovat eri mieltä kuin sinä, ovat tahallaan väärinymmärtäviä jankkaajia? Vai olisiko se kuitenkin niin, että sinä olet narsisti?

Vierailija
16/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, niin siis sinähän juuri vahvistat teoriani! Sanoinkin että olen ehdottomasti moraalini, arvojeni, tapojeni kanssa vähemmistössä täällä. Vahvistat teoriani a) olemalla eri mieltä sekä b) haukkumalla narsistiksi.

Kukaan joka haukkuu toista narsistiksi erilaisten arvojen takia, ei menesty elämässä ja voi pahoin. Olen harmissani kun Suomi rapautuu ja yhteinen ilo ja voima katoavat.

Toista se oli sotien jälkeen! Kaikki suomalaiset puhalsivat yhteen hiileen. Onneks tuttavapiirissäni on näitä kohteliaita.

Ap

Vierailija
17/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen eronnut kirkosta koska usko puuttuu. Mutta totta kai osallistun omaisten ja ystävien tärkeiden hetkien juhlallisuuksiin jumalanpalveluksineen. Osallistumalla kerron että välitän ja kunnioitan.

Vierailija
18/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen eronnut kirkosta koska usko puuttuu. Mutta totta kai osallistun omaisten ja ystävien tärkeiden hetkien juhlallisuuksiin jumalanpalveluksineen. Osallistumalla kerron että välitän ja kunnioitan.

Kyllä mäkin osallistun ja välitän ja eritoten en kyseenalaista lähimmäisen moraalia, kuten ap.

Ap:n kirjoituksesta saa sen käsityksen, että hän haluaa nimenomaa keskustella moraalikäsityksestä.