Miten perustaa menestyvä blogi?
Postauksia ruokavaliosta? (syön pestoa purkista)
Vaatteista? (sama hm villapaita joka päivä)
Tekemisistä (metsässä kävely, tänään näkyi sorsa jota pelästyin )
Kommentit (11)
Ensin pitäisi olla todella sosiaalinen, ja mielellään hyvät suhteet jo valmiina moniin blogisteihin. Sellaisiin siis, joiden lukijat haluaisivat lukea myös sitä omaa blogia. Aiheet pitäisi olla sellaisia mitkä kiinnostaa kansaa (älkää kysykö minulta mitä ne aiheet ovat, en halua kuulla sanaakaan vihersmoothieista tahi oil-pullingista).
Sitten pitäisi alusta lähtien päästä näkyville blogialustalla. Eli paljon tykkäyksiä ja kommentteja. Niitä kommentteja varmaan saa enemmän sillä että kiertää itse kommentoimassa muiden kirjoituksia.
Maksaako blogin perustaminen ja kuinka se perustetaan?
Vierailija kirjoitti:
Ensin pitäisi olla todella sosiaalinen, ja mielellään hyvät suhteet jo valmiina moniin blogisteihin. Sellaisiin siis, joiden lukijat haluaisivat lukea myös sitä omaa blogia. Aiheet pitäisi olla sellaisia mitkä kiinnostaa kansaa (älkää kysykö minulta mitä ne aiheet ovat, en halua kuulla sanaakaan vihersmoothieista tahi oil-pullingista).
Sitten pitäisi alusta lähtien päästä näkyville blogialustalla. Eli paljon tykkäyksiä ja kommentteja. Niitä kommentteja varmaan saa enemmän sillä että kiertää itse kommentoimassa muiden kirjoituksia.
Ei tuo pidä paikkaansa.
Esimerkiksi Mungo ja Xenia aloittivat ihan kotikutoisilla blogeilla. Muistan molempien blogit ajalta, jolloin eivät olleet vielä isoilla blogialustoilla eikä ollut kaupallisia yhteistöitä.
Ne suhteet muihin blogisteihin tulee kyllä ajan kanssa.
Blogin perustaminen on melko helppoa nykyään, jos on hieman viitseliäisyyttä perehtyä asiaan ensin. Suosittelen ehdottomasti Squarespace alustaa ja ohjeet bloggauksen aloittamiseen löytyy täältä: https://henrisilvan.com/blogi/kuinka-aloittaa-blogi-squarespace-alustal…
Kuluja tulee käytännössä domain (15 euroa per vuosi) ja Squarespace palvelinkulu eli n. 11 euroa per kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo pidä paikkaansa.
Esimerkiksi Mungo ja Xenia aloittivat ihan kotikutoisilla blogeilla. Muistan molempien blogit ajalta, jolloin eivät olleet vielä isoilla blogialustoilla eikä ollut kaupallisia yhteistöitä.
Ne suhteet muihin blogisteihin tulee kyllä ajan kanssa.
Vähän eri aika blogien kanssa silloin kun nyt.
Vierailija kirjoitti:
Blogin perustaminen on melko helppoa nykyään, jos on hieman viitseliäisyyttä perehtyä asiaan ensin. Suosittelen ehdottomasti Squarespace alustaa ja ohjeet bloggauksen aloittamiseen löytyy täältä: https://henrisilvan.com/blogi/kuinka-aloittaa-blogi-squarespace-alustal…
Kuluja tulee käytännössä domain (15 euroa per vuosi) ja Squarespace palvelinkulu eli n. 11 euroa per kuukausi.
Mä taas ehdottomasti suosittelen, että et käytä Squarespacea vaan wordpress.org. Joudut toki hostaaman itse, mutta jos rahaa haluat blogillasi tehdä tuo on lähestulkoon ainoa järkevä valinta.
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/self-hosted-wordpress-org-vs….
Eikös blogit kuolleet jo ajat sitten? Instaa nykyään seurataan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla mitään suhteita ja blogille näkyvyyttä hankitaan SEO:n (search engine optimization) avulla, minkä hyvin hallitseminen auttaa rankkaamaan sivustosi hyvin Googlen haussa.
Postauksia ruokavaliosta? (syön pestoa purkista) - Voit tehdä vaikka blogipostauksen siitä kuinka kokeiletkin vaihteeksi tehdä itse pestoa.
Vaatteista? (sama hm villapaita joka päivä) - Blogipostaus siitä miten sitä samaa villapaitaa voi yhdistää muihin vaatteisiin ja saada aikaan uusia asuja
Tekemisistä (metsässä kävely, tänään näkyi sorsa jota pelästyin ) - Miksi pelästyit sorsaa, pelästyikö sorsa myös sinua? Mitä mietit metsäkävelyllä? jne. jne.
Jos osaat hyvin kirjoittaa niin pystyt saamaan kiinnostavan postauksen lähestulkoon mistä tahansa aiheesta.
Ok