Miten te pidätte ihonne? Täysin ilman meikkiä vai hyvä meikki?
Mulla Lancomen meikkivoide ja siihen vähän puuteria ja näytän kauhealta. Kauhealta näytän myös ilman meikkiä!
Antakaa ohjeet ja tarkat tuotteet tosi siistiin,
päivettyneeseen ihoon. Siis millä sellaisen saa?
Kommentit (20)
Mä kans oon miettinyt että millä sen ihon saa hehkuvan näköiseksi ja sellaiseksi siististi meikatun näköiseksi?
Eikä pelkästään hyvä ja kuulas iho tota selitä kun aknearpiset kasvotkin näyttää hyviltä.
Itsellä ei ole näpyn näppyä mutta iho ei näytä hyvältä.
Pitääkö sitä pigmenttiä olla ihan älyttömästi vai mitä? Itsellä kanssa ollut tuon lancome käytössä, parikin eriä ja ei sen kummempi naama ole.
Myös Kanebon meikkivoide ihan kauhea!
Nyt ku vertaan L'Oréal True match minerals ja tota cliniquen kalliimpaa ni sanon et mulle parempi oli se L'Oréal. Et varmaan meikkivoiteella aika paljon väliä. Plus tää sävy taitaa olla yhden sävyn liian vaalea. XDDDD :(((((
Onko nämä mineraalimeikit hyviä?
Entä värilliset kosteusvoiteet?0
No ei ainakaan mikään L'Oréal minerals oo aito mineraalimeikki. :D
Kokeilemalla löydät, toiset tykkää.
Ihoni parani, kun sairastelin pari kuukautta ja olin kokonaan ilman meikkiä. Alkaessani uudelleen meikata huomasin, että nimenomaan ne käyttämäni meikkituotteet, vaikka olivatkin muka herkälle iholle sopivia ja hypoallergeenisia, ärsyttivät ihoni punaiseksi ja näppyläiseksi. Nykyisin käytän kasvoilla pelkästään tiettyä peitevoidetta muutamiin katkenneiden verisuonien ryppäisiin ja irtopuuteria otsassa ja nenällä. Näiden tuotteiden löytäminenkin oli työn ja tuskan takana, koska lähes kaikki tuntuu ärsyttävän ihoani.
Missha bb-voide on hyvä. Kevyt mutta riittävän peittävä. Ihoa hoidan korealaisilla ihonhoitotuotteilla ja on kyllä ihon kunto parantunut ja sävy kirkastunut huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ihoni parani, kun sairastelin pari kuukautta ja olin kokonaan ilman meikkiä. Alkaessani uudelleen meikata huomasin, että nimenomaan ne käyttämäni meikkituotteet, vaikka olivatkin muka herkälle iholle sopivia ja hypoallergeenisia, ärsyttivät ihoni punaiseksi ja näppyläiseksi. Nykyisin käytän kasvoilla pelkästään tiettyä peitevoidetta muutamiin katkenneiden verisuonien ryppäisiin ja irtopuuteria otsassa ja nenällä. Näiden tuotteiden löytäminenkin oli työn ja tuskan takana, koska lähes kaikki tuntuu ärsyttävän ihoani.
Mullakin. Joku ärsyttää nyt ihan sikana. Tunnen et tää on taas turpee ja kuumottaa meikin alta. En tiedä, onko joku ulkoinen asia, joku ruoka-aine vai joku lääke. Ei niinku jaksais.
Ilman meikkiä. Mulla on ollut meikkiä naamassa ehkä viisi kertaa elämäni aikana; wanhojen tansseissa, omissa häissä, kaverin häissä ja näitä ennen pari kokeilua teininä. Ei ole mun juttu ollenkaan.
Talvella kun oikein kuivuu, käytän jotain naamarasvaa, mutta ne purtilot jää aina lopulta käyttämättä ja pakko laittaa roskiin kun härskiintyy. Nykyään käytänkin vaan jotain sellaista yleisrasvaa, joka tulee sitten käytettyä muutenkin. Sipaisen sitä naamaan kun kuivuu, muuten käytän lähinnä käsirasvana.
Juu ja siis en näytä erityisen hehkeältä naturellina, mutta minkäs teet kun meikki ei tunnu kivalta iholla. Ei mua haittaa meikittömyys henkilökohtaisesti, mutta muita voi haitata, ja sehän ei sitten mua haittaa yhtään jos jotain muuta haittaa. Katsokoon muualle, vaikka niitä nätimpiä naisia, joilla on meikit kohdillaan, jos se on niin elintärkeetä.
Töihin meikkaan aina kevyesti kirjavahkoa ihoa tasaisemmaksi ja ripsiväriä+poskipunaa minimissään. Vaikka miten olisi luonnokaunis niin ohut värivoide tekee ainaa terää.
Ihoa kannattaa hoitaa pari kertaa vuodessa ihonpuhdistuksissa ja hakea apua asiantuntijoilta meikkivoiteen valinnassa esim. Kicksissä, Stockalla, Sokoksessa yms.
a-vitamiinivoidetta tai apteekin aurinkovoidetta, ehkä jotain "väritöntä" tai vihertävää (väriä tasottavaa) kevyttä kuultovoidetta ja siinä se. mitään paksuhkoa meikkivoidetta tai puuteria en käytä ikinä, ne saa mielestäni naaman tosi rupsahtaneen ja maskeeratun näköseksi. iho on näpytön ja pisamainen niin mitä sitä turhia peittelemään ja kuivattamaan, vaikka "värivirheitä" oliskin.
Alle kosteuttavia seerumeita, emulsiomainen aurinkosuoja, Kasvosuihke et meikin päälle ja alle, nestemäiset kuultotuotteet kasvojen korotukseen. Kuulaan meikin tekeminen on työlästä.
Mä en ole ikinä käyttänyt meikkivoiteita enkä puuteria ja vielä näin vanhana, 62 v, ihoni on melko rypytön ja hehkeä.
En ole myöskään ole aurinkoa palvonut.
Peittoa halutessani korealainen Erborian BB-voide. Normaalisti vain keskikohdille kasvoja Lorealin auringolta suojaava meikkipuuteri Sublime Sun kevyesti. Jälkimmäistä ei ainakaan Suomesta saa.
Mineraalimeikkejä käytän. Couperosan peitän vihreällä korjausvärillä, sen päälle mineraalimeikkipohja, ja viimeiseksi sipaus aurinkopuuteria kasvojen korkeimpiin kohtiin, eli otsan alaosaan, poskipäille, nenänvarrelle, leuan kärjelle ja ihan pikkuisen amorinkaaren yläpuolelle. Couperosa kuultaa vähän meikkipohjan läpi, ja aurinkopuuterilla sen saa näyttämään terveeltä punerrukselta, eli vetäisen aurinkopuuteria poskipäiltä myös alemmas siihen couperosan päälle.
Korjausväri ja meikkipohja Everyday Mineralsilta, aurinkopuuterina Dermosilin kuulasysteemi. Jos jaksan panostaa niin laitan ripsivärin ja luomivärin, yleensä en kun silmälasit tavallaan korvaa silmämeikin.
Helppo ja nopea meikki tehdä (alle 5 min), ja näyttää luonnolliselta ja pikaisesti katsottuna meikkaamattomalta. Ihokin tuntuu tykkäävän, on paremmassa kunnossa kuin silloin kun en meikannut ollenkaan.
Niin vielä, korjausvärin ja meikkipohjan laitan samalla kabukilla, aurinkopuuterin isolla poskipunasiveltimellä.
Vierailija kirjoitti:
Mineraalimeikkejä käytän. Couperosan peitän vihreällä korjausvärillä, sen päälle mineraalimeikkipohja, ja viimeiseksi sipaus aurinkopuuteria kasvojen korkeimpiin kohtiin, eli otsan alaosaan, poskipäille, nenänvarrelle, leuan kärjelle ja ihan pikkuisen amorinkaaren yläpuolelle. Couperosa kuultaa vähän meikkipohjan läpi, ja aurinkopuuterilla sen saa näyttämään terveeltä punerrukselta, eli vetäisen aurinkopuuteria poskipäiltä myös alemmas siihen couperosan päälle.
Korjausväri ja meikkipohja Everyday Mineralsilta, aurinkopuuterina Dermosilin kuulasysteemi. Jos jaksan panostaa niin laitan ripsivärin ja luomivärin, yleensä en kun silmälasit tavallaan korvaa silmämeikin.
Helppo ja nopea meikki tehdä (alle 5 min), ja näyttää luonnolliselta ja pikaisesti katsottuna meikkaamattomalta. Ihokin tuntuu tykkäävän, on paremmassa kunnossa kuin silloin kun en meikannut ollenkaan.
Niin vielä, korjausvärin ja meikkipohjan laitan samalla kabukilla, aurinkopuuterin isolla poskipunasiveltimellä.
Eiks sitä saa hoidettua pois? Tosi ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Couperosaa? Vaikeaahan se on, ehkä jollain laserhoidoilla, en ole tutustunut. Toisaalta ei se mua myöskään ahdista, se on helppo peittää ja jos en jaksa, niin voin elää sen kanssa. Mulla ei myöskään ole kovin pahana, oli itse asiassa pahempana ennen kuin aloin käyttää mineraaleja. Ilmeisesti mineraalien sinkki tekee couperosalle hyvää, sekä mineraali suojaa ihoa aika tehokkaasti ympäristön haitoilta (tuuli, pakkanen, aurinko jne.). Ei silti korvaa aurinkosuojaa, tietenkään, mutta muulloin kuin keskikesällä ja keväthangilla riittää kyllä.
En käytä mitään. Varmaan sellaiset 15 vuotta mennyt ilman mitään aineita. Iltaisin pesen miedolla pesunesteellä ja pyyhkäisen kasvovedellä, tai tarkemmin sanottuna ruusuvedellä. En käytä mitään voiteita myöskään.
Aiemmin meikatessani luulin, että minulla on pintakuiva iho - ja olihan se kiristävä kun meikkauksen jälkeen yritti olla laittamatta voiteita. Sitten aloin miettimään: Puolet porukasta on miehiä, joilla EI ole tarvetta käyttää voiteita tai muita aineita ihollaan. Ei kai naisilla iho ole sen kummempi? Pari kolme päivää ihoa kiristi, sitten ilmeisesti joko totuin tilanteeseen tai ihon oma kosteutus alkoi toimimaan.
Ei ihoni täydellinen ole, joskus tulee näppylä tai pari, mutta mielestäni näytän ihan hyvälle. En enää ikinä lähde tuohon erilaisten voiteiden ja meikkien kanssa pelaamiseen, niin paljon parempi ja puhtaampi olo on iholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Couperosaa? Vaikeaahan se on, ehkä jollain laserhoidoilla, en ole tutustunut. Toisaalta ei se mua myöskään ahdista, se on helppo peittää ja jos en jaksa, niin voin elää sen kanssa. Mulla ei myöskään ole kovin pahana, oli itse asiassa pahempana ennen kuin aloin käyttää mineraaleja. Ilmeisesti mineraalien sinkki tekee couperosalle hyvää, sekä mineraali suojaa ihoa aika tehokkaasti ympäristön haitoilta (tuuli, pakkanen, aurinko jne.). Ei silti korvaa aurinkosuojaa, tietenkään, mutta muulloin kuin keskikesällä ja keväthangilla riittää kyllä.
No ku itellä on kanssa jtn ton tyyppistä paskaa ja en kyl pysty elää sen kanssa ja vaikuttaa totesi paljon elämääni. Ni ajattelen sit et kaikki ajattelin samoin.
Mulla on kosketusihottuma tai allergia.
Nyt laitan rasvaa, vähän kortisonia, sinkkipastaa, sit cliniquen meikkivoide, minkä ei pitäis allergisoida, sit puuteri.
No, lopputulos on kohtuullinen. Parempi tämä kuin se punoitus.