Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuaakohan noi lapessa, miten naurettavilta kuulostavat?

Vierailija
28.04.2006 |

" Vanhempien kotona tekemästä lastenhoitotyöstä saa huomattavasti pienemmän toimeentulon kuin vastaavasta työstä kodin ulkopuolella. "

Ohhoh! Kas kun kotona siivoamisestakin saa huomattavasti pienemmän toimeentulon kuin vastaavasta työstä kodin ulkopuolella, jopa siinäkin tapauksessa että olisi ihan alan ammattilainen. Tai koiran kotonahoitamisestakaan ei kukaan maksa kun taas koirahoitolan pitäjälle maksetaan. Eikä omien nettisivujenkaan päivittämisellä elä, mutta sit jonkun firman nettisivujen päivittämisestä saa palkkaa.

On se maailma huutavia vääryyksiä pullollaan!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Todennäköisempää kuitenkin on, että taloudellisten seikkojen vuoksi viimeistään perheen neljäs lapsi jää toteutumattomaksi haaveeksi. [klip]

Silloin yhteiskunnalta jäävät saamatta sekä lapset, että niiden syntymisen esteeksi nousseet verot. Samalle menetetään lasten yhteenlaskettu työvoimavaikutus tulevaisuudessa, joka kattaisi mahdollisen kotihoidon moninkertaisesti. "

No niin, käsiä nyt rehellisesti ylös ne, joilla neljäs, viides ja/tai kuudes lapsi on jäänyt tekemättä taloudellisten seikkojen vuoksi, eli siksi, että joutuu maksamaan veroa enemmän isommasta asunnosta ja autosta?

Minä ja kaikki minun tuntemani äidit olemme kyllä joko ihan muista syistä jättäneet tekemättä nuo lapset ja ne jotka ovat tehneet ovat tehneet miettimättä " taloudellisia seikkoja" .

Ollaankohan me outoja vai onko lapsiperheiden etujärjestön todellisuuden taju noin heikko?

Vierailija
2/12 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen (olemme mieheni kanssa molemmat) aina halunnut ison perheen. neljä lasta on aina ollut " hyvän tuntuinen ajatus" . nyt meillä on kaksi, mutta juuri taloudellisen tilanteen takia emme voi hankkia lisää lapsia ainakaan muutamaan vuoteen. sen jälkeen en tiedä, voimmeko enää saada lapsia, ikä alkaa painamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole kysymys siitä että lapsia tehtäisiin rahasta. Perehtykää ideaan vähän paremmin ennenkuin arvostelette.

Vierailija
4/12 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki asiaan vaikuttaa muukin, mutta minä ainakin voin mielestäni hankkia vain sen verran lapsia kuin minulla on resursseja kunnolla hoitaa ja kasvattaa; resursseja omassa jaksamisessa henkisesti ja fyysisesti mutta ilman muuta myös taloudellisesti!

Vierailija
5/12 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihmisistä on sitten tullut materialisteja kun ei voi lapsiakaan tehdä jos ei siitä makseta.

Ja hei ihan totta! Miksi se muka on niin VÄÄRIN että jos on lapsia niin eläminenkin maksaa enemmän kuin lapsettomilla? Kyllä vähän ihmetyttää tuo lapsen " lapsettomat sitä, lapsettomat tätä-valitusvirsi" . No jos niin paljon kateeksi käy ja raha ratkaisee, niin ehkä kannattais sit jättääkin ne lapset tekemättä? Oispahan sitten rahaa millä mällätä.

Vierailija
6/12 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mitään valitusta jos yrittää ajaa lapsiperheiden etuja. Te jotka olette toista mieltä viette pohjan teidänkin etuja ajavalta työltä (jos teillä on siis lapsiperheet)

Vierailija
7/12 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun mielestä vaikuta jos tosissaan haluaa niitä lapsia. Tiedän mä yhden joka mietti sitä, et sit ulkomaanmatkat ym. maksaa niin hitosti jos on enemmän lapsia, mut hei, tuollaisilla asioilla ei oikeesti oo väliä jos niitä lapsia tosiaan haluaa! Ihan peruselämisen pystyy kyllä kustantamaan useammallekin lapselle. Lapsettomien naapureiden kanssa kilpavarustelussa mukana pysyminen ei onnistu, mutta sen tukeminen nyt ei olekaan yhteiskunnan tehtävä.

Vierailija
8/12 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei se ole mitään valitusta jos yrittää ajaa lapsiperheiden etuja. Te jotka olette toista mieltä viette pohjan teidänkin etuja ajavalta työltä (jos teillä on siis lapsiperheet)

Millä lailla lape ajaa mun etuja? Itse kun en kannata moniakaan niistä asioista, joita lapessa yritetään ajaa. Itse koen lapen ajavan lähinnä itsekkäiden " hetimullekaikkitännenyt" -paskojen etuja.

Vierailija
9/12 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esim. ihan asunto ja auto maksaa. On ihan järkevää tehdä vaan sen verran lapsia mihin on varaa!

Vierailija
10/12 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ammatiltani kotiäiti ja ylpeä siitä! Jos se tasarahamalli joskus toteutuu en töihin aijo mennäkkään, toivon meille ainakin paria lasta lisää (nyt on vasta kolme, mut onneksi ollaan nuoria viel) : )

Vierailija
11/12 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä esim. ihan asunto ja auto maksaa. On ihan järkevää tehdä vaan sen verran lapsia mihin on varaa!

Kyllä me ollaan matkusteltu kahden lapsen kanssa, eikä miehellä todellakaan iso palkka (opiskelija) ja itse olen kotiäiti. Kyllä rahat saa riittämään jos haluaa. Eikö varmaan ois opettaa sitä miten ne rahat saa riittämään lapsillekaan. Sen sijaan lapelaiset tuntuu opettavan lapsistaankin samanlaisia käsiojossa rahan mankujia kuin itse ovat.

Vierailija
12/12 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Eikö varmaan ois opettaa sitä miten ne rahat saa riittämään lapsillekaan. .

Koitetaas uusiksi: Eikä varmaan ois pahitteeksi opettaa sitä, miten rahat saa riittämään lapsilleenkaan.