Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen päiväkotiin tutustuminen vanhemman ja hoitajien vai lapsen vuoksi?

Vierailija
12.07.2018 |

Ihmettelen kun päiväkodin johtaja niin hinkui kaikkia tutustumaan...saako ne kunnalta jotain bonusta tästä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin kaikkien osapuolien. 

Vierailija
2/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kun ei huomioida, että lapset on yksilöitä. Jollekin on ok mennä hoitoon ja olla siellä on jo neljäs hoitopaikka lapsen elämässä eikä ole koskaan ollut sopeutumisessa ongelmaa...ei kaikki voi ottaa vapaata viedäkseen lapsen hoitoon ensin 2h sitten 3h sitten 4h sitten 5h ja ehkä vielä 6h päivä ja sitten vasta kokonaan...voi olla vsikeaa työllistyä jos aina pätkän saatuaan saa uuteen paikkaan mennessä olla vaatimassa lyhennettyä työaikaa lapsen vaihtaessa hoitopaikkaa...järjen köyhyyttä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä lapsen. Toki työntekijät ja vanhemmatkin siinä pääsevät tutustumaan, mutta pääasiana siinä on lapsen etu. Ei ole varsinkaan alle 3-vuotiaalla kiva, että tyrkätään täysin uuteen paikkaan vieraiden keskelle. Isommat lapset toki ymmärtävät, kun heille kerrotaan mihin ollaan menossa ja miksi.

Vierailija
4/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kun ei huomioida, että lapset on yksilöitä. Jollekin on ok mennä hoitoon ja olla siellä on jo neljäs hoitopaikka lapsen elämässä eikä ole koskaan ollut sopeutumisessa ongelmaa...ei kaikki voi ottaa vapaata viedäkseen lapsen hoitoon ensin 2h sitten 3h sitten 4h sitten 5h ja ehkä vielä 6h päivä ja sitten vasta kokonaan...voi olla vsikeaa työllistyä jos aina pätkän saatuaan saa uuteen paikkaan mennessä olla vaatimassa lyhennettyä työaikaa lapsen vaihtaessa hoitopaikkaa...järjen köyhyyttä

Eihän se niin mene, että ilkeät LTO:t keksivät turhia vaatimuksia, joita vastaan sinä voit sitten kapinoida. Ne käytännöt perustuvat lapsen etuun ja pitäisi toteuttaa lapsesi takia. Mutta eihän kukaan sua siihen pakota.

(Neljäs hoitopaikka ja lapselle kaikki aina vaan ok...? Lapsesi kuulostaa vähän liiankin sopeutuvalta).

Vierailija
5/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teille rohkean itsenäisen sosiaalisen lapsen pärjääminen ilman tutustumista on kirosana? Oikeesti?

Huomaa, että olen itse jo iäkkäämpi äiti ja tää 5v on iltatähti eikä se ensimmäinen mussukka, jota kohdellaan silkkihansikkain.

Missä kohtaa lopetatte mussukoittenne tien tasoittamisen? Armeijaan? Sinne äiti ei pääse mukaan! Ilmankos nykyään iso osa saapumiserästä lähetetään maitojunalla kotiin kasvamaan tai vapautetaan kokonaan palveluksesta.

Näillä tutustumis hössötyksillä viedään lapselta pärjäämisen ja onnistumisen kokemukset...

tehdään lapsista epävarmoja.

Pikkuisen luottoa ja kannustusta mikä huisi kokemus 5- vuotiaalle minä osaan, minä pärjään. Ymmärrän, että ensimmäiseen hoitopaikkaan tutustutaan.

Mutta, että neljänteen???? pehmeä lasku.

Bull shit!

Vierailija
6/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vuoksi. Vanhemman on myös hyvä muodostaa käsitys millaiseen paikkaan (ympäristöön)  ja minkälaisten henkilöiden hoivaan ja vastuulle lapsensa luottaa.

Päiväkotihoitajien kotikäynnit lapsen luona on taas ihan outoa.

Vierailija
7/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis teille rohkean itsenäisen sosiaalisen lapsen pärjääminen ilman tutustumista on kirosana? Oikeesti?

Huomaa, että olen itse jo iäkkäämpi äiti ja tää 5v on iltatähti eikä se ensimmäinen mussukka, jota kohdellaan silkkihansikkain.

Missä kohtaa lopetatte mussukoittenne tien tasoittamisen? Armeijaan? Sinne äiti ei pääse mukaan! Ilmankos nykyään iso osa saapumiserästä lähetetään maitojunalla kotiin kasvamaan tai vapautetaan kokonaan palveluksesta.

Näillä tutustumis hössötyksillä viedään lapselta pärjäämisen ja onnistumisen kokemukset...

tehdään lapsista epävarmoja.

Pikkuisen luottoa ja kannustusta mikä huisi kokemus 5- vuotiaalle minä osaan, minä pärjään. Ymmärrän, että ensimmäiseen hoitopaikkaan tutustutaan.

Mutta, että neljänteen???? pehmeä lasku.

Bull shit!

Mikä sun ongelma nyt on? Jos sä tiedät, että sun lapsi ei tarvitse pehmeää laskua niin sen kun jätät sen väliin. Ei siihen voida ketään pakottaa.

Vierailija
8/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn ap, että mistä sun mielestä sitä bonusta pk:n johtajalle maksettaisiin? Mikä siis olisi se mitattavissa oleva tekijä, josta kunta ilmeisesti hyötyisi, koska siitä bonusta maksettaisiin?

Vierailija
9/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää pk:n johtaja oli niin intona tästä aiheesta että tyrmäsi täysin muut vaihtoehdot keskustelematta. ( ei anna kovin ammattimaista kuvaa tästä nuoresta henkilöstä) Tosi outo fiilis tuli

kyseisestä henkilöstä. Pilkulleen kaavojen noudattaja vai pitääkö nuoruuden epävarmuus peittää pätemällä?

Lapseni vaihtanut myös sujuvasti kieltä 2 ekan hoitopaikan jälkeen...on täysin 2 kielinen ja erittäin sosiaalinen...testattiin juuri ikätasoa kehittyneemmäksi... että se siitä pehmeän laskun tarpeesta.

Ja kun niin hinkuvat näitä tutustumispäiviä niistä on pakko olla joku bonus tai kompensaatio pk:lle...muuten niitä ei pakottettaisi käyttämään. Ilmaisia tutustumispäiviä 5 kpl! Hankalaa järjestää lyhyitä päiviä 5 kpl.

Vierailija
10/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen pk?

Vierailija
11/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen pk?

Vierailija