Jos palkkapäivä on ollut 5.7 ja yleinen asumistuki tullut 2.7 niin kuinka ne sen tarkistaa?
Kommentit (12)
Mulla tarkistetaan kerran vuodessa siitä alkaen kun se on eka kertaa myönnetty.
Asumistuen tarkistus tapahtuu aina seuraavan kuun 1päivä siitä kun tarkistusta haetaan. Kun haetaan tarkistusta tammikuusta alkaen - tarkistus alkaa helmikuussa.
Mikäli työsuhde on puolestaan alkanut 2. päivä tai sen jälkeen, vaikkapa helmikuun 2. päivä, se tarkistetaan vasta huhtikuusta alkaen koska asumistukitarkistetaan aina 1.päivästä alkaen.
Eli tarkistuksen ajankohta on tosiaan ihan 1 päivästä kiinni ja esimerkiksi pätkätyöntekijöiden tai opiskelijoiden tulee tämä tietää ja hyödyntää. Siinä säästää pitkän pennin yhden päivän takia.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistaako ne sen 1.7 lähtien vai 1.8 lähtien?
Haet tarkistusta 1.7 alkaen (tai siis koska työsopimuksessa oli aloituspäivämäärä).
Varsinainen tarkistus alkaa 1.8 lähtien vaikka hakemuksen viet tietysti 1.7 alkaen.
Ja kun tarkastavat ja jos olet saanut asumistukea ns. aiheetta niin se peritään takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tarkistetaan kerran vuodessa siitä alkaen kun se on eka kertaa myönnetty.
Tarkistusta tulee itse hakea jos tulot tai olosuhteet muuttuu (perhesuhteet, asunto, tulot).
Muutoin kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistaako ne sen 1.7 lähtien vai 1.8 lähtien?
Haet tarkistusta 1.7 alkaen (tai siis koska työsopimuksessa oli aloituspäivämäärä).
Varsinainen tarkistus alkaa 1.8 lähtien vaikka hakemuksen viet tietysti 1.7 alkaen.
Miksi alapeukku?
Onko tieto väärää muka?
Sun palkkapäivä ei merkkaa tässä vaan työsuhteen 1)aloituspäivämäärä. Sekä 2)palkan määrä. Ja 3)työsuhteen kesto.
Työsopimus mukaan asumistukihakemukseen.
Aivan kuin verotietoja ei seurattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi selitätkö meille kuinka tämä liittyy asiaan asumistuen aloituspäivää tässä kysyttäessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi selitätkö meille kuinka tämä liittyy asiaan asumistuen aloituspäivää tässä kysyttäessä?
Jos tarkoituksena on petos asumistuen kanssa ja ei ilmoita tulojen muutoksesta.
Opettele laittamaan pisteet molempien päivämäärää ilmoittavien lukujen jälkeen (1.7. ja 5.7.), kiitos!
??? Tietääkö joku?