Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun koira vaan kyylää ja haluu koko ajan ulos

Vierailija
11.07.2018 |

Mikään ei riitä. Käyn vähintään kolme kertaa lenkillä sen kanssa ja ei ole mitään pissapyrähdyksiä vaan ihan kunnon lenkkejä. Saa eläinlääkärin laatiman ruokavalion mukaista ravintoa, saa leikitystä ja rapsutusta. Silti se vaan kyylää mua tosi usein semmonen syyttävä ilme naamalla ja on kuin sanois, että mennään taas ulos. Ärsyttää!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirasi on uskollinen ystävä joka ei koskaan ajattelisi sinusta ikävästi.

Vierailija
2/12 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rotu? Teetä sille jotain aivoja vaativia tehtäviä niin pysyy tyytyväisenä ja saattaa väsyäkin. Esim. opetelkaa uusia temppuja tai piilota nameja ym. Tai sitten se vaan kaipaa enemmän huomiota ja haluaisi olla sosiaalinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virikkeitä sille koiralle. Jos sen elämässä ei tapahdu mitään muuta kivaa kuin syöminen ja ulkoilu, niin onko ihme jos se niitä asioita pyytää?

Vierailija
4/12 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, sit se tökkii kuonolla ja haukkuu silleen buh buh huomaa mut.

Vierailija
5/12 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta sille kännykkä

Vierailija
6/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet tyhjästä ongelman. Mulla on ollut pitkään koiria ja eriluonteisiahan ne ovat. Yksi lepäilee omissa oloissaan, toinen kulkee perässäni tuijottaen minua. Se on vaan riippuvaisempi, epäitsenäisempi luonne. Ei se minua mistään syytä. Jätä nyt vaan se ärsyyntyminen pois ja anna koiran olla lähelläsi, eihän sinun tarvitse reagoida mitenkään sen tuijotuksiin. Se vaan rakastaa sinua.

Vierailija
7/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva koira. Älä valita... koirat ovat kuninkaita etkä sinä. Koirasi täytyy näyttää mallia sinulle, et sinä hänelle.

Noin fiksu koira kaiken lisäksi!

Vierailija
8/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet tyhjästä ongelman. Mulla on ollut pitkään koiria ja eriluonteisiahan ne ovat. Yksi lepäilee omissa oloissaan, toinen kulkee perässäni tuijottaen minua. Se on vaan riippuvaisempi, epäitsenäisempi luonne. Ei se minua mistään syytä. Jätä nyt vaan se ärsyyntyminen pois ja anna koiran olla lähelläsi, eihän sinun tarvitse reagoida mitenkään sen tuijotuksiin. Se vaan rakastaa sinua.

Hyvin kirjoitettu!

Minä olen myös opettanut koirille käskyn 'pois', niin hekin ymmärtävät antaa välillä tilaa minulle. Aina ei jaksa sitä, että joku on iholla tai seuraa vailla.

Vierailija
9/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä koira haluaa pimppaa.

Vierailija
10/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri puhuttiin tutun eläinlääkärin kanssa että koira voi oireilla myös kipua (esim nivelrikko) tai muuta huonoa oloa seuraamalla ihmistä epätavallisen paljon. Puhuisin itse eläinlääkärin kanssa ja kokeilisin tulehduskipulääkekuuria jotta näkisin muuttaako se koiran käytöstä. Jos muuttaa, on koiralla ollut kipuja jotka lääkkeellä helpotti.

Toinen mahdollinen apukeino on tuo mitä täällä jo sanottiinkin, eli enemmän (aivo-)tekemistä koiralle. Hanki sille puruluita ja leluja, kätke asuntoon jotain koiran erikoisherkkua ja anna tyypin etsiä makupalat hajuaistin avulla. Ja etsi teille koirakaveriseuraa jota tapaatte vaikka koirapuistossa. Koiraseura on laumaeläimelle tärkeää.

Lenkeillä taas on erityisen tärkeää muistaa ettei vaan pakota koiraa kävelemään eteenpäin vaan antaa sen haistella tienvarsista muiden koirien tuoksut. Se antaa koiralle mielekästä informaatiota ja aivotyötä ja väsyttää koiraa. Haistelulenkin jälkeen koira on paljon raukeampi kuin pelkän kävely- tai juoksulenkin.

Vierailija
11/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai asu jossain kerrostalossa.

Vierailija
12/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne kunnon lenkit ovat? Saako koira juosta yhtään vapaana vai onko aina vain hihnassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä