Oletko ollut lapsesi mukana viidennen luokan laajassa terveystarkastukseasta?
Meillä tämä olisi edessä syksyllä, joten siksi kyselen.
Tyttö sanoi jo etukäteen, että ei halua minua mukaan kun siellä kuulemma katsotaan murrosiän kehityksen alkamista...
En tiedä sitten miten asia oikeasti on. Ei kai sentään oleteta huoltajan olevan paikalla itse tarkastuksessa?
Kommentit (24)
Olen ollut aina mukana kun on pyydetty.
Mutta kun ne teinit eivät puhu totta kun kysytään. Jos teini epäilee jonkin asian olevan pielessä, hän vastaa niin kuin arvelee oikean vastauksen kuuluvan.
Murrosiän alkamisen toteaminen on tärkeää. Kaikkialla ei tämmöistä kouluterveydenhuoltoa ole ja sen seurauksena elää ongelmallista elämää esim 40v mies, jonka murrosikä ei koskaan alkanut. Hän näyttää ihan teiniltä yhä, eikä pysty sukupuolielämään.
Eikö mieluummin kannata opettaa lapselle, että kaikenlaisia asioita hoidetaan terveydenhuollossa. Eikä se ole noloa.
Poikien kivekset tarkistetaan jo neuvolassa. Niitä ei ole mitään syytä tutkia ellei ole tieto, että eivät ole laskeutuneet.
Tyttöjen housuihin ei mielestäni ole asiaa myöskään. Kyllä nuo karvoitukset pitää ihan puhumalla selvittää, jos niitä tuossa iässä selvitellään.