Saako omaa puhelinnumeroa enää takaisin sopimuksen purkamisen jälkeen?
Puolen vuoden huonon taloudellisen tilanteen seurauksena en kyennyt maksamaan puhelinlaskujani ja maksun menivät perintään. Sain maksuhäiriömerkinnän. Nyt olen saanut työpaikan ja haluaisin maksaa kaikki kertyneet laskuni pois. Sain tiedon puhelinliittymäni tarjoajalta, että sopimus puretaan, jollen saa maksettua kaikkia laskuja kerralla 10 pvän sisällä. Saan ensimmäisen palkkani kuun lopussa ja tuolloin voisin maksaa koko summan pois. Yritin kysyä lisäaikaa, mutta siihen ei suostuttu. Sopimuksen purkamisessa pahinta on se, että menetän puhelinnumeroni, johon koko elämäni on sidottu. En voi ilmeisesti vuosiin saada omaa numeroani käyttööni, koska operaattorit ei tee sopimuksia maksuhäiriömerkinnän saaneille henkilöille? Onko tosiaan näin? Onko ideoita miten voisin saada puuttuvan summan kokoon, jotta ehtisin maksaa laskut ennen sopimuksen irtisanomista? Olen kysynyt Kelalta, Sos.toimistosta ja kirkon diakoniatyöntekijältä, mutta puhelinlaskuihin ei myönnetä avustusta/sos.luottoa. Lainaa ei saa maksuhäiriömerkinnän vuoksi. Ainoa vaihtoehto taitaa olla maailman vanhin ammatti kaikkine riskeineen?
Kommentit (29)
Kenenkään elämä ei ole yhdestä puhelinnumerosta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ammatissa kauheasti riskejä ole. Muutama kuukausi sitä niin talous on jo ihan toisella tolalla. Järki vaan päässä etkä päästä semmoisia jotka epäilyttää. Pääasiassa kaikki ovat perheellisiä kilttejä miehiä tai sitten peräkammarinpoikia.
Enää ei ole vaaraa,Penttilä on tällä hetkellä lukkojen takana
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään elämä ei ole yhdestä puhelinnumerosta kiinni.
On se, koska kulissit kaatuu ja menetän kasvoni. Joutuisin selittämään vanhemmilleni ja muille sukulaisille miksi numero on pitänyt vaihtaa. He ovat aina olleet siinä uskossa, että minulla menee hyvin. -Ap
Mikä on numeron alku? 040-, 050- , 044...?
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ammatissa kauheasti riskejä ole. Muutama kuukausi sitä niin talous on jo ihan toisella tolalla. Järki vaan päässä etkä päästä semmoisia jotka epäilyttää. Pääasiassa kaikki ovat perheellisiä kilttejä miehiä tai sitten peräkammarinpoikia.
Talous on jo periaatteessa paremmassa kunnossa nyt kun sain työpaikan ja palkka alkaa juosta. Ongelma vain on se, että minun täytyy maksaa erääntyneet puhelinlaskut (joista muutama jo perinnässä) annettuun määräaikaan (mistä operaattori ei jousta) mennessä, joten muuta keinoa tienata nopeasti ei kai ole. Ei ole nimittäin koruja tai kallista elektroniikkaa, jota voisi myydä tai viedä panttilainaamoon. Ja jos hankkisin lisäksi iltatyön, siitäkin tulisi palkka vasta kuun lopussa, mikä ei auta.
En tiedä mistä noita "asiakkaita" edes hankitaan. Haittaako heitä, että näytän itseinhon täyttämältä vai pitääkö näytellä, että nautin aktista? Olen aseksuaali, joten vaikea varmaan esittää, että pitäisin touhusta. Entä millainen summa on yleensä tapana pyytää toimenpiteestä? -Ap
Puhelinlasku ei voi olla kovin suuri. Lainaa vanhemmiltasi ja maksa takaisin kun saat tilin.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinlasku ei voi olla kovin suuri. Lainaa vanhemmiltasi ja maksa takaisin kun saat tilin.
Kyllä se on suuri, koska siinä on alkuvuodesta saakka kertyneet laskut plus perintätoimiston ihanat korot. Itselläni on tilillä 200e, mutta sillä ei saa maksettua koko könttäsummasta kuin alle kolmasosan. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Pyydä palkkaennakkoa?
En usko, että onnistuu, koska suurin osa firmasta on heinäkuun lomalla. Erityisesti ne, joilla olisi valtuudet pyytää palkanlaskijaa maksamaan ennakkoa. -Ap
Jos sulla on vielä luottotiedot kunnossa, hae uusi liittymä toiselta operaattorilta. Saat pidettyä saman numeron.
Ja itse asiassa nykyään luottotiedotonkin saa liittymän ilman vakuuksia. Tuli voimaan vuoden alusta.
0/5
Ap ei vastannut kysymykseen minkä operaattorin liittymä alunperin oli. Se palautuu irtisanottaessa sinne, ja jotkut operaattorit tekee uuden sopimuksen vakuusmaksua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on numeron alku? 040-, 050- , 044...?
Onko sillä merkitystä?
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/08/29/kuinka-pian-lopetettu-puhelinn…
...että numeron voi antaa eteenpäin kuuden kuukauden kuluttua. Se on alalla yleisesti käytössä oleva aika.
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/perinta/maks…
puhelinliittymä- ja vakuutussopimuksissa vaaditaan vakuutta tai ennakkomaksuja
Joten saat kyllä numerosi takaisin ja liittymösopimuksen myös, mutta joudut maksamaan vakuusmaksun. Tsemppiä, kyllä asiat selviävät.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on vielä luottotiedot kunnossa, hae uusi liittymä toiselta operaattorilta. Saat pidettyä saman numeron.
Ja itse asiassa nykyään luottotiedotonkin saa liittymän ilman vakuuksia. Tuli voimaan vuoden alusta.
Tuo jälkimmäinen olisi aivan ihana uutinen, mikäli pitää paikkansa. Eikä tippaakaan haittaisi sekään, vaikka pitäisi maksaa jonkinlainen vakuusmaksu, kunhan vain saisin oman numeroni käyttöoikeuden takaisin! -Ap
Sano sukulaisille ja muille, että sait halvemmalla liittymän ja nro meni siksi vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/08/29/kuinka-pian-lopetettu-puhelinn…
...että numeron voi antaa eteenpäin kuuden kuukauden kuluttua. Se on alalla yleisesti käytössä oleva aika.
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/perinta/maks…
puhelinliittymä- ja vakuutussopimuksissa vaaditaan vakuutta tai ennakkomaksujaJoten saat kyllä numerosi takaisin ja liittymösopimuksen myös, mutta joudut maksamaan vakuusmaksun. Tsemppiä, kyllä asiat selviävät.
Kiitos myös sinulle! Et uskokaan miten huojentavaa kuulla. Ei todellakaan haittaa vakuusmaksun maksaminen, maksan sen ilomielin. Kiitos kiitos tästä tiedosta :´) -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse asiassa nykyään luottotiedotonkin saa liittymän ilman vakuuksia. Tuli voimaan vuoden alusta.Tuo jälkimmäinen olisi aivan ihana uutinen, mikäli pitää paikkansa. Eikä tippaakaan haittaisi sekään, vaikka pitäisi maksaa jonkinlainen vakuusmaksu, kunhan vain saisin oman numeroni käyttöoikeuden takaisin! -Ap
Kyllä se pitää. Mun mies sai, eikä luotot kunnossa. Mutta siinä on rajoitteita, eli maksullisiin numeroihin ei voi soittaa, eikä se toiminut ulkomailla. Ne toiminnot saa sitten maksamalla sen vakuusmaksun. Elisalla oli 200e, ja sitä hyvitetään pikkuhiljaa laskuissa.
Vierailija kirjoitti:
Sano sukulaisille ja muille, että sait halvemmalla liittymän ja nro meni siksi vaihtoon.
Tämä olis ollut muuten hyvä, mutta nykyisinhän sen oman numeron saa pitää liittymän vaihdosta huolimatta ja miksi kukaan haluaisi vaihtaa numeronsa, sillä siitähän aiheutuu paljon vaivaa, pitää ilmoittaa moneen paikkaan, jne.