Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttekö joukkopapatarkastuksissa?

Vierailija
11.07.2018 |

Tuli taas kutsu, pari viime kertaa (30v ja 35v)olen skipannut. Papa otettu viimeks 3-4v sit muuten gynellä käydessä.
En yhtään jaksais nyt stressaa, jos sieltä jotain löytyiskin.
Plaah.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli kuusikymppinen enkä elämässäni ole käynyt ko. tarkastuksissa.

En gynekologilla melkein kolmeen kymmeneen vuoteen, silloin koska tulin yllättäen raskaaksi vaikka minulle piti olla mahdoton saada lasta. Niin vaan tyttö päätti toisin.

Mammografiassa en koskaan. Tässä on menty näillä ja näillä mennään. Tulee mitä tulee, hyvän elämän olen jos saanutkin.

Vierailija
22/25 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja seurannassa kasvaimen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten täällä tiedustelin väen mielipidettä, että kuinka usein gynekologilla kannattais käydä. Kaikki olivat silloin sitä mieltä, ettei tarvitse muuta käyntiä, kuin ne papa-seulat. Kaikki välikäynnit on kuulemma turhia.

Minulla on oireet ja syytä epäillä vaikka mitä, kävin gynellä, jolla ei ollut ultraa käytössään..

Vierailija
24/25 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut käynyt papassa n.15 vuoteen ja 40 vee joukkoseula meni mönkään kun juuri muuttui kuukautiskierto tuolloin. Nyt kävin 45 vee ja oli puhdas. Mikä ihmetytti niin sattui ihan helkkaristi tähystimen laitto. Mikähän siinä oli oikein? Siis oikeasti sattui todella paljon ja hoitaja puhui että 'kun se on painunut..'. Jäi epäselväksi että mikä on painunut ja minne? Kohtuni on kyllä taaksepäin kallistunut. Tuon sattumisen vuoksi olen miettinyt että viitsinköhän seuraavan kerran enää mennä ollenkaan. Oli ihan hirveä kokemus.

Vierailija
25/25 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Maksan mieluummin yksityisestä gynestä. Olen aivan kamala jännittäjä/paniikkihäiriöinen ja olen valmis maksamaan siitä, että saan rauhallista ja pelkopotilaan huomioon ottavaa hoitoa. Noissa julkisen puolen tarkastuksissa ei koskaan tiedä, miten nyrpeä hoitaja siellä on vastassa. Tilanne on myös liian kiireinen ja liukuhihnamainen.