Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisesta ketjusta ajatus: Miksi matkustatte ulkomaille? Aurinkomatkoja ei nyt lasketa

Vierailija
11.07.2018 |

Itse en siis koskaan matkustaisi paitsi sellaisessa tapauksessa, jos vaikka lapseni asuisi maapallon toisella puolella.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään työmatkoja ei lasketa.

- ap -

Vierailija
2/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman näkeminen omin silmin on mukavaa. Tykkään tutustua uusiin kulttuureihin ja nähdä historiallisia alueita. Tietysti myös kielitaidon kehittäminen on plussaa. Tosin en ole matkustanut 8 vuoteen, ehkä viitsisin lähteä pian taas jonnekkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aurinkomatkat nyt on kaikista typerin syy. Kaipa ihmiset haluavat nähdä erilaisia paikkoja, kaupunkeja jne. En minä ainakaan matkustaisi sen takia että saisin olla kuumalla rannalla hankkimassa ihosyöpää.

Mielestäni suurin osa työmatkoista on turhia kun kerran videopuhelut ja netti muutenkin on keksitty. 

Vierailija
4/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä matkustamisesta enkä kaipaa siitä mitään, mutta vähemmistössähän kaltaiseni ollaan. Useimmat muut saavat selvästi jotain siitä kun pääsevät erilaisiin ympäristöihin, syövät erilaisia ruokia, näkevät nähtävykksiä, ilmasto on erilainen. Itselleni nuo kaikki on aika merkityksettömiä, kun olen niin introvertti että elän lähinnä pääni sisällä eikä ulkomaailma kovinkaan paljoa kiinnosta.

Vierailija
5/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nähdä uusia asioita. Se ei riitä minulle, että näen ne vaikka televisiosta. Haluan olla kaukana omasta elinpiiristäni, ei oikeastaan tarvitse olla kauhean kaukanakaan, kun tuntuu jo erilaiselta. :) 

Vierailija
6/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään matkustelusta, haluan nähdä muita maita. Suomenkin olen kiertänyt ristiin rastiin.

Vierailija
7/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee hieman erilaista elämää ja nähtävyyksiä, kun nyt on varaa. Aloimme matkustella vasta nelikymppisinä.

Vierailija
8/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava nähdä ja kokea erilaisia kulttuureja, ruokia, tapoja, nähtävyyksiä...

Vierailija
9/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen siitä samasta syystä kuin aiemmissakin keskusteluissa: olen jo kakarana tuijotellut karttakirjaa haaveillen siitä, kuinka jonakin päivänä matkustan näkemään kaikki ne ihmeelliset paikat, mitä maailmalla on. Eli koska minua kiinnostaa nähdä tietyt paikat/kohteet. Kaikkiin ei valitettavasti ihmisikä riitä ellei lottovoittoa tule, ja sen tuleminen on aika epätodennäköistä ihmiselle, joka ei lottoa.

Vierailija
10/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisia asuu eri maissa. Lisäksi se on usein halvempaa kuin lomailu Suomessa ja välillä haluan lomailla jossain. Matkustaisin mielelläni vaikkapa lappiin, mutta kun samalla rahalla millä lapissa saa mökin viikoksi omilla kokkaamisilla saa parin viikon all inclusiven monessa paikassa.

Vierailija
11/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan tapaamaan sukulaisia ja ystäviä. Syyskuussa matkustan ystäväpariskunnan häihin Australiaan. Mieheni on bestman. Kierretään siellä kuukausi kun ei olla ennen käyty.

Vierailija
12/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aurinkomatkat nyt on kaikista typerin syy. Kaipa ihmiset haluavat nähdä erilaisia paikkoja, kaupunkeja jne. En minä ainakaan matkustaisi sen takia että saisin olla kuumalla rannalla hankkimassa ihosyöpää.

Mielestäni suurin osa työmatkoista on turhia kun kerran videopuhelut ja netti muutenkin on keksitty. 

Itselläni viikko pari auringossa talvella torjuu selvästi kaamosmasennusta ja psorikin tykkää.

Vierailija
13/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aurinkomatkoja ei lasketa? Minä en muunlaisia teekään. Haluan nauttia auringosta, ulkoilusta ihanassa säässä ilman ötököitä ja all inclusivesta, eli siitä että ruoka on aina pöydässä kun tulee nälkä eikä tarvitse itse kokata tai muutenkaan säätää ruokailun kanssa.

Vierailija
14/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muutkin keskiluokkaiset matkustaa, niin täytyyhän sitä itsekin. Eipä tää nyt niin hienoa ole lasten kanssa, mutta saavathan kokemusta keskiluokan lomailusta.

Vierailija
15/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan koska pidän matkustamisesta. Haluan nähdä uusia paikkoja, tutustua toisiin kulttuureihin, jne.

En kyllä jaksaisi maata jossain uima-altaalla tai rannalla viikkotolkulla vaan tykkään enemmän kaupunkikohteista.

Vierailija
16/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiomme matkustaa Italiaan kiertelemään ravintoloita ja nähtävyyksiä. Se on mielestäni kaunis maa ja rakastan italialaista ruokaa, joten miksi en matkustaisi sinne. Onhan se nyt eri asia olla siellä paikan päällä kuin katsella vain kuvia. En vain tiedä minne matkustaisimme. Vaimo toivoo löytävänsä vaatteita, mutta itseäni viehättää pienemmät kylät, joista ei luultavasti löydy paljoakaan kauppoja tai toreja. Ehkä löydämme vielä jonkun kauniin kylän läheltä suurempaa kaupunkia niin saamme kompromissin.

Vierailija
17/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut nyt muutaman vuoden viron kieltä, ja haluan tietysti harjoitella sitä käytännössäkin. Niinpä käyn monta kertaa vuodessa Virossa. Matkustan eri puolilla Viroa ja teen kaikkea hauskaa. Parhaillaan olen Saarenmaalla. Ihana sää, muuten. 

Muu matkustelu on jäänyt taka-alalle, mihinkään kovin kauas ei enää tee mieli. Lentämiseen liittyvät odottelut lentokentillä ja sulloutuminen ahtaaseen peltipurkkiin tuntikausiksi eivät kiehdo. Englannin puhuminenkin tuntuu nykyään tylsältä. 

Vierailija
18/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on mun elämäntapa, oon asunut 5 eri maassa, mulla on ystäviä ympäri maailmaa viidakoista vuorten huipuille saakka ja nautin suunnattomasti kun saan tallustella yksin pitkin pieniä kujia kylissä missä harvemmin blondeja länkkäreitä näkee.

Ihmiset on niin mahtavia, vastaavaa ystävällisyyttä harvoin suomesta löytää kuin mitä oon maailmalla kohdannut. Luonto on täysin erilaista kuin suomessa, sen ihmeitä on upea ihastella. Mieluummin käytän aikani ja rahani elämysten hankkimiseen kuin turhan materian haalimiseen.

Vierailija
19/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottamus ei synny netissä eikä videopuheluissa. Ainoastaan henkilökohtainen kontakti voi luottamuksen luoda. Luottamus on tärkeä asia, kun tehdään isompia asioita kuin tilataan netistä kiinalaista krääsää ja myydään sitä Suomessa hölmöille. 

Vierailija
20/34 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on mun elämäntapa, oon asunut 5 eri maassa, mulla on ystäviä ympäri maailmaa viidakoista vuorten huipuille saakka ja nautin suunnattomasti kun saan tallustella yksin pitkin pieniä kujia kylissä missä harvemmin blondeja länkkäreitä näkee.

Ihmiset on niin mahtavia, vastaavaa ystävällisyyttä harvoin suomesta löytää kuin mitä oon maailmalla kohdannut. Luonto on täysin erilaista kuin suomessa, sen ihmeitä on upea ihastella. Mieluummin käytän aikani ja rahani elämysten hankkimiseen kuin turhan materian haalimiseen.

Ulkomaalaiselle tämä meille niin tavallinen luonto on elämys. Meillä käy joskus ulkomaalaisia vieraita ja ovat poikkeuksetta olleet ihastuneita, varsinkin saariston luonto tuntuu olevan suosittu (asumme meren rannalla). Itse siihen on niin tottunut, että ei sitä osaa samalla lailla arvostaa. Myös hiljaisuus on sellainen mistä usein mainitsevat.

Eipä silti, itsekin rakastan matkustelua ja oikeastaan koko ajan on matkakuume päällä. Mutta kotonakin on ihan hyvä. Varsinkin juuri nyt, omalla mökillä lököillessä kylmä kalja vieressä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi