Onko todellakin niin vaarallista ottaa jälkiehkäisyä useamman kerran peräkkäin?
Poikaystävän kanssa kävi taas vahinko ja en edes kehtaa myöntää kuinka monessa kerta tämä oli minulle tämän vuoden aikana.. apteekki henkilö sanoi et ei saisi käyttää jälkiehkäisyä niin useasti ja en kyl sanonut sille et on tullut jo useamman kerran vedettyä niitä. Mitä niistä nyt voi tapahtua? Ja sanotaan viel ennen ku joku valittaa et ehkäisy kuntoon ni on ollut kumi käytössä (meni rikki, yhden kerran luiskahti pois ja joku kerta on ollu niin et vaan unohtui) ja mulle ei sovi hormonaaliset ehkäisyt
Kommentit (24)
Ei siitä mitään sen ihmeempää tapahdu, kuin että kuukautiskiertosi voi mennä aika pitkäksi aikaa sekaisin. Itse jouduin ottamaan 3 kertaa vuodessa, kun hormoniehkäisyn aiheuttamien ongelmien takia siirryttiin kondomiin ja niitä luiskahteli pois paikaltaan ja kerran hajosi emättimeen. Puoli vuotta kesti että menkat alkoi taas tulla säännöllisesti eikä miten sattuu tiputteluvuotoja.
Jos sulle ei sovi hormonaaliset ehkäisyt, niin eikö sulle noista jälkiehkäisypillereistä tule ihan helvetillinen olo? Nehän on iso annos sitä hormoonia. Mulle ainakin tuli aivan järkyttävä olo viikoksi, vaikka muuten olin syönyt pillereitäkin vuosikausia (tosin vasta jälkikäteen tajusin ettei ne pilleritkään mulle sopineet vaikka olin luullut, aiheuttivat jokapäiväisiä raivo- ja itkukohtauksia)
No, itselläni jälkiehkäisy nostaa verenpaineen pilviin pariksi päiväksi, vaikka muuten minulla on alhainen verenpaine. Hormonaalista ehkäisyä en sen aiheuttamien verenpaineongelmien vuoksi voi käyttää, joten pari kertaa, kun olin kondomiehkäisyn pettämisen vuoksi joutunut ottamaan jälkiehkäisypillerin, totesin kuparikierukan haittoineen olevan riskittömämpi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Kuka vittu unohtaa kondomin
No en mä voi mitään et siinä tilanteessa pari kertaa unohtunut.. ja on mulla ollut päänsärkyä/pahaa oloa noide pillereiden jälkee mut menny aina ohi. Kerran oli kyl ihan migreeniä ja mulle tulee epilsuista kans kauheet migreenit. Menkat ollut aika sekasin mut mulla nyt muutenki tulee miten sattuu..mut voiko johtua oikeesti siitä et on ottanut noit jälkiehkäisiyjä? Onko mitään luonnollisia muita ehkäisymenetelmiä tai mitä mä voisin viel testaa? Mä en kyl haluu lasta. Ap
Onhan tuokin hormonaalinen ehkäisy. Yhdessä pillerissä on saman verran hormonia kuin 50 pillerissä yhteensä. Enemmän kuin kuukauden aikana siis söisit pillereitä. Ja sen lisäksi jälkiehkäisy on epävarma.
Ehkäisyvaihtoehtoja on monia. Myös hormonittomia. Ovulaatiotikut esim jos haluat hieman nähdä vaivaa.
Kuparikierukka on hormoniton, käy myös synnyttämättömälle! Ota yhteyttä ehkäisyneuvolaan tms. ja ota selvää asiasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä voi mitään et siinä tilanteessa pari kertaa unohtunut.. ja on mulla ollut päänsärkyä/pahaa oloa noide pillereiden jälkee mut menny aina ohi. Kerran oli kyl ihan migreeniä ja mulle tulee epilsuista kans kauheet migreenit. Menkat ollut aika sekasin mut mulla nyt muutenki tulee miten sattuu..mut voiko johtua oikeesti siitä et on ottanut noit jälkiehkäisiyjä? Onko mitään luonnollisia muita ehkäisymenetelmiä tai mitä mä voisin viel testaa? Mä en kyl haluu lasta. Ap
Eikö se nyt ole itsestäänselvyys että jumalaton määrä hormonia otettuna kerralla laittaa sun oman hormoonitoiminnan sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuokin hormonaalinen ehkäisy. Yhdessä pillerissä on saman verran hormonia kuin 50 pillerissä yhteensä. Enemmän kuin kuukauden aikana siis söisit pillereitä. Ja sen lisäksi jälkiehkäisy on epävarma.
Ehkäisyvaihtoehtoja on monia. Myös hormonittomia. Ovulaatiotikut esim jos haluat hieman nähdä vaivaa.
Miten noi ovulaatiotikut toimii käytännössä? Ap
Vierailija kirjoitti:
ITE ainakin unohtanu mont kertaa kännisei oo nii epä normaalia
Vierailija kirjoitti:
No, itselläni jälkiehkäisy nostaa verenpaineen pilviin pariksi päiväksi, vaikka muuten minulla on alhainen verenpaine. Hormonaalista ehkäisyä en sen aiheuttamien verenpaineongelmien vuoksi voi käyttää, joten pari kertaa, kun olin kondomiehkäisyn pettämisen vuoksi joutunut ottamaan jälkiehkäisypillerin, totesin kuparikierukan haittoineen olevan riskittömämpi vaihtoehto.
Mulle ei muuten tullut juuri mitään oloa. Lievä kuvotus pillerin ottopäivänä, ja sitten ne vuotohäiriöt. Ei muuta.
Tosin mulle sitten myöhemmin on selvinnytkin että mulle sopiikin e-pilleri, mutta sen pitää olla RUNSAShormonisempi kuin nämä nykyään muodikkaat. Asuin ulkomailla, ja siellä lääkäriltä kysyin asiaa ja hän yllättäen sanoi kun kuvasin oireitani e-pillereitä syödessä (ihon ja limakalvojen rutikuivuus, täydellinen haluttomuus sekä seksiin että oikein muutenkaan mihinkään), että toisille naisille käy noin kun naishormonia on kehossa luontaista kiertoa paljon pienempi määrä. Sain ns. vanhan polven runsashormonista pilleria ja kaikki ongelmat käytännössä poistuivat sillä.
- 2
Laitata kuparikierukka. Se pienempi malli.
Tai tlaa netisn kautta ulkomailta Patentex oval ehkäisypuikkoja. Googleta patentex oval online
Vierailija kirjoitti:
Tai tlaa netisn kautta ulkomailta Patentex oval ehkäisypuikkoja. Googleta patentex oval online
/tilaa netin
Mä sôin niit usein viime vuonna ja menkat loppu koko vuodeks en voi aius valittaa...hyviä seurauksia vaan kuka meinaan haluu menkkoja541
Haiskahtaa wt ja elämämkoululaisuus
Minkä ikäinen ap on? Kuullostaa nyt vahvasti tenixiltä.
No oon alta parikybänen jäbä on vähän vanhempi jos se nyt mitään merkkaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/tilaa netin
en mä haluis mitää kierukoita tungettavaksi toosaan ja oon kuullu et niistäkin voi olla ongelmia? Eikä mua niin haittaa vaiks menkat on ollu nyt pois.. mut en vaa haluu tulla raskaaksi. Kertoisko joku viel niistä ovulaatiotikuista? Ap
Vierailija kirjoitti:
No oon alta parikybänen jäbä on vähän vanhempi jos se nyt mitään merkkaa. Ap
ap on siis alta parikymppinen jäbä ja ottaa jälkiehkäisypilsuja? :D
Koska ne on hormoneita, ni sanon, et sun hormonitoiminta voi mennä hyvin pahasti sekaisin...
Kehotan miettimään.