Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran omistaja: vieraasi paukauttaa suoraan en pidä koirista,

Vierailija
11.07.2018 |

ne haisee. Mitä vastaisit?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että "oho, olipas moukkamainen kommentti".

Vierailija
22/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saatan sinut ovelle. Hyvästi."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoittaisin ovea ja hyvästelisin. Yksikään ihminen ei ole koirien(i) yläpuolella.

Juuri tästä syystä en voi sietää koiraihmisiä. Joillakin menee tuo touhu aavistuksen verran yli. Yksikään koiraihminen - tai koira - ei ole minun yläpuolellani.

Ja kyllähän ne haisee (hyppii, raapii, repii, kuolaa), siitä mihinkään pääse.

Vierailija
24/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan tulisi meille vierailulle enää toiste. Ja varmaan jatkossa puhuisin hänelle aina meidän koiraan viitaten haisevana otuksena.... En voi lähteä kanssasi x, vien haisevan otuksen lenkille... En vo käyttää kanssasi rahaa, haisevan otuksen eläinlääkäri oli kallis jne.

Vierailija
25/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuisin koirani luokseni ja puhuisin sille: "Älä välitä Mussu, mun mielestä sä tuoksut just sopivasti koiralle, ei välitetä junttien vieraiden puheista, eihän?". Ja pussaisin koiraa :)

Vierailija
26/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajut on vähän hankalia. En itsekään erityisesti tykkää koirien hajusta, mutta omiani olen tietysti turtunut. Jos tuollaisen joku heti kärkeen sanoo, oletan että asia on ihan oikeasti sille vieraalle aika epämukavaa. Onhan se vähän tökerösti sanottu, mutta joskus ihmiset laukaisevat suoraan juuri ne vaikeimmat asiansa, koska vihjailu ja kiertely eivät aina tuota tulosta. Meillä on sanottu vähän samaa koirien kuolasta. Vein kyllä koirat toiseen tilaan vierailun ajaksi. Ne eivät siitä mitenkään kärsineet, eikä minulla ollut mitään tarvetta koulia kutsumaan vierasta tämän asian suhteen.

Ei tarvitse vihjailla, mutta ei tarvitse töksäyttääkään. Voi vaikka sanoa, että "Olen pahoillani, en muistanut, että teillä on koira ja olen vieraille hajuille yliherkkä." Näin ei loukata ystävää, eikä leimata koiraa.

Vierailija
27/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pidä likaisista keittiöistä ja vessoista. Pitäisikö seuraavan kerran todeta se ääneen kun menen jonkun luokse kylään?

Haha!

Vierailija
28/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin vaan jaa

Vierailija
29/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei ole koiraa, mutta koira kyllä siirtyisi kodinhoitohuoneeseen.

Ymmärrän ettei kaikki ihmiset pidä eläimistä.

Kissa on ja se pysyy poissa vieraiden silmistä.

Meillä eläimet eivät ole perheenjäseniä, ne ovat lemmikkejä, niitä hoidetaan hyvin, mutta niillä ei ole perheenjäsenten oikeuksia.

Eivät syö pöydältä, eivät istu sohvalla.

Vierailija
30/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pidä likaisista keittiöistä ja vessoista. Pitäisikö seuraavan kerran todeta se ääneen kun menen jonkun luokse kylään?

Ehkä kannattaisi koittaa?

Vierailija
31/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju taisi olla vain tekosyy.

Monesti nokkiinsa ottavien koirat ovat huonosti kasvatettu.

Vierailulle tullessa koira hyppii päälle ja lähtiessä kenkääsi on purtu tai kuolattu.

Mitä hajuun tulee. Märkä ja piereskelevä koira haisee pahalta. Osa koirista tuppaa olemaan niin vanha että laskee alleen sisällä. Se että koira haisee ja voisitko viedä koiran lukkojen taakse on melko kohteliasta jos totuus on rankempaa.

Vierailija
32/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun ystäväni tietää etten erityisesti pidä koirista. Ei se estä ystävyyttämme. Ymmärtän myös kuinka tärkeä koira hänelle on.

En mielelläni mene vietaisille koirakoteihin, mutta jos menisin en tietenkään noin töksäyttäisi.

Ja vasta lähiaikoina olen oppinut, että suurin syy siihen etten pidä koirista, on huonoissa kasvattajissa. Hyvin koulutetut koirat ovat ihan ok ( vaikka niinkuin joku koiraihminen täällä sanoikin, niin kyllähän koirissa se haju on).

Vierailija
33/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä kodissa koko talo haisee koiralle. Oksennus-paska. Kaikki haisee. Niin perheen äiti kuin lapsetkin.

Olivat meillä kylässä ja se äiti haisi aivan sille koiralle. Hyi. Luulin aluksi, et taaperolla oli päässyt vahingot housuun.

Vierailija
34/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri korostaa, että tykkää kissoista aina kun meillä käy. 

Tämä on tulkittavissa siten, että ei tykkää koirastani. Mutta mulla on fiksu koira, ei lähestykään tätä ihmistä. Jotenkin vaistoaa hänen vieroksuntansa. 

Kun tulee koirista pitävä, niin menee tervehtimään. 

Ei iso asia elämässä tämä. On hyvä ystävä kuitenkin. Minä puolestani en erityisemmin pidä kissoista. 

Vierailija
35/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole epäkohteliasta vaan hyvä jos saa suunsa auki, tietty vieras on tärkeämpi, eivät kaikki pidä koirista, sen nyt ainakin jokainen koiraihminen tietää.

Vierailija
36/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois voi voi. Koiraa en veisi mihinkään eri huoneeseen tms. vieras voi olla tulematta jatkossa. En minäkään pidä lapsista ja kaikista hajuista ja eritteistä mitä niistä lähtee, mutta en silti sano lapsellisille kavereille "hyi lapsi" tms. tai oleta, että lapset suljettaisiin johonkin toiseen huoneeseen vierailuni ajaksi. Vieraat noudattaa talon sääntöjä ja hyväksyy talon elintavat. Jos en halua olla lasten/ minkä hyvänsä kanssa tekemisissä niin en sitten mene sellaiseen paikkaan missä niihin saattaa törmätä. Simple as that.

Vierailija
37/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ja lopettaisin sen haisevan rakin.

Vierailija
38/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä ei ole koiraa, mutta koira kyllä siirtyisi kodinhoitohuoneeseen.

Ymmärrän ettei kaikki ihmiset pidä eläimistä.

Kissa on ja se pysyy poissa vieraiden silmistä.

Meillä eläimet eivät ole perheenjäseniä, ne ovat lemmikkejä, niitä hoidetaan hyvin, mutta niillä ei ole perheenjäsenten oikeuksia.

Eivät syö pöydältä, eivät istu sohvalla.

Harvinaisen tervepäinen kommentti. 

Meillä koira on koira ja kissa on kissa.  Tykätään niistä, mutta eivät ihmisen ohi mene. 

Mitä ihmeen lisäarvoa koiran elämään tuo jokin sohvalla loikoilu? Päinvastoin koira on onnellisempi vahvasta laumahengestä ja on siellä pahnan pohjimmaisena lattialla. On tosi tärkeä asia osoittaa se näin. 

Vierailija
39/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en moista sanoisi, tai myöskään olettaisi, että koira pitää siirtää muihin tiloihin. Ärsyttää kuitenkin, kun monet eivät tee mitään estääkseen koiraa olemasta koko ajan vieraan kimpussa. Esim. eräänkin tuttavani koira haisee ihan kamalalta, ja omistaja kyllä tietää sen, on selittänyt koiran haisevan, koska hampaat ovat huonossa kunnossa, mutta niille ei voida enää eläinlääkärissäkään mitään, koska koira on niin vanha ettei kestä toimenpiteitä. Silti antaa koiran jatkuvasti kiehnätä vieraita ja hönkäillä hirveää hengitystään toisten naamalle, eikä tee elettäkään käskeäkseen koiraa pois.

Vierailija
40/41 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan semmoinen tosi törkeää. En itsekään kutsuisi kotiini ketään, joka avoimesti sanoisi inhoavansa kissoja.

Inho ja pelko ovat kuitenkin eri asioita, ja onneksi kaikki lähipiirin koiranomistajat ovat suhtautuneet hyvin positiivisesti siihen, jos joku vieras (esim. minä) pelkää koiria. Kukaan ei ole vielä loukkaantunut siitä, etten ole halunnut olla minkäänlaisessa kontaktissa heidän koiriinsa. Vaikka itselleni ovat kissat tärkeitä, kyllä silti itsekin siirtäisin kissan toiseen huoneeseen tai muuten kauemmas jos vieras pelkäisi kissoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan