Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Ompelutaitoiset!

Vierailija
28.04.2006 |

Olen tekemässä takkia, johon minun pitäisi saada raidat tehtyä. Pohja on punainen ja raitojen tulisi olla mustat.

Kannattaako minun leikellä kankaat suikaleiksi ja ommella niistä raitoja ja sitten tehdä takki, vai tehdä ensin takin osat siitä punaisesta ja sitten ommella jotenkin päälle mustat?

Ommel näkyisi ilmeisesti, koska niitä ei voi kääntää niitä raitoja.. eli olisikohan parempi tehdä ne suikaleet...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ovat vain joitain senttejä leveitä koristeraitoja niin ehdottomasti ompelet vain taitetut suikaleet kapeasti molemmista käännetyistä reunoistaan pohjakankaan päälle. Jos raidat ovat leveät niin joka tapauksessa harkitsisin päälitikkausta saumujen päälle.

Juhlavammassa vaatteessa tikkausten tulisi olla mahdollisimman lähellä reunaa, sporttisemmassa voi olla paininjalankin päässä reunasta.

Kerro tarkemmin?

Vierailija
2/7 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isiin saumanvarat. Ja kun sitten ompelet pohjaväri- ja raitakappaleet yhteen, niin niistä muodostuu oikeanmalliset kappaleet. Sitten sen jälkeen vaan kokoamaan koko vaatetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on hyvin tarkka ja jäljen tulisi olla siistiä. Nyt sitten olen jo leikannut kaavan mukaan kappaleet irti punaisesta pohjakankaasta jolle tulisi mustia tasapaksuja raitoja eli esim 5cm raitoja molempia värejä.

Nyt tässä vaiheessa olisi tosi kova homma tehdä suikaleet, mutta mietin vain onnistuisiko se päälle tikkaus sievästi.

Voisi kyllä näyttää jopa kivaltakin?

ap

Vierailija
4/7 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirrä raidat kaavoihin ja leikkaat irti, lisäät saumanvarat kankaasta leikattaessa. Ennen kaavan pillkomista merkkaa punaisille kappaleille kaavoja apuna käyttäen hakit raitojen kiinnityskohtiin.

Silitä raitojen saumanvarat nurjalle, ennenkuin alat ompelemaan niitä kiinni. Näin saat ommeltua mahdollisimman reunasta siististi ja pääset helpommalla.

Vierailija
5/7 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vaan on nyt niin riskiä, kun viikonloppu aikaa, eikä taida kangaskaupat olla auki, jos pieleen menee :)

No minä yritän tehdä raitoja siitä kaavasta.. Jos tuntuu hankalalta tikkaan päälle.

Vierailija
6/7 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leikkaat myös punaisen kankaan raitojen kohdalta pois, et voi enää korjata!

Vierailija
7/7 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njoo ehkä teen niin..