Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainoastaan onnettoman huonot kokit käyttävät kermaa ruoanlaitossa

Vierailija
11.07.2018 |

Kerma peittää epäonnistuneen ruoan maun. Siksi se on huonojen kokkien suosiossa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2/5

Vierailija
2/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suunnilleen kaikki ranskalaiset 😄 Ranskalainen kokkaus perustuu kermaan ja punkkuun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap ei tiedä, mitä on kerma. Varmaan luulee kermaksi niitä rasvattomia lisäainelitkuja, joita jotkut kehtaavat kermaksi nimittää.

Vierailija
4/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli suunnilleen kaikki ranskalaiset 😄 Ranskalainen kokkaus perustuu kermaan ja punkkuun

Olet väärässä.

Vierailija
5/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ruoanlaitossahan tarvitaan lähinnä munaa, kuten rock'n rollissa.

Vierailija
6/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sen kyllä huomaa. Ruuat maistuu ihan ihmeelliselle ja ovat epämääräisiä mössöjä, koska joku fucking Pierre on saanut päähänsä työntää punkkua joka ikiseen dishiin.

Vierailija
7/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jokainen ruoanlaittaja kokki?

Vierailija
8/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nykyään ranskalaisissa huippukeittiöissä kermalla lotrata. Voitte nyt unohtaa sen menneen ajan jo kiitos. Suomalaiset toki vielä elävät maidolla, voilla ja leivällä. Juhlapäivinä hkn sinistä.

Vierailija
9/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerma peittää epäonnistuneen ruoan maun. Siksi se on huonojen kokkien suosiossa.

Huomaa että sä et ainakaan ole alan ammattilainen. Kermaa nimittäin ei  käytetä peittämään makuja.

Vierailija
10/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieleen meni. Ranskassa on suuret alueelliset erot kokkaamistapojen suhteen. Pohjoisessa tuhdimpaa, etelässä  kevyempää.

Vierailija
11/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuvat kyllä sitten hiton hyvin! Kerma tekee ruuasta jumalaisen!

Vierailija
12/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerma ja voi ovat vain helppoja keinoja tehdä ruuasta maistuvaa. 

Vierailija
13/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... mä taas ajattelen, että kermaa ja voita pitää osata käyttää taiten, jotta ruoka on hyvää. Monet kerma- ja voisössöt maistuvat mun mielestä tunkkaisilta.

Vierailija
14/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... mä taas ajattelen, että kermaa ja voita pitää osata käyttää taiten, jotta ruoka on hyvää. Monet kerma- ja voisössöt maistuvat mun mielestä tunkkaisilta.

Tämä on totta. Toisaalta esim. kaloja ei voi paistaa pannulla muussa kuin voissa enkä ole ikinä maistanut kermakastiketta joka maistuisi tunkkaiselta. Korvapuustiin on vaikea laittaa liikaa voita mutta sen puutteen huomaa jokainen.

Aloittajankin kannattaisi ajatella yksittäisiä ruokalajeja, joihinkin sopii, toisiin ei. Itse inhoan joidenkin tapaa laittaa kermavaahtoa rosolliin. Hyi hel.

Vierailija
15/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Toisaalta esim. kaloja ei voi paistaa pannulla muussa kuin voissa enkä ole ikinä maistanut kermakastiketta joka maistuisi tunkkaiselta. Korvapuustiin on vaikea laittaa liikaa voita mutta sen puutteen huomaa jokainen.

Aloittajankin kannattaisi ajatella yksittäisiä ruokalajeja, joihinkin sopii, toisiin ei. Itse inhoan joidenkin tapaa laittaa kermavaahtoa rosolliin. Hyi hel.

Kaiken muun allekirjoitan mutten kommenttia rosollista. Et ole maistanut hyvää rosollikermaa, siihen tulee muutakin kuin kermaa. Löysähköön kermavaahtoon lisätään etikkaa, suolaa, sokeria, punajuurilientä, mustapippuria. Sopii taivaallisen hyvin rosollin kanssa.

keittiömestari

Vierailija
16/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.

Edellinen ei ole väärässä. Esim. Ranskan yhden kuuluisimman kokin Paul Bocusen yksi kultiksi noussut resepti: makaronigratiini, jossa on kermaa, voita ja juustoa.

Vierailija
17/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kun katsoo ulkomaisia kokkiohjelmia niin ruuan maku perustuu pitkälti tuoreisiin raaka-aineisiin, loraukseen kermaa (loraus= noin puoli litraa), pikkuisen voita (=vähintään 250 g) ja hyppyselliseen suolaa ( puoli kourallista). Toki voi vielä maustaa chilillä, valkosipulilla ja mustapippurilla.

Vierailija
18/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen kyllä huomaa. Ruuat maistuu ihan ihmeelliselle ja ovat epämääräisiä mössöjä, koska joku fucking Pierre on saanut päähänsä työntää punkkua joka ikiseen dishiin.

"Dishiin"? Olet selvästi varsinainen gourmet-ruoan asiantuntija 😄

Vierailija
19/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä paistan kalat tosi kuumassa öljyssä. 90% nahkapuolelta paistamista. Sitten pannu pois levyltä, kalan kääntö ja voita sekaan. Voi maistuu kitkerältä kun se palaa.

Vierailija
20/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä paistan kalat tosi kuumassa öljyssä. 90% nahkapuolelta paistamista. Sitten pannu pois levyltä, kalan kääntö ja voita sekaan. Voi maistuu kitkerältä kun se palaa.

Juuri näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan