Auttakaa, en saa piilolinssiä pois silmästä, paniikkikohtaus iskee
Toinen lähti ilman ongelmia, mutta toinen ei liikahda mihinkään. Mitä mä teen? Voinko mennä johonkin päivystykseen missä ne repii tuon irti vai mitä pitää tehdä? Paniikkikohtaus puskee päälle.
Kommentit (11)
Anna silmän olla tovi rauhassa, huuhtele se puhdistusaineella ja yritä uudelleen kun olet rauhoittunut. Toimii ainakin minulla ☺
Silmätippoja tai piilarinestettä laitat silmään. Silmä kiinni ja hierot hiukan luomen päältä. Varmasti lähtee irti, kun saat kosteutta linssin ja silmän väliin.
Tämän takia en koskaan ikinä hommaa piilareita 😨
Kolmekymmentä vuotta käyttänyt, ei ole koskaan kerrakäyttölinssitkään jääneet silmään.
Kostuta ja anna silmän levätä, sitten sormenpäillä pois, ei liian lujaa.
Liu'uta sitä linssiä sormella silmämunaa pitkin alaspäin, kyllä se plopsahtaa irti. :) Katso että silmä on kostea mutta sormi kuiva.
Ai kamala, muistan kun mulle kävi kerran samoin kun vielä käytin piilareita. Sain optikkoliikkeestä sovitukseen uudentyyppiset piilarit. Laitoin ne optikkoliikeessä silmiin, ja illalla yritin ottaa ne pois. Linssit olivat kuin liimattu silmiin. Yritin kaikkeni - tiputin kosteuttavia tippoja hulluna silmiin, mutta linssit olivat ja pysyivät. Koska olin teini-ikäinen ja typerä, paniikissa revin ne lopulta väkisin irti - sattui, ja silmät olivat kipeät sen jälkeen. Onneksi ei tullut mitään vauriota silmiin!
Älä siis tee samaa kuin minä. Ota rauhassa. Yritä räpytellä silmiä ja saada vesi kihoamaan silmiin. Itselläni haukottelu saa välittömästi vedet silmiin. Runsaasti myös kosteuttavia tippoja silmiin.
Käy päivystyksessä, jos ei lähde, lääkäri saa sen helposti pois.
Älä mene suihkuun, älä kastele tavallisella vedellä siis! Ite sain sillee kerran piilarit liimaantumaan tosi tiukasti. Piilolinssinesteellä voi kostutella, räpytellä silmiä reippaasti, toistaa tätä kunnes löystyy.
Rauhoitu.. ei mitään hätää. Vaikka sitä nestettä pari tippaa silmään — > räpyttelet ja lähtee kyl 👀
HUH! Sain sen pois vihdoin, kiitos mammat, olette ihania. <3
- ap
Silmätippoja silmään. Jos ei auta, mene kuumaan suihkuun. Silmä kosteutuu, linssi irtoaa. Ei paniikkia!