Raskauden yrittäminen! Yhdynnästä ihan käytännön kysymys...
Takaapäin on yritetty, kun on kuulemma paras tai ainakin hyvä. Jäättekö siihen asentoon siemensyöksyn jälkeen hetkeksi n. muutama minuutti ja sitten kellahdatte kyljellenne? Sitten nainen, takapuoli ylöspäin? Jyrkästi eli jalat seinälle vai vain takapuoli alle vähän kohottamaan? Onko meissä jotain vikaa, kun ei onnistu?
Kommentit (101)
Minä tulin raskaaksi vasta kun tajusin todellakin nostaa jalat ja pepun ylös yhdynnän jälkeen.
Yritystä oli takana siinä vaihessa 1,5 vuotta!
Vierailija kirjoitti:
Jospa vain tyydyt siihen ettei geenienne ole tarkoitus levitä :)
Provohan tää kommentti oli, mutta olen pahoillani, koska sulla on varmaan tosi paha olla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitset tuossa että sinulla olisi ovulaatio jo kp 10? Tässä tapauksessa kiertosi olisi siis vaan 24 päivää, onko näin? Se on melko lyhyt ja on mahdollista että kohdun limakalvo ei ehdi paksuuntua tarpeeksi. Mikäli taas luulet että ovilaatiosi on kp 10 mutta kuukautiskiertosi on kuitenkin pidempi kuin tuo 24 päivää niin todennäköisesti ovulaatiosi ei ole kp 10, sillä väli ovulaatiosta kuukautisten alkuun on hyvin harvoin muuta kuin tasan 14 päivää, ja jos se on jotain muuta kuin se, niin kuukautiskierrossasi ja raskautumisessa on todennäköisesti suurempiakin ongelmia luvassa ja kehoitan olemaan yhteydessä gynekologiisi.
T. Kätilö
Annatko lähteen tälle viimeiselle väittämälle (että muu kuin 14 päivän luteaalivaihe on automaattinen ongelma)? Kysyin tästä nimenomaisesta asiasta hedelmättömyyshoidoissa, ja lääkäri ei ollut siitä lainkaan huolissaan. (Vika löytyi muualta.) Tiedän myös useita ihmisiä lähipiirissä, joilla luteaalivaihe ei ole 14 päivää.
T: ei-ap
Ja mä luulin että mun 25/26 päivän kierrossa ovis on liian aikaisin kun se on KP 10 tienoilla, lääkäri mittasi liman ja sanoi että oikein hyvä, tyytyväinen ja että ovis heti menkkojen jläkeen ei ole ongelma. Missä teillä piili vika? ap
Siittiöissä.
Mut näin ystävän neuvona: sä kysyt nää samat asiat joka kuukausi, tai sitten täällä on useampi ihminen, jolla on pilkulleen samanlainen kierto kuin sinulla ja hirveä tarve kysyä samoja kysymyksiä. Ei kukaan täällä pysty auttamaan sua. Kaikki neuvot on jo annettu. Jos ei luomuna tärppää, niin sitten hoitoihin, ei se vauvapalstalta seksivinkkejä kyselemällä muutu.
Voi ei! Noi siittiöongelmat on tosi ikäviä. Pahimpia. Mietitkö koskaan, että jätät miehesi? Harmi että teillä jäi vain yhteen lapseen :(
Hei minä olen isäpuoli puoliso sai poja tutulle yritimme lasta mut ei tullut minun spermalla raskaaksi ystävä sai raskaaksi puoliso on 26v olen 30v onnellinen isäpuoli
Vierailija kirjoitti:
53, kiitos!
"Sanoisin, että sinulle riittäisi, jos harrastatte seksiä kp 9 - 15"
Tässä kierrossa, menkat 1-5KP, 6KP vielä tiputteluvuotoa, 7KP kuiva päivä, 8KP jo selvät ovislimat, 9KP eli tänään tuli mittariin hymy :) Harrastettu eilen aamusta, ja illalla kun limat tuli, tänään illallla, huomenna illalla ja sitten seuraavana aamuna
Eli tällä kertaa KP8-KP12, ainakin!
Miksi harrastitte seksiä niin paljon ovulaation jälkeen luteraalivaiheen aikana? Meille joka päivä touhuaminen käy ihan työstä.
ap
Ai miksi harrastimme niin paljon seksiä? No, oli loma, romanttinen Italia ja tykkäämme seksistä, kun on muutenkin rento ja hyvä fiilis. :D Siinä syy.
Se edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
53. tätä en just tajua:
Sä neuvot ap:ta harrastamaan täsmänä ovulaation ympärillä mutta itse harrastat joka toinen päivå koko kuukauden ympäri, tärppikierrossasi 2 vkon ajan joka päivä!
Saa kai sitä oman puolisonsa kanssa harrastaa seksiä vaikka joka päivä, jos molemmilla tekee mieli? Seksiä yleensä harrastetaan parisuhteessa siksi, että se on kivaa, eikä hampaat irvessä siksi, koska joku ovulaatiotestin hymynaama käskee.
Juu, juuri loman takia tuli harrastettua ns. tärppikierrossa paljon. Mutta ihan fakta on, että kyllä pari päivää ennen ovulaatiota riittää, jos tietää, milloin ovis on. Ap:lle sanoin, että luulisin hänelle riittävän, jos seksiä on kp 9 - 15 eli noin viikon verran oviksen ympärillä. Tämä siksi, että hän vaikuttaa olevan huolissaan ja stressaantunut, eikä seksin harrastaminen ole sitten enää välttämättä kivaa.
Isäpuoli kirjoitti:
Hei minä olen isäpuoli puoliso sai poja tutulle yritimme lasta mut ei tullut minun spermalla raskaaksi ystävä sai raskaaksi puoliso on 26v olen 30v onnellinen isäpuoli
Mitäh?
Luin jostain että kannattaa joka toinen päivä, ei joka päivä - siittiöiden tuotanto ei ole niin nopeaa, että joka toinen päiväkin riittää. Tällöin todennäköisemmin myös naisen halut on ylhäällä (jollei luonnostaan joka päivä haluta) -> naisen kiihottuminen ja kostuminen auttaa siittiöiden pääsyä eteenpäin.
Yksi vinkki myös: asennossa kannattaa tähdätä siihen, että mies tulee ensin ja sinä samaan aikaan tai ihan heti jälkeen. Jotkut spekuloivat että sekin voi auttaa..
Täällä plussattiin yk3. Greippi oli käytössä ja kp 8-16 harrasteltiin joka toinen päivä oviksen ympärillä (ovista en seurannut sen tarkemmin eli en tiedä milloin se tarkalleen oli). Orgasmi miehen kanssa samaan aikaan joka kerta & makoilua sängyssä jonkin aikaa ennen pesulle menoa. Tärppiä edeltävä kierto oli 27 päivää eli myös vähän normaalia lyhyempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takaapäin? Ja miten siihen jäädään jyrkästi jalat kohti seinää?
Siis yhdynnän jälkeen selällään käännytään siten, että jalat tulevat seinälle ja takapuoli ylös! TAi hartiaseisonta, jalat ilmaan ilman seinää! Etkö ole koskaan kuullut?
En oo kuullu. Miten se takaapäin liittyy tähän selällään olemiseen ja paikalleen jäämiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitset tuossa että sinulla olisi ovulaatio jo kp 10? Tässä tapauksessa kiertosi olisi siis vaan 24 päivää, onko näin? Se on melko lyhyt ja on mahdollista että kohdun limakalvo ei ehdi paksuuntua tarpeeksi. Mikäli taas luulet että ovilaatiosi on kp 10 mutta kuukautiskiertosi on kuitenkin pidempi kuin tuo 24 päivää niin todennäköisesti ovulaatiosi ei ole kp 10, sillä väli ovulaatiosta kuukautisten alkuun on hyvin harvoin muuta kuin tasan 14 päivää, ja jos se on jotain muuta kuin se, niin kuukautiskierrossasi ja raskautumisessa on todennäköisesti suurempiakin ongelmia luvassa ja kehoitan olemaan yhteydessä gynekologiisi.
T. Kätilö
Annatko lähteen tälle viimeiselle väittämälle (että muu kuin 14 päivän luteaalivaihe on automaattinen ongelma)? Kysyin tästä nimenomaisesta asiasta hedelmättömyyshoidoissa, ja lääkäri ei ollut siitä lainkaan huolissaan. (Vika löytyi muualta.) Tiedän myös useita ihmisiä lähipiirissä, joilla luteaalivaihe ei ole 14 päivää.
T: ei-ap
Ja mä luulin että mun 25/26 päivän kierrossa ovis on liian aikaisin kun se on KP 10 tienoilla, lääkäri mittasi liman ja sanoi että oikein hyvä, tyytyväinen ja että ovis heti menkkojen jläkeen ei ole ongelma. Missä teillä piili vika? ap
Siittiöissä.
Mut näin ystävän neuvona: sä kysyt nää samat asiat joka kuukausi, tai sitten täällä on useampi ihminen, jolla on pilkulleen samanlainen kierto kuin sinulla ja hirveä tarve kysyä samoja kysymyksiä. Ei kukaan täällä pysty auttamaan sua. Kaikki neuvot on jo annettu. Jos ei luomuna tärppää, niin sitten hoitoihin, ei se vauvapalstalta seksivinkkejä kyselemällä muutu.
Voi ei! Noi siittiöongelmat on tosi ikäviä. Pahimpia. Mietitkö koskaan, että jätät miehesi? Harmi että teillä jäi vain yhteen lapseen :(
Öö meillä ei "jäänyt yhteen lapseen" enkä miettinyt mieheni jättämistä eikä kaikki siittiöongelmat ole sellaisia, etteikö hoitoa olisi. Hienosti tulkittu kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takaapäin? Ja miten siihen jäädään jyrkästi jalat kohti seinää?
Siis yhdynnän jälkeen selällään käännytään siten, että jalat tulevat seinälle ja takapuoli ylös! TAi hartiaseisonta, jalat ilmaan ilman seinää! Etkö ole koskaan kuullut?
En oo kuullu. Miten se takaapäin liittyy tähän selällään olemiseen ja paikalleen jäämiseen
Siis täh?
Minusta ap tuntuu että sun raskaus ei ala, kun stressaat sitä noin paljon. Nyt otat ihan rauhallisesti ja odotat. Raskaus alkaa aina kun sitä ei odota.
Täytyy kyllä tarkkailla tyttöystävää ettei vaan seksin jälkeen seiso käsillään koska lapsesta ei ole ollut mitään puhetta! Ei muutakun usein vaan seksiä niin tärppää kyllä jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on niinkin, että ei vain saa lapsia tietyn ihmisen kanssa. Kai se on jotain luonnon omaa karsintaa. Jonkun muun kanssa saattaa käydä kuin tanssi.
Moi joo kyllä olet oikeassa toiset ei saa lasta alulle minä en saanut puolisoani raskaaksi no olen nyt 2lapsen isäpuoli
Isäpuoli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on niinkin, että ei vain saa lapsia tietyn ihmisen kanssa. Kai se on jotain luonnon omaa karsintaa. Jonkun muun kanssa saattaa käydä kuin tanssi.
Moi joo kyllä olet oikeassa toiset ei saa lasta alulle minä en saanut puolisoani raskaaksi no olen nyt 2lapsen isäpuoli
Miten tämä liittyy tähän yhdyntäkysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän järjestetä kunnon talkoot, niin tulostakin tulee!
Minkälaiset talkoot? Keräät rahaa lapsettomuushoitoihin vai vinkkitalkoot?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta ap tuntuu että sun raskaus ei ala, kun stressaat sitä noin paljon. Nyt otat ihan rauhallisesti ja odotat. Raskaus alkaa aina kun sitä ei odota.
Wanha kansakin tiesi että vahinko ei tule kello kaulassa.
Aivan päätöntä touhua häärätä stressiarvot tapissa (tahaton kielikuva) sekunttikellojen, testerien ja asento-oppaiden kanssa. Ei ihmekään jos tuommoisella angstilla eimtärppää. Sen kun nussitte ilman stressiä kaikissa asennoissa, kyllä ne siimahännät elävät pimpassa päiväkausia kunhan vain muistatte ne lopuksi sinne ruiskia.
Pari käytännön vinkkiä. Äijältä heti tiukat kalsarit roskiin ja läppärin pitäminen sylissä kieltoon. Kesällä voivat vauhtipussit heilua väljän shortsin lahkeessa paljaaltaan ja muuten tuulettua pelkkien collarien sisällä. Kivesten lämpötilan pitää pysyä pari astetta ruumiinlämmön alapuolella tai muuten siittiöiden tuotanto hidastuu radikaalisti, pahimmillaan loppuu kokonaan.
Ei ihme että lasten saaminen on nykyään vaikeaa kun munia haudotaan teinistä lähtien tiukoissa tangakalsareissa pienenä hikisenä myttynä kireiden farkkujen haaroissa. Parhaimmillaan vielä läppäri tuntikausia sylissä jolloin lämpö on +40C. Jotkut urpot käyttävät vielä yöasunakin tiukkoja kalsareita jolloin lämpötila pysyy 24/7 liian korkeana.
Kolme muksua on tullut laitettua alulle kerrasta mutta enpä ole teinivuosien jälkeen käyttänyt kotona mitään muuta kuin löysiä shortseja tai collareita ja töissäkin vain väljiä boksereita reilusti mitoitettujen housujen alla.