Mitä ajattelet ihmisestä, joka matkustaa huvikseen bussilla?
Näitä näkee. Ei minnekään sinä huvikseen viettää aikaa bussissa. Outoa. Onkohan päässä kaikki ok?
Kommentit (16)
Minkä huvituksen sitten olisit valmis suvaitsemaan?
Vierailija kirjoitti:
Sellasen joka ei häiritse kiireistä ihmistä.
En tunne ketään sellaista. Musta on kiva bussissa istuessa tarkkailla jalankulkijoita. Kun olen jalankulkijana itse, en uskalla katsoa melkein ketään. Bussissa tunnen oloni tarpeeksi turvalliseksi ja pelottomaksi tarkkaillakseni ympäristöä. Voisiko jollain olla kyse tällaisesta, että on toisaalta utelias mutta toisaalta ujo/ahdistunut? (Itse en ole bussissa istunut pelkästään tuijotusmielessä, se on vain ollut lisähyöty, kun on oikeasti ollut matkalla jonnekin.)
Jos on kuukausikortti eikä mitään tekemistä.
Voihan sitä istua bussissa siinä kuin puiston penkillä tai kahvilassakin.
Itse ollessani 3kk toisessa kaupungissa ostin turistilipun ja kävin kaupungin kaikki bussilinjat läpi. Näki aika paljon kaupungista ja vieläpä edullisesti. En näe siinä mitään väärää että matkustaa huvikseen jos bussissa on tilaa eli ei vie kenenkään kiireisen ihmisen paikkaa.
Työttömänä harrastin tuota. Mutta minulla oli aina päämäärä. Katsoin kaupunginosan (Helsinki), joka oli minulle vieraampi. Siellä dallailin pari tuntia, tutustuin paikallisiin "nähtävyyksiin" ja tuli takaisin.
Ei minusta harrastuksista huonoin. Kaupunkituntemus lisääntyi huimasti. Tiedän esim., että Talinrannassa on hauska kaksipäinen kotkapatsas.
Kävin ehkä myös paikallisten suosimassa baarissa, kyselin viihtyvyydestä ja muutenkin tunnelmia. Tutustuin uusiin ihmisiin ja jotkut ovat jopa jääneet kavereiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellasen joka ei häiritse kiireistä ihmistä.
Etpä taida kovin kiireinen olla, kun on aikaa valittaa vauvapalstalla, että joukkoliikenteessä on muita ihmisiä.
Yksinäisyys, tylsyys, tykkää istua bussissa ja katsella maisemia, kausikortti ja haluaa ottaa siitä ilon irti... Syitä voi olla monia.
Se, että on esimerkiksi yksinäinen, ei tarkoita sitä että olis päässä vikaa. Kannattaa ajatella aina vähän pintaa syvemmälle.
Se osaa ajatella itse. On huomannut tykkäävänsä ja on sitten ruvennut tekemään tuota harmitonta juttua huvikseen. Olisipa useammat sellaisia.
Mä lähden usein sateella huvikseni ulos. Tykkään kastua sateessa. Aika hullua ehkä.
Olen huomannut, että tietyt jutut ja tunteet oikeasti sanellaan meille jo lapsena. Oikeasti tosi moni tykkäisi todella hölmöistäkin jutuista, jos pysyisi vain jotenkin avoimena. Ihmiset on yleensä todella kaavaan kangistuneita.
Mistä huomaa että toinen ihminen matkustaa huvikseen? Kun mä olen käyttänyt joukkoliikennettä koko elämäni ajan enkä itsekään osaisi tehdä moista analyysia.
Enemmän nuita autoja huvikseen ajavia on. Saastuttavatkin ryökäleet enemmän. Onkohan niillä kaikki kotona?
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisyys, tylsyys, tykkää istua bussissa ja katsella maisemia, kausikortti ja haluaa ottaa siitä ilon irti... Syitä voi olla monia.
Se, että on esimerkiksi yksinäinen, ei tarkoita sitä että olis päässä vikaa. Kannattaa ajatella aina vähän pintaa syvemmälle.
Totta. Omassa tapauksessani jos itse haluan esimerkiksi räplätä älypuhelinta kaupungilla, mieluummin teen sen bussissa turvallisesti istuen kun kävellen autojen alle ja törmäilen ihmisiin keskustassa. Samalla voi nauttia niistä maisemista. Toinen paikka minne menen joskus "somettamaan" luurilla on kirjasto.
En ole ikinä ajatellut että teen jotain väärin vaikka bussia käytän huvikseni.
ratikalla on viel kivempi matkustaa huvikseen ja kympillä pääsee vesibussilla hakaniemestä vuosaareen. Kiva reitti.
Ehkä joillakin on vaan aikaa, niinkuin eläkeläisillä...