Tunnetko ketään joka on aloittanut osakesijoittamisessa tyyliin nollasta
ja paisuttanut salkkunsa arvon satoihintuhansiin?
Kommentit (6)
Minä, laitoin aika ison osan palkasta rahastoihin monta vuotta, kunnes sitten myin rahastot pois (n.25k) ja ostin osakkeita niillä rahoilla. Uudestaan sama homma, palkka noussut aika paljon viimeisen 10v aikana, joten olen laittanut enemmän sivuun.
Tällä hetkellä salkun arvo n.130k
Aloitin 19 vuotiaana
Periaatteessa näin voisi toimia, jos alkuun lähtee vaikka kuukausittaisella rahastosäästämisellä ja sitten nostaisi sijoituksen ja alkaisi sijoittaa suoraan osakkeisiin. Pienten osakekauppojen ongelma on kulujen suhteellinen suuruus, joka vaatii melkoista arvonnousua voiton tekemiseksi. Tuskinpa tuota kukaan nollasta kymmenessä vuodessa tekee ilman velkavipua.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa näin voisi toimia, jos alkuun lähtee vaikka kuukausittaisella rahastosäästämisellä ja sitten nostaisi sijoituksen ja alkaisi sijoittaa suoraan osakkeisiin. Pienten osakekauppojen ongelma on kulujen suhteellinen suuruus, joka vaatii melkoista arvonnousua voiton tekemiseksi. Tuskinpa tuota kukaan nollasta kymmenessä vuodessa tekee ilman velkavipua.
Siinä se taikasana tulikin, eli velkavipu. Itse aloitin oman asunnon säästämisellä, sitten sijoitusasuntoja ja lopuksi indeksirahastoa.
Mitä sijoitat, jos olet tyhjätasku?
Pääoma tarvitaan