Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään muulla whatsapp-kyttääjiä? Tai oletko ehkä itse sellainen?

Vierailija
10.07.2018 |

Mulla on pari kaveria, jotka olen määritellyt whatsapp-kyttääjiksi. Kummallakin enemmän tai vähemmän tapana säännöllisesti laittaa viestejä tyyliin: "oot nyt ollut 20min online, kenen kanssa oikeen juttelet"? "jutteletko nyt jonkun muunkin kanssa kun näkyy ett mun lähettämät viestit on menny perille mutta et oo vielä lukenut" tai "Miks oot ollut online vielä 02:30?". Toisella näistä on tapana tulkita myös niin, että jos näyn onlinena whatsappissa, olen myös valmiina keskustelemaan puhelimessa. Ei ilmeisesti tullut mieleen, että tekstailla voi vaikka kirjaston lukusalissa mutta ei todellakaan puhua.

Onko joillain muillakin vastaavia paikallaolo-statuksen kyttääjiä whatsapissa? Tai jos joku tunnustaa itse tekevänsä näin, olisi kiva tietää miksi? Tai ymmärrän sen, että on joskus tarpeen nähdä, että viesti on mennyt perille tai luettu, mutta mikä ihme saa aikuisen utelemaan toisten tekemisiä whatsapissa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poistanut tuon ominaisuuden. Miksi ihmeessä minuun tai muiden pitäisi tietää nuo asiat.

Vierailija
2/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltei kaikki. Enkä vastaa juutalaisten keksimääsi kirjoitukseen vaan otsikkoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enkä kyttää. Enkä ymmärrä taaskaan sitä, miksi noille kyttääjille ei voi vastata jämäkästi mutta ystävällisesti, että oma viestintä on täysin yksityisasia.

Vierailija
4/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau... jos joku kommentois mulle jotain tuollaista, vois kyllä olla, että ystävyys hiipuis siitä pikkuhiljaa pois. Mun kanssahan valitettavasti kaikki ystäväni ovat joutuneet tottumaan siihen, että mun yhteydenpito on vähän... miten sen nyt sanois... huoletonta. En välttämättä aina muista vastata viesteihin, tai mulla voi olla puhelinkin kiinni joskus useamman päivän. Mä saisin varmasti jonkun ahdistuskohtauksen, jos joku alkais kysellä mun whatsapp-asioita ihan tosissaan. Muistaakseni kyllä oon ottanut pois tuon statuksen, mitäpä se kellekään kuuluu, koska olen sovellusta käyttänyt.

Vierailija
5/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi.. Piilota paikallaolo. Miksi muuten edes haluat olla sellaisen kaveri?

Vierailija
6/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua yksi työkaveri kyttäsi. Aina aamulla kun tulin töihin kysyi esim. että väsyttääkö kun olet 3.30 ollut online?

Piilotin aika pian tuon ominaisuuden. Kukaan ei enää näe milloin olen paikalla ja olenko lukenut viestiä, tosin en näe sitä itsekään muiden kohdalla mutta en ole sitä tietoa koskaan kaivannutkaan milloin joku lukee viestin ja onko paikalla.

Vierailija
7/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitää, aika ahdistavaa ja vähän tungettelevaa käytöstä.

Kyllä mäkin joidenkin paikallaoloaikoja katson (sama vaikka FB:ssä), mutta en kommentoi niitä mitenkään.

Vierailija
8/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enkä kyttää. Enkä ymmärrä taaskaan sitä, miksi noille kyttääjille ei voi vastata jämäkästi mutta ystävällisesti, että oma viestintä on täysin yksityisasia.

Esim. "kenen kanssa juttelet" vastaan esim. "eri ihmisten". En todellakaan ala selittelemään mitään.

ap

Vierailija
9/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus kaveri joka haukkana kyttäs milloin olen linjoilla, messengerissä tosin.

Heti kun avasin sovelluksen niin ei minuuttiakaan mennyt kun tämä kaveri aloitti pommittamisen viesteillä, pahimmillaan jopa soitti viestitulvan päälle. Rupesin vaan vähentää puhelimen käyttöä, joskus suljin netin kokonaan ettei viestit tullut perille, uusia sovelluksia jos asensin niin estin heti sen kaverin ja väitin ettei minulla ole sitä ja sitä sovellusta, sainpaha jossain olla rauhassa. Ja ei, se kaveri ei ymmärtänyt vaikka sanoin suoraan että en jaksa nyt kirjotella jne. Hän jotenkin kuvitteli että vain hänellä on jokin ylitse muiden yksinoikeus häiritä minua milloin ja missä vain :( kyllä nakerti välejä kun minä hölmö pitkään siedin tuota.

Vierailija
10/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi.. Piilota paikallaolo. Miksi muuten edes haluat olla sellaisen kaveri?

Toinen näistä on vähän reppana, en halua katkaista ystävyyttä koska tiedän ettei hänellä ole paljoakaan kavereita. Plus hänessä on myös hyviä ominaisuuksia. Toinen kyttääjä on tuttu töiden puolesta, tietyllä tavalla tarvitsen hänen kanssaan verkostoitumista. Hän on myös töissä tosiaan tehnyt sitä mitä täällä joku muukin mainitsi "mitä oot tehnyt yöllä klo 3 whatsappissa, väsyttääkö".

Paikallaoloa en viitsi piilottaa noiden ihmisten takia, enkä menetä tästä yöuniani. Ihmetyttää vaan.

ap

Vierailija
11/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kieltämättä katson joskus aikuisten lasteni paikallaoloja ja kaverinkin, mutten niille kyllä mitään kommentoi:)

Vierailija
12/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen poistanut omani asetuksista. En näe muidenkaan. Ei kiinnosta.

Vierailija
13/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sorruin kyttäämään yhtä miestä jota olin tapaillut, kun en millään meinannut päästä pakeista yli. Jossain vaiheessa tajusin, että ylipääseminen kestä paljon kauemman, jos seuraan tyypin jokaista liikettä, ja lopetin.

Tunnen kyllä myös pari vanhaa tanttaa, jotka seuraavat toisten paikallaoloa ja pähkäilevät sitten mistä mahtavat viestitellä 🤦‍♀️

Vierailija
14/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kyllä välillä paikallaolotietoa, jos odotan joltakulta vastausta kysymykseen, mutta en kyllä vedä hernettä nokkaan jos se vastaus ei tule heti, saati vaadi toista tilille.

Vierailija
15/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos WhatsApp-ikkuna jää pitkäksi aikaa auki, eikös se näytä siltä, että käyttäjä olisi paikalla, vaikka ei aktiivisesti käyttäisikään? Kysyn, kun en tiedä. 

Vierailija
16/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole äly puhelinta eli en kyttää whatsappia.

Vierailija
17/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä myöntää mutta olen kyttäillyt poikaani. Varsinkin koulupäivinä jos huomasin, että oli ollut whats upissa yöllä mainitsin asiasta.  Muiden kyttäys ei kiinnosta. 

Vierailija
18/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ladannut tuota itselleni joten mua ei voi kytätä.

Vierailija
19/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos WhatsApp-ikkuna jää pitkäksi aikaa auki, eikös se näytä siltä, että käyttäjä olisi paikalla, vaikka ei aktiivisesti käyttäisikään? Kysyn, kun en tiedä. 

No yleensähän se puhelimen näyttö kyllä pimenee aika nopeasti (asetuksista riippuen) ihan itsestään, eikä whatsapp silloin näytä että olisi paikalla.

Vierailija
20/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä kieltämättä katson joskus aikuisten lasteni paikallaoloja ja kaverinkin, mutten niille kyllä mitään kommentoi:)

Sama. Kyllä välillä katson millon se rakkain on ollut paikalla, mutten missään nimessä asiaa kommentoisi.