ABB Pitäjänmäki Leaks
Tähän avautuu lähitulevaisuudessa keskustelu/tietoa lafkan erinäisistäkin toimintatavoista.
Kommentit (20)
Kerran olin kesän duunaripuolella. Hyvä liksa etenkin jos teki ilta- ja yövuoroa, mutta muuten aivan perseestä. Sama puolen tunnin ruokatauko kuin valkokauluksillakin - mutta ruokala oli talon toisella puolella (toimistojen lähellä tietenkin), ja sinne ravaaminen laskettiin työaikaan, eli varsinaiseen syömiseen jäi 10-15 minuuttia vähemmän aikaa kuin ei-tuottavaa-työtä tekevillä. Jälkkäriä tai kahvia ei ikinä ehtinyt syödä/juoda, vaikka se olisi kuulunut ateriaan. Muutenkin tuli sellainen olo, että varsinaisia tuotteiden tekijöitä ei arvostettu pätkääkään (jopa duunareiden parkkipaikat olivat jossain huitsan helvetissä koska ilmeisesti emme saaneet liikuntaa muuten tarpeeksi tai jotain sellaista paskaa).
Röökikopit sentään olivat vielä sisällä, vaikka mieluummin meni pitämään tupakkataukoa takaovelle aurinkoon.
Tulipahan kokeiltua. Sen jälkeen päätin siirtyä itsekin pehmeäkätisempiin töihin.
Aloitetaan: firmassa harrastetaan systemaattista, suunniteltua, kiusaamista.
Harmi että tää yksi päämulkuista lähtee talosta. Mitäpä muutakaan selkärangattomalta voi odottaa. Puhetta, juupa juu. Mutta ei siinä mitään, sen minkä taakseen jättää sen edestään löytää. My game, my rules.
Vierailija kirjoitti:
Inex Partners Sipoosta lähtisi hyvin samanlainen ketju.
Eikös tuo tällä hetkellä ole ykkösenä jos katsotaan työntekijöiden vaihtuvuutta,aika kova saavutus
Taasko ne meinaa myrkyttää taimenet siitä joesta vai mikä vuoto Pitskussa tällä kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo tällä hetkellä ole ykkösenä jos katsotaan työntekijöiden vaihtuvuutta,aika kova saavutus
Vaihtuvuus oli Inexillä melkoista ysärilläkin. Natsimeininkiä ja kavereiden suosimista. Toki tulospalkkiot ym lisät oli silloin kohdillaan joten parissa kuukaudessa sai revittyä hyvät rahat, vaikka moni lähtikin selkälääkärin kautta pihalle.
Vierailija kirjoitti:
HY:n TIKE:stä saisi mahtavan Leaksin.
Olin tuolla joskus lyhyessä harjoittelussa, mitähän siellä tapahtuu oikein?
Minun aikani kytättiin ainakin kellokortin leimauksia haukan lailla, ne tuntuivat olevan kaikkein tärkein asia koko paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta voisin hyvin uskoa. Hakevat nytkin sekä itse että useamman eri henkilöstöfirman kautta työntekijöitä.
MUTTA:
Huono sijainti korvessa. Huonot työajat = 3-vuoro. Huonot työvuorolistat joissa on työvuoroja ja vapaapäiviä ihan miten sattuu ja epäsäännöllisesti sekaisin tyyliin 6 työtä/ 1 vapaa/ 7 työtä/2 vapaa /3työtä/1 vapaa. Mitään säännöllistä vuorokiertoa ei ole ja pitkässä työputkessa saattaa olla "kivoja" ylläreitä kuten keskellä pari normaalia pitempää työpäivää ja vuoro vaihtua kesken putken illasta yövuoroksi. Liukuhihna ja nosto-, ja kumartelujatehtäviä paljon ja vuoroesimies saattaa nakittaa sut koska tahansa ankeesta hommasta vielä ankeempaan. Porrastetut lomat käyttöön 2018 eli työnantaja pääasiassa sijoittaa loman minne sattuu. Muutama esimies suoraan sieltä.
Make hoitaa vai miten sitä sanotaan 😂 tällä kertaa make kaivoi itselleen aika ison kuopan ja sieltä on vain yksi tie ulos, tosin teen sen tien helpoksi ihan vain koska tykkään antaa toisen mahdollisuuden.
Käsittämätöntä, että ihmiset tällä tasolla vajoavat näin alas? Ei näytä hyvältä heidän tulevaisuus.
Tarjosivat työtä (konttorissa), ja palkka olisi ollut yllättäen todella hyvä, ainakin verrattuna nykyiseeni. Aloin kuitenkin epäröidä, koska neuvottelussa prosessia kiirehdittiin hirveästi.
Olisivat halunneet minun suostuvan töihin saman tien näkemättä sopimusta. Kun ilmaisin toiveeni nähdä sopimus ja miettiä asiaa viikonlopun yli, reaktio oli outo: "Mitä nähtävää siinä sopimuksessa on?" Ennenkuulumatonta toimintaa mielestäni, kaikissa aiemmissa töissäni sopimusta on saanut ensin tutkailla.
Muutenkin tuli sellainen olo, että ostan sikaa säkissä. Ei mitään tietoa tulevan tiimin ihmisistä, työtiloja toimistossa ei esitelty jne. Prosessista puuttui avoimuus. Ensin testattiin ja haastateltiin usean kierroksen ajan (2-3 haastattelua ja 3 tunnin taitotestit), ja sitten pyydettiin ottamaan työ vastaan erittäin lyhyellä varoitusajalla. En tiedä mistä oikein on kyse mutta ei tullut hyvää kuvaa. Tähän päälle kaikki epämääräinen, mitä olen netistä lukenut, ja alkoi mietityttää firman työilmapiiri ja homman mielekkyys.
Kerro esimerkki