Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 4000 € hyvä kuukausipalkka?

Vierailija
10.07.2018 |

Riittääkö mielestäsi mukavaan elintasoon?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ja just. Kannattaa yrittää päästä noin 7000 bruttoon niin ei tarvitse välttämättä miettiä ihan jokaista ostosta etukäteen.

Vierailija
2/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko brutosta vai netosta? Nettona on hyvä, bruttona keskiverto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dinkkuna tuolla elää ihan mukavasti. Samaten jos on perhe, jossa molemmat tienaa 4000€/kk ja lapsia on max 2, niin ihan mukavaa elämää pystyy elämään. Ei mitenkään yltäkylläistä, mutta mukavaa. Tuohon pitää tietenkin yhdistää järkevä rahankäyttö ja pitkäjänteisyys, jotta ajan kanssa alkaa saada myös hieman osinkoja palkan lisäksi. 

Suomen verotus on sellainen, että perhe, jossa kaksi tienaa 4000€/kk elää paljon mukavammin kuin perhe, jossa yksi tienaa 8000€/kk ja toinen ei mitään.

Vierailija
4/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä muualla maailmassa onkin, mutta Suomi-ihanuudessa siitä lähtevien verojen jälkeen käteen jää 2500 euroa, mikä ei täällä tunnu riittävältä...

Vierailija
5/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutosta puhun.

ap

Vierailija
6/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla pärjää mukavasti, kun puoliso maksaa puolet pakollisista kuluista ja ne pakolliset kulut on mitoitettu mahdollista työttömyyttä/hoitovapaata/you name it mukaan.

Vähän päälle miesten keskiarvon, jota olen pitänyt omana miniminä.

Vierailija
7/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverto kai....Mulla on työpaikan vaihdon jälkeen 4050 brutto ja olen erittäin tyytyväinen nykyliksaan. Varsinkin kun olen ollut töissä vasta vähän päälle vuoden tässä paikassa ja työ on hyvin pitkälle samaa kuin ennenkin. Edellisessä sain 3100. Talousalan hommia. Ikää 47 V ja asuntolainakin jo maksettu.

Voi kun mulla olisi ollut tämä liksa kun lapset oli pienempiä. Täydet tarhamaksut maksettiin pienemmällä palkalla ja asuntolainaa, tiukkaa oli.

Vierailija
8/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu elintasovaatimuksistasi, mutta kyllä se noin yleisesti ottaen ihan jees on. Mulla on tonnin pienempi, ja yksinhuoltajalle, joka EI saa mitään yhteiskunnan tukia, se on pieni palkka.

Vierailija
9/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsaillaanko täällä? Kyllä tuolla eläisi liiankin hyvin

Vierailija
10/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän hyvin 2000 euron bruttopalkalla. Kaikki sen yli olisi vain extraa.

Vierailija
11/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsaillaanko täällä? Kyllä tuolla eläisi liiankin hyvin

Riippuu niin siitä missä asuu ja mihin on tottunut. Isossa kaupungissa asumiskulut vie leijonanosan. Uudehkon auton ylläpito, vakuutukset jne. Jos tykkää syödä hyvin ja usein ulkona yms. rahaa kyllä menee helposti.

Vierailija
12/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bruttopalkka on 4000 euroa/kk, käteen jää sen 2700 euroa kaikkien pidätysten jälkeen. Jos tienaa 2000 euroa brutto/kk, käteen jää noin 1600 euroa/kk. Siitä voipi laskea. Itsellä nykyiset menot vaativat vähintään 2600 euron bruttopalkan, mitään ei jää säästöön, nettotulot sen 2000 euroa. Elän mahdollisimman niukasti muuten, jotta voin laittaa harrastukseen 500 euroa kuussa. Mutta tämän Suomen verotuksen puolesta en kyllä tavoittelisi palkankorotusta tuohon 4000 euroon, jos se tarkoittaisi hitokseen enemmän hikeä ja verta ja kyyneleitä työpaikalla. Parin tonnin korotuksesta seuraisi 50 % nettohyöty. Ihmettelen (ja pidä vähän tyhminä) ihmisiä, jotka kehuskelevat ansaitsevansa 7000 euroa/kk brutto. Tokihan se verottaja on silloin mielissään.