Rikkaan perheen lapselle ristäislahja. Me köyhiä duunareita.
Kyseessä serkkuni lapsen ristiäiset. Mitä lahjaksi kun meillä ei rahaa ole juurikaan ylimääräistä. Mietin jo että jätän menemättä mielummin kuin ostan jotai halpaa ja heidän mielestä noloa/tyhmää.
Kommentit (42)
Eikö lahjan antaja ja hänen rahavaransa määrittele sen, millaisen lahjan antaa - ei suinkaan sen saaja? Oletko varma, että he ovat niin snobeja, että välittävät lahjasi rahallisesta arvosta tai pitävät mitään lahjaa nolona tai tyhmänä?
Tee itse jotain. Neulo, virkkaa tai vaikka askartele muistojen laatikko. Itsetehty on rahaa arvokkaampaa.
Ei henkisesti normaalit hyvätuloiset odota vain hienoja ja kalliita lahjoja lapselleen. Miksi odottaisivat, kun voivat itsekin ostaa mitä haluavat. Ja ilkeät ihmiset voi jättää omaan arvoonsa.
Ristiäisiin (erityisesti serkun roolissa) on ihan ok viedä samantyylinen lahja kuin vauvan ensilahja, esimerkiksi hempeä uniriepu, kirja, pehmolelu, vauvanvaate jne. Siitä vain miettimään, mikä on teidän näköisenä lahja.
Vierailija kirjoitti:
Eikö lahjan antaja ja hänen rahavaransa määrittele sen, millaisen lahjan antaa - ei suinkaan sen saaja? Oletko varma, että he ovat niin snobeja, että välittävät lahjasi rahallisesta arvosta tai pitävät mitään lahjaa nolona tai tyhmänä?
Ne ovat juuri sellaisia...katsovat nenänvartta pitkin ja jälkeenpäin vihjaillaan tai jopa sanotaan suoraan ettei ollut lahja tarpeeksi arvokas ja/tai hyvä.
Valitettavasti olen täys tumpelo mitä tulee käsitöihin ja askarteluun.
Saa ehdottaa jotain halpaa lahjaa...
Ap
Eikai ristiäisiin tuoda oikein mitään, ellei sitten osteta lapselle 500 koneen osaketta (40.000e) tjsp. (ja joo annetaan lainana jota pikkuhiljaa annetaan anteeksi 4999e/antaja/3v.. joten joskus 24v vanhana on jo velaton.. ennekuin joku VT tulee ulvomaan tyhmyyttään ja sivistymättömyyttään julki lahjaveroista)
Serkun lapsen ristiäiset? Yritätkö provoilla? Ei kai kukaan noin suuria sukujuhlia pidä, kun kyseessä on vain ristiäiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat juuri sellaisia...katsovat nenänvartta pitkin ja jälkeenpäin vihjaillaan tai jopa sanotaan suoraan ettei ollut lahja tarpeeksi arvokas ja/tai hyvä.
Ap
Jos oikeasti moista harrastavat, miksi vaivautuisit menemään?
Ja tuo nimi ihmeessä julki niin oikeasti rikkaat voivat nauraa niille.
Jätä ne siat - tai anna rippiraamattusi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä jaksa. Mitä, jos jättäisit vaan menemättä?
Vierailija kirjoitti:
Serkun lapsen ristiäiset? Yritätkö provoilla? Ei kai kukaan noin suuria sukujuhlia pidä, kun kyseessä on vain ristiäiset?
Oiskin provo....kyllä mullakin leuat loksahti kun kutsu tuli.
Meidän lapsen ristiäisissä paikalla vanhemmat, isovanhemmat, mun sisarukset peheineen, miehen täti ja kummit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Näen sieluni silmin kuinka ap katsoo lempeästi hymyillen nenän vartaan pitkin juhlajärjestelyjä ja autossa haukkuu niitä miehelleen :D (ja muiden lahjoja)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ai, no jos ne semmoisia ovat, niin ehkä sinun kannattaa kunnioittaa heitä ja juhlaa poissaolollasi. HE eivät ole osallistumistasi ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Voihan suku olla tosi pienikin. Ja periaatteessa läheinen. Meillä on tosi pieni suku - jos kaikki saadaan serkkuja myöten kokoon, meitä on 15.
Olen kummi erittäin varakkaan suvun lapselle ja tähän saakka kummilahjatoiveet ovat olleet todella vaatimattomia, vaikka lapsi on 13v.
Esim. villasukat, tumput, sukkahousut, pipo jne. ja yleensä villasukat ovat olleet toivotuimmat.
Muistelin ristiäislahjaksi antaneen neulotun kypärämyssyn, joka oli hyvin tykätty ja käyttivät sitä vauvalla todella paljon.
Yleensä todella varakkaat, eivät mieti lahjan rahallista arvoa, vaan se on lähinnä sympoolinen ele.
Ihan samaa wt sakkia olette. Osta h&m potkupuku, tytölle tyttöjen väriä ja pojalle poikien. Serkkusi luulee olevansa jotain ja ehkä kärsii masennuksesta, kun mies on kontrolloiva kusipää ja rahat ei riitä kulissien pitoon.
No miks te menette sinne jos ovat niin perseestä?????
Jos lahja voi maksaa korkeintaan noin 20 euroa, niin lasten astiat, astiasetti tai aterimet olisi hyvä lahja. Sellainen on lapselle söpö lahja, ja lapsi voi käyttää niitä vähän isompana. Jos rahaa on vähän, se kannattaa käyttää johonkin käytännölliseen, joka samalla näyttää kivalta. Esim. Pentikillä on kivoja lasten astioita noin 20 euron hinnalla, ja esim. Hobby Hallista löytyy mm. Muumi-astioita ja astiasettejä. Edelliset esimerkit on samalla vähän kuin design-esineitä, mutta söpöllä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Minun lasteni ristiäisissä on ollut paikalla serkkuni, joka on minulle ollut aina tärkeä ihminen.
1kpl kaiverrettu hopea tai teräslusikka?
Nimi ja syntymäpäivä riittänee.
Pyh, vie vaikka villasukat jos kerran sitä rahaa on omastakin takaa.
Itse veisin jotain tuollaista ja todellakin, vaikka itse tehtyä. Naurakoon jos nauraa, se osoittaa ainakin sen sitten, ettei sivistys ole rahalla saatua.