Keksitään keinoja joilla työtön voi säästää kaksitonnia rahaa kuussa
Esimerkiksi jos ei joka kuukausi käy viikon lomalla ulkomailla säästää rahaa, samoin jos jättää tupakan ja alkoholin kokonaan pois pystyy säästämään summan.
Kommentit (32)
Ensin työssä, jossa palkka 2500 € kuukudessa. Sen jälkeen ansiosidonnaista vähän alle 6000 € kuukaudessa. Kun oikein kärvistelee, niin lapseton voi saada säästöön pari tonnia kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ensin työssä, jossa palkka 2500 € kuukudessa. Sen jälkeen ansiosidonnaista vähän alle 6000 € kuukaudessa. Kun oikein kärvistelee, niin lapseton voi saada säästöön pari tonnia kuukaudessa.
Jäi palkasta nolla pois, palkka 25000.
Työttömille on aina kiva vähän nälviä, kun ei muutakaan töiltään ehdi keksimään, eiks'vaan ?
Minä olen työssäkäyvä, mutta jos ajatellaan säästämistä niin:
Jätän ostamatta tupakkaa (aski päivässä, mitä se nykyään maksaa, vitosen?) eli säästöä 150,00
Jätän myös ostamatta olutta, siideriä, sipsiä, karkkia ja en käy ravintoloissa - tämä kerrottuna perheen väkimäärällä tekee ehkä 3000,00 kuussa jos joka päivä jättää käymättä.
En ota ylinopeus- enkä pysäköintisakkoja! Siinähän säästää tosi paljon.
Vaikka vaatteiden pyykkääminen ja silitys on vaivalloista ja tietysti siinä kuluu sähköä ja luonnonvaroja, niin säästän sillä kuitenkin useamman satasen kuussa, koko perhe mukaan laskettuna ollaan varmasti jossain kolmessa tonnissa tässäkin.
Teoreettisesti kaikki ostamaton hyödyke olisi laskennallisesti säästöä, ei hittolainen pitääkin tehdä pankkitilille tilaa!
Vierailija kirjoitti:
Mä en osta enää huonekaluja kruunukalusteesta tai iskusta, vaan vaihdoin jyskiin ja ikeaan. Löysin just vaan tonnilla kivan sohvan mikä ois ollu iskussa liki 3000 euroa. Lähen sillä summalla matkalle.
Tupakkaa en tietty polta, yök. Pikkusiggee vedän.
Ja tietty oon ruvennut palauttaan pulloja jotka ennen heitin roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Juju on siinä, että työttömän täytyy mennä töihin. Sitten saa säätettyä sen pari tonnia kuussa. Mutta tuo on helpommin sanottu kuin tehty. Työttömät nimittäin ovat laiskoja kaljaa juovia vätyksiä, jotka alkavat heti ulisemaan kun joku ehdottaa työntekoa. On paljon mukavampi maata sohvalla valitellen yhteiskunnan kurjuutta.
Koskeeko tämä myös entisiä Formulakuskeja ja sen semmoisia .. ovatko nekin saamattomia vätyksiä?
Eikä varmaan lyö leiville lähteä tekemään hitsarin hommia, jos korkotuototkin ovat isompia kuin hitsarin palkka?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Jätän ostamatta tupakkaa (aski päivässä, mitä se nykyään maksaa, vitosen?) eli säästöä 150,00
Jätän myös ostamatta olutta, siideriä, sipsiä, karkkia ja en käy ravintoloissa - tämä kerrottuna perheen väkimäärällä tekee ehkä 3000,00 kuussa jos joka päivä jättää käymättä.
Vaikka vaatteiden pyykkääminen ja silitys on vaivalloista ja tietysti siinä kuluu sähköä ja luonnonvaroja, niin säästän sillä kuitenkin useamman satasen kuussa, koko perhe mukaan laskettuna ollaan varmasti jossain kolmessa tonnissa tässäkin.
Teoreettisesti kaikki ostamaton hyödyke olisi laskennallisesti säästöä, ei hittolainen pitääkin tehdä pankkitilille tilaa!
Tupakka-aski, esim. punanen mallu n.8€ !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakka-aski, esim. punanen mallu n.8€ !!!
Jos hinta olisi esim. 25e, niin työtön säästäisi paljon enemmän lopettamalla tupakoinnin!
Win-win tilanne.
Sinkkumies
Opiskelkaa lääkäriksi, oikealla erikoistumisella tienaa helposti seitsemänkin tonnia kuukaudessa!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sanoa, kun on iso perhe. Meidän pitää jättää paljon enemmän ostamatta, kun meitä on vain kaksi aikuista. Sovittiin jo, että jos ei vaihdeta uusia autoja joka vuosi, niin siinä säästää jo aika paljon. Täytyy keksiä vielä jotain muita säästökohteita, esim. ei lähdetä Karibialle, no, täytyy nyt miettiä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vinkkini:
-Rajoita shoppailua. Työttömän ei kannata ostaa esim. kalliita merkkivaatteita.
-Matkusta mieluummin omalla autolla kuin taksilla.
-Siivoa itse. Ei tarvitse maksaa siivoojalle.
-Laita ruokasi itse. Älä käy joka päivä ravintolassa.
-Vaihda aito shamppanja kuohuviiniin.
-Matkustele hieman halvempiin kohteisiin.Ei se ole rakettitedettä. Kyllä voi kolmekin tonnia säästää joka kuukausi.
Selitäpä minullekin miten siitä tilille pankkiin maksetusta viidensadan euron työmarkkinatuesta/kk. voitaisiin saada kolme tonnia sinne säästöön kuukaudessa ?
Melkoista 'rakettitiedettä' taitaa tosiaan olla ja ihan utopiaa vielä lisäksi !
Esim. pääomatuloista. Työtön ei ole synonyymi sanalle köyhä.
Mä en osta enää huonekaluja kruunukalusteesta tai iskusta, vaan vaihdoin jyskiin ja ikeaan. Löysin just vaan tonnilla kivan sohvan mikä ois ollu iskussa liki 3000 euroa. Lähen sillä summalla matkalle.
Tupakkaa en tietty polta, yök. Pikkusiggee vedän.