Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Murrosikäisen aknesta... Joko otan yhteyttä ihotautilääkäriin? ov

Vierailija
09.07.2018 |

Meidän murrosikäisellä akne suorastaan "räjähti" keväällä. Isoja punaisia mätäfinnejä oli ympäri kasvoja vieri vieressä. Isoja ihonalaisia kystiakin oli pari leuassa. Lääkärissä käytiin toukokuussa ja hän kirjoitti lääkkeeksi Avitc*d-lääkevoiteen joka on hieman hillinnyt aknea. Ihonalaiset kystat ovat jääneet pois ja mätäfinnit pienentyneet, mutta niitä kuitenkin yhä tulee. Mustapäitä on ihan hirveän paljon. Nyt akne on alkanut leviämään selkään ja rintakehään jossa on mustapäitä paljon ja mätäfinnejä muutama. Vieläkö odottelen Avitcidin vaikutusta ja varaanko suosiolla ihotautilääkärille ajan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika. Lapsellakin on helpompi olla, kun saa kunnon lääkkeet.

Miten ihoa hoidetaan lääkkeiden lisäksi?

Vierailija
2/14 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa vaan aika, koska näpyt tulevat vain leviämään entistä enemmän. Mitä pidempään asian jättää hoitamatta, sitä suurempi on riski arpeutumiseen. Oma selkäni on täynnä pieniä vaaleita länttejä ja kasvoissa pieniä koloja, koska vanhempiani ei kiinnostanut akneni. "Tuohan on ihan normaalia, meilläkin on!" t. äiti 35v.

Voiteista sen verran, että ne yleensä riittävät lievempiin tapauksiin, mutta eivät yksinään riitä, jos aknea on jo ympäri kehoa tai näpyt ovat suuria. Käytin itse isot rahat aikuisena yksityiselle ihotautilääkärille, joka määräsi minulle isotretinoiinikuurin. Nyt ihoni on siisti.

Todella ihanaa, että jotain vanhempaa kiinnostaa lapsensa hyvinvointi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika. Nuo arpeuttavat.

Itselläni kun akne räjähti nuorena aikuisena juuri kuvaamallasi tavalla, ei pinnalliset auttaneet yhtään. Ärsyttävät vaan ja olin punainen ja paiseinen.

Vierailija
4/14 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käymään ihotautilääkärillä. Akne jo itsessään vaikuttaa usein nuoren itseluottamukseen, mutta aknesta tulevista arvista ei pääse eroon kovin helpolla.

Vierailija
5/14 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ov? Oma valta?

Vierailija
6/14 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa vaan aika, koska näpyt tulevat vain leviämään entistä enemmän. Mitä pidempään asian jättää hoitamatta, sitä suurempi on riski arpeutumiseen. Oma selkäni on täynnä pieniä vaaleita länttejä ja kasvoissa pieniä koloja, koska vanhempiani ei kiinnostanut akneni. "Tuohan on ihan normaalia, meilläkin on!" t. äiti 35v.

Voiteista sen verran, että ne yleensä riittävät lievempiin tapauksiin, mutta eivät yksinään riitä, jos aknea on jo ympäri kehoa tai näpyt ovat suuria. Käytin itse isot rahat aikuisena yksityiselle ihotautilääkärille, joka määräsi minulle isotretinoiinikuurin. Nyt ihoni on siisti.

Todella ihanaa, että jotain vanhempaa kiinnostaa lapsensa hyvinvointi. :)

Kiitos. Kyllä meillä on itsestään selvää että tämä hoidetaan kunnolla. Se on kuitenkin itsetuntoon voimakkaasti vaikuttava asia. Varsinkin kun lapsi on vasta menossa 7-luokalle ja taitaa olla ikäluokkansa ensimmäinen jolla näin paha akne jo näin nuorena. Ikätovereilla taitaa olla vasta pari näppyä siellä täällä.

Vierailija
7/14 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet maidottomuutta? Minulla auttoi aika hyvin.

Vierailija
8/14 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen käymään ihotautilääkärillä. Akne jo itsessään vaikuttaa usein nuoren itseluottamukseen, mutta aknesta tulevista arvista ei pääse eroon kovin helpolla.

Mulla näin. Olen oikeasti vuoden hoidattanut omin keinoin avitcid illasta, sinkki pastalla ja bepanthen anti saarilla ja ihohan uusiutuu. Arvet melkein poissa. Mutta heti aknen parannuttua ne olivat hirveät.

Vierailija
9/14 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihonhoidosta sen verran että puhdistetaan aamuin illoin ja kiinnitetään huomiota ruokaan ja riittävään juomiseen.

Ihotautilääkärille varaan aikaa. Jospa ehtisi vaikuttaa ennen koulun alkua että lapsella parempi mieli lähteä uuteen luokkaan yläkouluun.

Vierailija
10/14 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei.

Vierailija
11/14 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, olen miettinyt olisiko tällä vaikutusta. Nimittäin itse jätin maidon pois viime syksynä, koska ajattelin että jos se pahentaa jo muutenkin vaikeaa astmaani (maito lisää limaisuutta). Astmaan en ole huomannut vaikutusta mutta iho ei enää kuivu talvella lähellekään niin pahasti ja samalla huomasin että mustapäiden muodostuminen on vähentynyt ainakin 95%. Täytynee kokeilla maidottomuutta.

terv. ap

Vierailija
12/14 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutania kehiin!Hurja lääke,mutta auttaa.

Oma teini söi aikoinaan pitkän antibioottikuurin ja parikin Roaccatan kuuria.

Vierailija
13/14 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti iholääkärille ja kuulostaa siltä, että vaatii Roaccutan-kuurin. Itse pitkitin sen saamista ja arvet jäi muistoksi voiteilla läträilyistä, kun eivät lopulta kuin kuivattaneet ihoa. Kannattaa vaatia kuuria, muuten saattavat vedota ikään ja aknen lyhytaikaisuuteen. Roaccutan oli minun tapauksessa ainoa joka auttoi ja siisti ihon niin, että nyt tarvitsee vain kosteuttaa hyvin ja hoitaa kotona hellävaraisesti. Uskallan jopa kulkea iho paljaana, niin hyvää kuuri teki. Turhaan pelotellaan terveyshaitoilla, itsetunto kasvaa kohisten kun iho paranee. Kuurin alussa saattaa tulla huononemisvaihe, sitä ei kannata säikähtää.

Terv. N.33

Vierailija
14/14 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito, turhat sokerit pois ja kiinnitä huomiota lisäaineisiin. Monipuolista itse tehtyä ruokaa ja paljon kasviksia. Ja todellakin sinne ihotautilääkärille että acne enää tuosta leviä ja pahene.

Ja kun iho on taas paremmassa kunnossa niin kannattaa käydä kosmetologilla ainakin pari kertaa vuodessa.

Omalla tytöllä oli lievä acne niin hoidoksi riitti ihotautilääkärin määräämä voide ja kosmetologin ihonpuhdistukset.