Miten voisin perua kaupat kohteliaasti?
Kävi niin, että en miettinyt kunnolla ostosta ja olin viemässä jo kauppoja eteenpäin postituksen kanssa.
Mietin miten voisin peruuttaa kaupat vaikka se onkin aika törkeää tässä vaiheessa...
Vai pitäisikö sittenkin tehdä kaupat loppuun?
Kommentit (9)
Jos olette sopineet kaupoista, teet kaupat loppuun.
Kun sopimusehdot on syntynyt, olet moraalisesti ja tarvittaessa myös oikeudellisesti vastuussa oman osuutesi täyttämisestä. Esim. jos kaupan peruminen aiheuttaa myyjälle vahinkoa, myyjä voi vaatia siitä korvausta. (Aivan pienistä tuskin kukaan ryhtyy vaatimaan, mutta mahdollista on)
Oletko torista vai mistä ostamassa? Minusta sinun pitäisi kyllä viedä kauppa loppuun asti, jos noin pitkälle olet sopinut.
Itse olen joskus "perunut" kaupat torin kautta. Jos kysyn jostakin tuotteesta, eikä myyjä vastaa 2-3 päivään, etsin vastaavan tuotteen toiselta myyjältä ja kysyn häneltä. Jos olen sopinut jälkimmäisen myyjän kanssa jo kaupan ja sitten tämä ensimmäinen myyjä vastaa, sanon ihan suoraan, että ostin jo toiselta myyjältä, kun hänestä ei kuulunut mitään. Muuten on vähän tökeröä perua kauppoja, ainakaan siksi, ettei itse ole miettinyt tarvetta loppuun asti.
Jos et ole holhouksenalainen, olet vastuussa tekemistäsi taloudellisista päätöksistä, isoista ja pienistä. Jopa lapset on vastuussa merkitykseltään vähäisissä, vai oletko nähnyt huoltajan joskus palauttelevan lasten ostamia karkkipusseja kauppaan?
ILmoitat kohteliaasti, että et halua ko. tuotetta, mutta koska sopimus on tehty, niin maksat sen.
Postimyynnissä ja puhelinmyynnissä on vaihto- ja palautusoikeus. Myös monessa kaupassa.
Yksityisillä ei tällaista ole. Ostettu mikä ostettu.
Ei sinun tarvi mitään kohteliaisuuksia miettiä. Perut kaupat jos siltä tuntuu.
Ota yhteys myyjään ja sano että tulit katumapäälle ja haluat perua kaupat.
Totta kai pidät minkä olet sopinut. Ja mietit sitten ensi kerralla vähän pitempään.