Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toisessa korvassa tai korvan alueella pään sisällä rätisee ja litisee kun pureskelee ruokaa?

Lääkäri ei osannut sanoa
08.07.2018 |

Outo ääni kuuluu välillä. Kävin jo lääkärillä ja lääkäri katsoi korvat laitteella mutta sanoi ettei siellä mitään erityistä näy.
Kerroin että toinen korva rätisee välillä kuin siellä olisi riisimuroja ja nestettä, siihen vastasi vaan että ai jaa.

Kellään muulla kokemusta?
Korva ei kuitenkaan ole kipeä eikä sieltä tule vahaa tms. Minulla on takana kaksi poskiontelontulehdusta tältä vuodelta, voiko olla jotain jälkioireilua?
Eräänä päivänä tuon korvan puoleinen sierain oli vähän tukossa. Niistelin ja otin Duactia, ja sitten tuo ääni lakkasi kuulumasta.
En tiedä kuvittelenko, mutta minulla on ajottain pientä huimausta, ja niskaa on myös särkenyt ihan vähän. Toki se taitaa olla peräisin työpaikan vetoisasta ilmastoinnista joka ollut täysillä viime viikot.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävisin hammaslääkärissä, leukanivel on aika lähellä  korvaa ja jos siellä on vaikka nivelrikkoa, niin välillä tuntuu kuin korvassa paukkaisi.

Juuri näin. Samoja oireita ajoittain ja hammaslääkärissä syylliseksi selvisi juurikin leukanivel.

Onko leukanivelen vioille mitään hoitoa? Itselläni on varmaan toinen aika sökö, pitää aina suuta avatessa rutinaa ja huomaan usein "rouskuttelevani" sitä leukaa sivusuunnassa heiluttamalla, joku refleksi kai joka yrittää päästä eroon rutinasta. Mutta vuosikausia se on rouskunut.

Vierailija
22/48 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla juuri tuollaista kaikumista ja pulssin kuulumista ja tuntuu kuin korva olisi tukossa. Lääkäri oli sitä mieltä että tuo kaikuminen ja humpsutus on eräänlaista tinnitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama, onkohan se jotain räkää? :( Poskiontelotulehduksen jäänteitä?

Vierailija
24/48 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin kun taas toista kertaa räkätaudissa tänä talvena.

Vierailija
25/48 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on moisia oireita myös, oikeastaan sormenpäistä nenänpäähän asti. Minua on nyt tutkinut kaksi neurologia ja aika moni yleislääkäri. Fysiatrillekin on tulossa aika. Riesaa on kestänyt vaihtelevalla intensiteetillä vuosikausia. Jännitysniska on toistaiseksi ainoa diagnoosi. Ikävähän sitä on miettiä, mistä moinen aiheutuu, mutta luottaisin lääkäriin: jos hän ei ota mitään jyrkkää kantaa, ei ole syytä erityiseen huoleen. Liikunta ja lepo olisivat minusta, näin maallikkona ja kokeneena kipujen ja vaivojen sietäjänä, ensimmäiset toimet. Ja nykyäänhän kaikkeen tyrkytetään syyksi stressiä. Onko sinulla elämässäsi ilmeisiä aihdistuksen aiheita tai tavallisesta poikkeavia psyykkisiä kuormia? Edelleen yhtä maallikkona arvelen, että monen ensimmäiset reaktiot stressiin ovat tällaisia somaattisia.

Ja vielä kerran: haluan vain tarjota kokemukseeni perustuvia ajatuksia mahdollisiksi ja arvioitaviksi vaihtoehdoiksi. Jos kivut ja aistimukset kovin vaivaavat ja tilillä on katetta, ei ole mitenkään perusteetonta käydä yksityislääkärillä murheineen. Hänellekin voi sanoa, että vastaanoton syy on tuntemuksien aiheuttama huoli.

Vierailija
26/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen itse ylilääkäri ja se voi johtua myös siitä, jos olet joskus saanut kovan iskun niskaan, päähän tai selkään, silloin sinne on voinut tulla pieni vaurio joka aiheuttaa tämän kysesisen oireen. Suosittelen käymään tutkimuksissa, yleensä tämä vaurio on saatu ajan myötä korjattua.

-K R

Vierailija
27/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa. Kuin vettä olisi korvissa 😞

Vierailija
28/48 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tämä meni ohi kun kävin poistattamassa yläleuan viisaudenhampaan 3 viikkoa sitten!

Samoin migreenit vähenivät! Olen 39v enkä tajua miksi minulle ei ehdotettu tätä parikymppisenä jolloin nuo yleensä poistetaan. Varmaan siksi kun itselläni ne viisaudenhampaat eivät oireilleet.

Vierailija
29/48 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purentafysiologille, jos ei helpota tai tulee kipeäksi. Voit tarvita purentakiskon ja fysioterapiaa.

Vierailija
30/48 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävisin hammaslääkärissä, leukanivel on aika lähellä  korvaa ja jos siellä on vaikka nivelrikkoa, niin välillä tuntuu kuin korvassa paukkaisi.

Juuri näin. Samoja oireita ajoittain ja hammaslääkärissä syylliseksi selvisi juurikin leukanivel.

Onko leukanivelen vioille mitään hoitoa? Itselläni on varmaan toinen aika sökö, pitää aina suuta avatessa rutinaa ja huomaan usein "rouskuttelevani" sitä leukaa sivusuunnassa heiluttamalla, joku refleksi kai joka yrittää päästä eroon rutinasta. Mutta vuosikausia se on rouskunut.

Purentafysiologi.

Vierailija
31/48 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin veikkaisin tuota leukaniveltä. KNK lääkärissä käyntiä suosittelen

Vierailija
32/48 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelu laitteet korvissa ....antennit ja mikki.

Vierailija
33/48 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin kun taas toista kertaa räkätaudissa tänä talvena.

Nenähuuhtelukannusta voi olla apua, tai sitten ei. Kaikkea kannattaa kokeilla.

Vierailija
34/48 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi johtua purentavirheestä. myös yliliikkuvista nivelistä. jos joku nivel on yliliikkuva niin ne ovat kaikki muutkin.

Vierailija
35/48 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa avoin korvatorvi, tuba aperta. Mulla se on selittänyt tuollaisen vaivan, ja liittyy milloin nuhaan, poskiontelotulehdukseen tai allergiaan. Ärsyttävä vaiva, allergialääkkeistä voi olla apua.

Vierailija
36/48 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut tuota samaa lapsesta asti. Korvassa ja korvan takana rutisee välillä riisimuromaisesti ja samalla tuntuu epämiellyttävältä.

Vierailija
37/48 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma lääköri.. eiköhön tuo ole korvavaikkua, jota erittyy enempi.. itselläni joskus noin. pitkittyessään voi aiheuttaa hiivatulehduksen. itse hoidan pumpulipuikolla pesun jälkeen. Joskus joudun ronkkimaan enempi.

Jos ei kotikonstein onnistu, voi käydä korvahuuhtelussa.

Vierailija
38/48 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Olen itse ylilääkäri ja se voi johtua myös siitä, jos olet joskus saanut kovan iskun niskaan, päähän tai selkään, silloin sinne on voinut tulla pieni vaurio joka aiheuttaa tämän kysesisen oireen. Suosittelen käymään tutkimuksissa, yleensä tämä vaurio on saatu ajan myötä korjattua.

-K R

Ihan sama mikä alilääkäri olet, utta oletko erikoistunut korviin yms?

Vierailija
39/48 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhelimesta kyse, niin rätinä puhelun aikana on merkki siitä että puhelujasi kuuntelee ulkopuolinen taho. Jos rätinä taas kuuluu pään sisältä, niin käy pikimmiten lääkärin vastaanotolla. Hän voi askarella paskarella siitä vaikka helistimen.

Vierailija
40/48 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kumma lääköri.. eiköhön tuo ole korvavaikkua, jota erittyy enempi.. itselläni joskus noin. pitkittyessään voi aiheuttaa hiivatulehduksen. itse hoidan pumpulipuikolla pesun jälkeen. Joskus joudun ronkkimaan enempi.

Jos ei kotikonstein onnistu, voi käydä korvahuuhtelussa.

Kyynärpäätä pienempää ei saa laittaa korvakäytävään. Pumpulipuikot työntävät vahan syvemmälle. Näin terveydenhuollon opettaja opetti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi