Sinä, jota ei huvita mennä töihin. Mikset saikuta ja hae työkyvyttömyyseläkkeelle hakemus toisensa perään aina vain uudestaan ja....
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Eikös näihin sairauspäiväraha- ja eläkehakemuksiin vaadita lääkärinlausunnot ja voimassaoleva hoitosuhde? Jaksaako AP oikeasti ravata jossain psykiatrisella sairaanhoitajalla teeskentelemässä? Voisko sen hoitopaikan antaa niille jotka oikeasti tarvitsevat?
No oma taktiikka onkin se, että heti kun tulee vaatimuksia TE-toimistosta, niin en tod suostu vaan vaadin saada lähetteen työttömien terveydenhoitajalle. Työkyvyttömyyseläkehakemus vetämään ja vielä sitten hommaa itsensä hoitosuhteeseen kallonkutistajien kanssa. Jossain vaiheessa kallonkutistajat alkavat painostamaan kuntouttavaan työtoimintaan, jolloin nostetaan kytkintä kyseisestä hoitosuhteesta ja tehdään comeback työttömäksi työnhakijaksi. Sitten kun alkaa taas tulemaan vaatimuksia TE-toimistosta, niin aloitetaan koko rumba alusta. Ja minun mielestäni on todella mukavaa käydä kerran viikkoon/kahteen turisemassa kallonkutistajan kanssa. Voisiko sen vapaan työpaikan antaa jollekin työhaluiselle, eikä väkisin yrittää saada minua töihin, niin jäisi nämä systeemin alistamisetkin toteuttamatta? Tosin minä saan tästä kaikesta kikkailusta nautintoa, joten sama se minulle. Suosittelen kaikille muillekin, joita ei nappaa työelämä.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että noiden masennusdiagnoosien jälkeen on turha haaveilla enää esimerkiksi asuntolainasta, töistä nyt puhumattakaan.
Niin makaa kuin petaa.
No nythän sinä vitsin murjaisit. Ettäkö kukaan masennusdiagnosoitu ei saisi lainaa tai töitä enää ikinä? Itse en tosin aiokaan mennä enää töihin, paitsi joskus jotain pimeetä hommaa voin tehdä jos tarvitsen ylimääräistä taskurahaa. Loppuelämä menee muuten loman merkeissä.
Tuo on näköjään yksi syy, kun niin moni luulee, että saikkua ei saa vaikka totuus on, etteivät ole tienneet varmoja keinoja saada saikkua tai sitten ei käytä niitä olemassa olevia keinoja. Saikkua kuitenkin saa jokainen, joka sitä oikeasti haluaa. Ja jos ei saa saikkua, niin laittaa vaan sen työkyvyttömyyseläkehakemuksen vireille, jolloin ei edes tule vaatimuksia TE-toimiston suunnalta. Toki voi halutessaan alistua yrityskilpailua vääristävään orjatyöhön, mutta jos yhtään yhteiskuntaa ajattelee, niin on melkein kansalaisvelvollisuus kieltäytyä tuollaisesta esim. saikuttamalla.
Kuvitellaanpa seuraavanlainen tilanne:
Työtön on hakenut tuloksetta jo pitkän aikaa töitä siinä onnistumatta ja TE-toimisto on alkanut painostamaan aktivointipalveluilla. Jos työtön suostuu menemään 9 euron työntekijäksi, niin se vääristää yritysten välistä kilpailua ja polkee palkkatyöläisten palkkoja alas pitkällä juoksulla. Miksi maksaa palkkaa kun saa orjankin?
Toinen vaihtoehto aktivointiin on hupikurssit, joiden järjestäjät kuppaavat suuret määrät verorahoja täysin turhaan, sillä suurin osa työttömistä on sen verran fiksuja, että osaavat kyllä hakea töitä ilman näitä kurssejakin.
Minä en suostu kumpaakaan vaihtoehtoon ja palkkioksi saan yleistä halveksuntaa vaikka oikeasti teen saikuttamalla palveluksen koko yhteiskunnalle.
Muistakaa että noiden masennusdiagnoosien jälkeen on turha haaveilla enää esimerkiksi asuntolainasta, töistä nyt puhumattakaan.
Niin makaa kuin petaa.