Miksi sosiaaliturva on muka niin paha asia?
Ettekö te käsitä, että sosiaaliturvaa saavat osallistuvat yhteiskunnan toimintaan joka kerta kun käyvät esim. kaupassa? Tällöin he tukevat yrittäjyyttä sekä Suomessa toimivaa liiketoimintaa. Tällä tavalla esimerkiksi ne teidän vihaamat elämäntapatyöttömät ovat hyödyksi yhteiskunnalle.
Itkettääkö totuus?
Kommentit (27)
Aivomyrsky iski. Ehkä kuitenkin joku voisi haluta itse tuhlata työllä hankkimansa rahat. Sellaisiakin itsekkäitä paskoja on, esim. Minä.
Kapitalistit eivät voi palauttaa työehtoja 1800-luvulle mikä harmittaa heitä erittäin paljon. Jos ei olisi sossua olemassa tai muutakaan vastaavaa, niin palkolliset joutuisivat hyväksymään rikkaisen sanelupolitiikan, esim 2500 euron palkka voitaisiin tiputtaa 1200 euroon etkä voisi tehdä muuta kuin hyväksyä sen.
Lähdet pois? No riittäisi paikkasi ottajia vaikka kuinka.
Minua kiinnostaa, että mikä taho olisi lakkauttamassa sosiaaliturvaa? Totta kai yhteiskunnan tulee tukea ihmisiä, jotka syystä tai toisesta eivät pysty itseään elättämään työnteolla. Kysymys on mielestäni ennen kaikkea siinä, että sosiaaliturvan tulee tukea ihmistä pääsemään takaisin työhön kiinni mahdollisimman pian. Nykyjärjestelmä mahdollistaa tuilla elämisen, eikä motivoi kaikkia työnhakuun.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa, että mikä taho olisi lakkauttamassa sosiaaliturvaa? Totta kai yhteiskunnan tulee tukea ihmisiä, jotka syystä tai toisesta eivät pysty itseään elättämään työnteolla. Kysymys on mielestäni ennen kaikkea siinä, että sosiaaliturvan tulee tukea ihmistä pääsemään takaisin työhön kiinni mahdollisimman pian. Nykyjärjestelmä mahdollistaa tuilla elämisen, eikä motivoi kaikkia työnhakuun.
Pitäisi siis saada työnantajat lopettamaan ikärasismi. Mitäs motivointikeinoja ja sanktioita heille keksittäisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi siis saada työnantajat lopettamaan ikärasismi. Mitäs motivointikeinoja ja sanktioita heille keksittäisiin?
Totalitarismista onkin niin mukavia kokemuksia. Pakotetaan vaan ne röyhkeät riistäjäporvarit palkkamaan ihan kaikki. Jeah.
Kyllähän ne työttömätkin sukankuluttajia ovat ja toivottavasti tukevat näiltä osin suomalaita sukkateollisuutta,
Jep. Jokainen täysjärkinen ymmärtää, että suuri joukko ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää, ei ole yhteiskunnan stabiiliuden kannalta lainkaan hyvä asia.