Onko muita joita ei kiinnosta festarit?
Kävin 18 vuotiaana yksillä juhannusfestareilla noin 30 vuotta sitten. Siinä oli sitten ihan tarpeeksi sitä lajia.
Kommentit (14)
Mikä festari oikein on?
Ulkoilmakonsertti vai?
Festareita on niin monenlaisia, jos on käynyt yksillä/ei ole käynyt ollenkaan, ei voi tietää minkälaiset jotkut toiset on.
Eikä ole pakko herätä krapulassa teltasta:D
Olin kerran flow festareilla.
Se ryysis ja melu oli jotain järkyttävää.
Hiki, jonot, ylihintaiset makkaraperunat, bajamajat ja huono akustiikka... hyi..
Vierailija kirjoitti:
Minä! En ole ikinä käynyt enkä keksi yhtäkään tarpeeksi hyvää syytä miksi menisin. Kamala ajatus herätä krapulassa teltassa ja vieraassa kaupungissa...kotiin ei pääsisi, olo olisi kamala ja valtava ahdistus.
Tiesitkö että festareilla voi myös nauttia alkoholia kohtuudella tai olla kokonaan ilman, voi mennä hotelliin ja jopa saapua paikalle omalla autolla jolloin pääsee lähtemään milloin vain.
En viihdy. Mä silloin nuorena kävin muutamia festareita läpi ja joku pirun kerta sato, kun aisaa. Lisäksi vielä myöhästyin lähes kaikista esiintyjistä, joita piti käydä kuuntelemassa... Itse en alkoa edes käyttänyt, mutta pari kaveria sitäkin enemmän ja kännisillä muijillahan kestää.
Se jatkuva märkyys ja kylmä on edelleenkin ytimissä vahvassa muistissa, etten todellakaan lähde edes kauniina päivänä piipahtamaan. Lisäksi eihän siellä näe edes mitään, kun en halua tunkea ihan eturiviin. Plääh, turhaa rahanmenoa.
Mä käyn keikoilla sisätiloissa ja varmistan istumapaikan itselleni lavan läheisyydestä.
N46
Onko Kaustinen festari?
Siellä oon ollu 2 jrt.
kerran porin jazzissa. Siitä en tykännyt.
Nuorena kävin paljon, useat kesässä. Ja oikeasti tykkäsin siitä hommasta. Nyt vanhempana on mieli muuttunut, en lähtisi mistään hinnasta. Olin 26v kun kävin viimeiset festarit, nyt 50v.
Minä en myöskään tykkää. Jo pelkkä ajatus siitä ihmispaljoudesta kiljumassa, huutamassa, itkemässä ja örveltämässä saa oloni ahdistuneeksi. Kaikki tönivät ja riehuvat, sotkevat paikkoja yms. Telttailusta en tykkää muutenkaan. En tykkää keikoillakaan käydä, musiikki on aivan liian kovalla :D en pidä siitä, että joutuu puhumaan huutamalla, eikä siltikään tahdo kuulla mitä toinen yrittää sanoa. Ja ne vessajonot.. Ja ne vessat yleensäkin, öök. Olen tylsä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä! En ole ikinä käynyt enkä keksi yhtäkään tarpeeksi hyvää syytä miksi menisin. Kamala ajatus herätä krapulassa teltassa ja vieraassa kaupungissa...kotiin ei pääsisi, olo olisi kamala ja valtava ahdistus.
Tiesitkö että festareilla voi myös nauttia alkoholia kohtuudella tai olla kokonaan ilman, voi mennä hotelliin ja jopa saapua paikalle omalla autolla jolloin pääsee lähtemään milloin vain.
En ole se jolle vastasit, mutta alkoholissa on sellainen vika että kun juomisen lopettaa niin olo muuttuu vähintäänkin tylsäksi, yleensä myös epämukavaksi. Ja kuka nyt selvin päin haluaa olla humalaisten seurassa. Festareilla ollaan niin pitkään että ihme jos ei mene krapulan puolelle. Hotellit ovat kalliita ja monet festarit ovat kai kaukana hotelleista. Autolla meneminen vaatii sen että on a) auto ja b) kuski.
Ei kiinnosta massat ja örvellys. Tai edes ns korkeakulttyyri.
Kuuntelen mieluummin radiosta sen mitä haluan.
Kuuma keli