Onko tämä ihan reilua, pomo maksaa vain osalle työntekijöistä matkakuluja?
Pomolla on kaksi liikettä eri paikkakunnilla. Joudumme kukin olemaan vuorotellen toisessa kunnassa pari pv kuukaudessa töissä. Pomo maksaa osalle matkakulut tästä, koska nämä työntekijät eivät saa verotuksessa matkakuluja vähennykseen, kun omavastuu ei ylity.
Itse asun molemmista työpaikoista hyvin kaukana (n. 100 km) ja saan verotuksessa täydet korvaukset miinus omavastuu. Pomo ei maksa mulle mitään matkakuluja, koska saan hänen mielestään tarpeeksi verotuksessa vähentää. Mut joudunhan minäkin sen omavastuun itse kustantaan. Harmittaa vaan, kun toisilla on niin lyhyet työmatkat ja heti jos joutuu vähän kauemmaks, sekin korvataan. Ja mä joudun kustantaan kaikki kulkemiset ite. Onks mitään tehtävissä?
Kommentit (3)
En ymmärrä miksi sinun pitäisi saada kilometrikorvauksia, kun kerran saat jo hyödyn verotuksessasi.
Kilometrikorvaukset ovat verotonta tuloa ja jos saisit niitä, saisit ikään kuin kaksinkertaisen hyödyn.
ja sinun työmatkojesi korvaaminen tulisi hänelle kohtuuttoman kalliiksi.
Hei, tiedättekö voiko valita kumman haluaa eli
1. laittaa kaikki matkat verotukseen
2. työnantaja maksaa varsinaiset työmatkat eli päivän aikana ajetut ja koti-tukikohta-koti silloin verotukseen?