Thai-poikien pelastaminen aloitetaan - alue eristetty
Nyt alkaa tapahtua. Pelastustoimiin kuulumattomat poistettu alueelta.
Kommentit (2093)
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, että vielä viikko sitten puhuttiin, että pojat ja valmentaja voivat joutua odottamaan luolassa neljä kuukautta! Heille oltiin jo pakkaamassa riisiä ja lihaa vedenkestäviin pussukoihin.
Tuo oli juoni, jolla saatiin massiviset määrät lahjoituksia jo etukäteen. Ja kuka pitääkään ne...
Ymmärrän kyllä haluan välillä sanoa "mitäs minä sanoin". Täällä kun on varmana tietona levitetty ekana päivänä kuutta pelastettua, sitä että valmentaja on tuotu jo aiemmin pois (juuri thai navy vahvistanut 12 poikaa ja valmentaja) jne ja vähän naureskeltu että ne jotka ovat puhuneet muuta seuraavat hitaita lähteitä, ovat jäljessä kun"kyllä tämä (väärä tieto) on jo varmistettu" tms.
Vau, hienoa!
Kunhan pelastushenkilökunta saadaan ulos, voidaan iloita kunnolla :)
Nyt vaan pakollisia sairaalaan hoitoon ja murkinaa ne kaipaa.
4 ekaa vasta nyt saanut suklaata ja jotain muuta.
Pehmeällä puurolla aloitettu ruokailu.
Pojilla nälkä koko ajan.❤️🧡💛💚💙💜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, että vielä viikko sitten puhuttiin, että pojat ja valmentaja voivat joutua odottamaan luolassa neljä kuukautta! Heille oltiin jo pakkaamassa riisiä ja lihaa vedenkestäviin pussukoihin.
Tuo oli juoni, jolla saatiin massiviset määrät lahjoituksia jo etukäteen. Ja kuka pitääkään ne...
Ne riisinyssäkät nyt saa syödä kuka ehtii.
Huhhuh. Jopas ollut raskaita päiviä kun pitänyt hengessä mukana sinnitellä ja sukellella 😁
Upea työtä pelastajilta. Kaikki saatiin suunnitellusti ulos ja toivottavasti he toipuvat hyvin. Pessimistien ennen aikaisesti povaamat ruumiit eivät toteutuneet. Niin kauan kun on toivoa kannattaa pysyä vahvana eikä luoda turhaa pessimismiä. Rukoukset eivät tuoneet heitä ulos, mutta auttoivat varmaan omalta osaltaan kestämään koettelemuksen niin pelastettavien kuin pelastajienkin osalta. Kyllä suomalaiset sotilaatkiin rukoilivat sodassa kun kokivat koettelemuksia joita monikaan ei tiedä mitään. Jos ihminen on käynyt kuussa ja tavoittelee Marsia niin kyllä se tällaisestakin selviää. Iloitaan kaikki yhdessä eikä syytellä ja mollata toisia. Yhdessä olemme vahvoja. Pojille antoisia hetkiä tv:n ääressä MM-finaalia seuratessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoi monsuunikausi sitten kesäkuussa tai vaikkapa jo toukokuussa, luolan ulkopuolella olevassa kyltissä varoitettiin menemästä luolaan heinä-marraskuun välisenä aikana.
luolan kyltissä varoitettiin menemästä luolaan sadekauden aikana
Joo, oli varoituskyltti. Varoituskyltti oli kyllä. Oli oli.
Niin kuin joku tuolla aiemmin sanoi: ettekö te pyhimykset joilla on varaa syytellä poikia varoituskyltin huomioimatta jättämisestä ole eläissänne jättäneet yhtään varoitustekstiä huomioimatta? Ette ole ikinä ottaneet mitään riskiä mikä on periaatteessa pieni mutta sellainen missä silti voi käydä tosi pahasti, kuten rullaluistelleet, ajaneet ylinopeutta, syöneet vähän vanhentunutta ruokaa, ajaneet pyörällä ilman kypärää? Koska jos olette, olette riskeeranneet neliraajahalvauksen, aivovamman, yhden tai useamman ihmiesen tappamisen jne. Ja paljon muuta. Koska riski on aina olemassa, mutta on enemmän kuin inhimillistä arvioida se olemattoman pieneksi varsinkin tutuissa paikoissa ja tilanteissa.
Ainoat ihmiset jotka tuolla ovat täysin harkituksi ja todennäköisyydet tietäen valinneet altistaa itsensä hengenvaaraan, ovat pelastajia.
Huomaatteko, teidän samaa toistavien vatipäiden kanssa alkaa vähän mennä hermo.
Sun lätinöitäsi taas ei edes lueta.
Alapeukku riittää.
👎👎👎👎
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Jopas ollut raskaita päiviä kun pitänyt hengessä mukana sinnitellä ja sukellella 😁
Mä oon ihan poikki.
Kaksi seuraavaa pelastettua tuotiin juuri sairaalaan. Eli kolme on nyt tuotu sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Pojilla nälkä koko ajan.❤️🧡💛💚💙💜
Höpöhöpö.
Pizzaa pojille!
-Täti
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä haluan välillä sanoa "mitäs minä sanoin". Täällä kun on varmana tietona levitetty ekana päivänä kuutta pelastettua, sitä että valmentaja on tuotu jo aiemmin pois (juuri thai navy vahvistanut 12 poikaa ja valmentaja) jne ja vähän naureskeltu että ne jotka ovat puhuneet muuta seuraavat hitaita lähteitä, ovat jäljessä kun"kyllä tämä (väärä tieto) on jo varmistettu" tms.
Jep. Tämän takia odotan aina varmistettuja tietoja. Nyt on vielä vain Thaimaan laivaston (josta ne erikoissukeltajat/sealit ovat) vahvistamaton ilmoitus, että kaikki muut paitsi viimeiset 4 pelastustyöntekijää ovat ulkona. Reuterskaan ei ole varmistanut tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan poikki.
Tässä on mammojen kanssa ihan urheilusuoritus ollut kyllä!
"Koko päivän istuin nojatuolissa sipsejä syöden ja seurasin mammapalstaa ja uutisia luolapojista, huh että hengästyttää!"
Miksi kehutte näitä ääliöpoikia jotka ITSE kävelevät vaaraan, kylteistä huolimatta? Kun naiselle tehdään joukkoväkivaltaa niin johan huudetaan miten olisi pitänyt pysyä kotona ja oma vika, oma vika. Miksi mies on sankari kun itse kävelee omaan kohtaloonsa? Ihan turhaa tuo ylimenevä poikien kehuminen, miehiä ei saada ikinä vastuuseen jos heitä KEHUTAAN siitä että he itse aiheuttavat maailmanlaajuisen skandaalin.
En näe tyttöihin kohdistuvaa sympatiaa. Päinvastoin, jopa tyttölapsia saa syyttää heidän syrjinnästään.
Kiva loppu joo, mutta nuo kakarat ovat täysin idiootteja ja täysin vastuussa omasta kärsimyksestään. Toivottavasti katuvat että pistivät yhden kuolemaan töppäilyjensä takia.
Naisia syytetään aina. Kukaan ei riemastuisi jos akka itse kävelee vaaraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tylytystä mitä eilen parilta kaikkitietävältä av-mammalta täällä sain, kun sanoin uskovani että olosuhteet ja operaatioiden nopea eteneminen huomioon ottaen tänään tiistaina varmaan pyritään pelastamaan kaikki loputkin (huolimatta siitä mitä tiedotteissa oli sanottu). Ei kuulemma missään nimessä mahdollista. Hyvä kun te taas tiesitte paremmin. ;)
Oli miten oli, ihan loistava juttu että nyt näyttää menevän näin hyvin tämä. Tietenkään ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa eli ennen kuin joka ainoa tyyppi on hengissä ulkona sieltä, mutta kyllä tässä jo on aika optimistinen olo. Nämä pelastusoperaatiot ovat aina mielenkiintoista katsottavaa. Minusta ei olisi ikinä tuohon mitä nuo pelastajat tuolla tekevät, joten osoitan kunniaa ihan vain täältä ruudun takaa ja olen onnellinen että tällaisia ihmisiä on tässä maailmassa olemassa. :)
Ei olla sanottu noin. Uskottiin että 3 tai 5 ja ehkä ei kaikkia, kun aiemmin tuotu aina 4.
Kukaan ei ole sanonut että ei missään nimessä.Voi hyvänen aika, sinä et ole ainoa keskustelija täällä. Tosiaan moni kommentoi että 3 tai 5, mutta enhän minä noista kommentoijista puhunutkaan. Oli tosiaan niitäkin että ei muuten pelasteta kaikkia, ja että kun on tiedotettu että vielä menee kolme päivää niin ei ole mahdollista.
Niin? Mikä poinntti sinulla on?
Pointti oli vastata tuohon väitteeseen, että "kukaan ei ole sanonut..."
En nyt enempää jaksa tästä asiasta vääntää, tämä ketju on jo muutenkin inttämisellä pilattu. Ikävää jos vedit herneet nenään, ei kannattaisi ottaa asioita ja itseään ihan noin vakavasti, kun alkuperäinen kommenttikin oli ihan kevytmielisesti heitetty ilman sen suurempaa agendaa. Joillekin on näköjään hemmetin raskasta olla väärässä. ;)
Tuöihan se pointti sieltä. Viimeisessä lauseessa
Olet itse ottanut itsesi tässä tapauksessa liian vakavasti. Täällä on ihan liikaa mutu asiantuntijoita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojilla nälkä koko ajan.❤️🧡💛💚💙💜Höpöhöpö.
Pizzaa pojille!
-Täti
Niin kai niillä Thai maassa on Koti Pizza olemassa?
Jihuu! Kaikki ulkona luolasta! Tässä on eletty mukana,huh helpotusta! Janohan tässä tulee,taitaapi sihijuoman korkki poksahtaa kunniaksi!Poks!Upeaa pelastustyötä!
No niin, varmistus tuli ja kolme sukeltajaa + lääkäri ovat myös matkalla kohti ulkoilmaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoi monsuunikausi sitten kesäkuussa tai vaikkapa jo toukokuussa, luolan ulkopuolella olevassa kyltissä varoitettiin menemästä luolaan heinä-marraskuun välisenä aikana.
luolan kyltissä varoitettiin menemästä luolaan sadekauden aikana
Joo, oli varoituskyltti. Varoituskyltti oli kyllä. Oli oli.
Niin kuin joku tuolla aiemmin sanoi: ettekö te pyhimykset joilla on varaa syytellä poikia varoituskyltin huomioimatta jättämisestä ole eläissänne jättäneet yhtään varoitustekstiä huomioimatta? Ette ole ikinä ottaneet mitään riskiä mikä on periaatteessa pieni mutta sellainen missä silti voi käydä tosi pahasti, kuten rullaluistelleet, ajaneet ylinopeutta, syöneet vähän vanhentunutta ruokaa, ajaneet pyörällä ilman kypärää? Koska jos olette, olette riskeeranneet neliraajahalvauksen, aivovamman, yhden tai useamman ihmiesen tappamisen jne. Ja paljon muuta. Koska riski on aina olemassa, mutta on enemmän kuin inhimillistä arvioida se olemattoman pieneksi varsinkin tutuissa paikoissa ja tilanteissa.
Ainoat ihmiset jotka tuolla ovat täysin harkituksi ja todennäköisyydet tietäen valinneet altistaa itsensä hengenvaaraan, ovat pelastajia.
Huomaatteko, teidän samaa toistavien vatipäiden kanssa alkaa vähän mennä hermo.
Oot kyllä täys idiootti jos vertaat rullaluistelua tai vanhentuneen ruuan syömistä siihen että menee tieten tahtoen ahtaaseen luolaan kielloista huolimatta :D
Ilmeisesti ulkona siitä luolasta, mutta ei vielä ulkoilmassa luolastosta, eli vasta matkalla?
"The Thai Navy seals have confirmed the four “frogs” remain in the cave. These are a doctor and three navy seals who have been supporting the boys."