Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thai-poikien pelastaminen aloitetaan - alue eristetty

Vierailija
08.07.2018 |

Nyt alkaa tapahtua. Pelastustoimiin kuulumattomat poistettu alueelta.

Kommentit (2093)

Vierailija
1561/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä tylytystä mitä eilen parilta kaikkitietävältä av-mammalta täällä sain, kun sanoin uskovani että olosuhteet ja operaatioiden nopea eteneminen huomioon ottaen tänään tiistaina varmaan pyritään pelastamaan kaikki loputkin (huolimatta siitä mitä tiedotteissa oli sanottu). Ei kuulemma missään nimessä mahdollista. Hyvä kun te taas tiesitte paremmin. ;) 

Oli miten oli, ihan loistava juttu että nyt näyttää menevän näin hyvin tämä. Tietenkään ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa eli ennen kuin joka ainoa tyyppi on hengissä ulkona sieltä, mutta kyllä tässä jo on aika optimistinen olo. Nämä pelastusoperaatiot ovat aina mielenkiintoista katsottavaa. Minusta ei olisi ikinä tuohon mitä nuo pelastajat tuolla tekevät, joten osoitan kunniaa ihan vain täältä ruudun takaa ja olen onnellinen että tällaisia ihmisiä on tässä maailmassa olemassa. :) 

Piti päästä sanomaan: "Mitäs minä sanoin?!!" Vierailija -nimimerkillä täällä kirjoittaa aika moni, joten ei tiedetä sanoitko sinä ja mitä sanoit.

Niin piti, joskus on mukavaa sanoa että mitäs minä sanoin. :) Ette tietenkään tiedä, miksi ihmeessä teidän tarvisi tietääkään? Riittää että minä tiedän. Ettehän te edes tiedä kuka minä olen, enkä minä tiedä keitä te olette eikä kiinnosta. Ihan keskustelun takiahan tässä keskustellaan. 

Nolo

Vierailija
1562/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on älyttömän hieno juttu että on olemassa vapaaehtoisia ihmisiä jotka henkensä uhalla menee pelastamaan muita vaarallisiin olosuhteisiin. Mua kuitenkin ärsyttää että noista pojista on leivottu jotain sankareita vaikka ne on omaa tyhmyyttään tuolla luolassa nyt jumissa. Jätetty kiellot noudattamatta ja menty vaan syvemmälle luolaan joidenkin nimienkirjoitusten takia. Hieno juttu että he saadaan pelastettua, kukaan ei ansaitse kuolla noin, mutta ei noi pojat oo mitään rohkeita sankareita vaan tyhmästi käyttäytyneitä ja edesvastuuttomia.

Samalla vieressä Japanissa satoja kuolee tulvissa.

Tästä on tehty mediashow, mitä mekin innolla seuraamme.

Pojat eivät ole sankareita. Pelastajat ovat.

Hommaan tärvääntyy hitosti resursseja ja pelastajat vaarantavat henkensä tuntemattomien takia.

Moni ei niin tekisi.

Ja samalla mammat lynkkaa mediaa siitä, miten tällä tapauksella oikein mehustellaan. Samaan aikaan katsovat 12 tuntia päivässä suoraa lähetystä ja hädin tuskin ehtivät vessassa käymään. Tällaiset ihmiset täällä ketjussa on se syy miksi media niin paljon tälläkin mehustelee.

Tuskinpa ne median lynkkaajat ovat niitä, jotka seuraavat tapahtumia...

Itse katson samasta syystä kuin seurasin Estonian pelastustoimia ja Chilen kaivosmiesten pelastamista: kun ihmisiä on hengenvaarassa, haluaa että tarinalla on onnellinen loppu. (Estonian tapauksessa niin tosin ei käynyt.) Maailmassa on tarpeeksi tragedioita. Sitä toivoo, että edes joskus kävisi hyvin muutenkin kuin satukirjoissa.

Sama täällä, ja sen lisäksi että tietysti toivon että tarinalla on onnellinen loppu, on minusta kiinnostavaa seurata ihan konkreettisesti sen pelastusoperaation strategiaa ja kehittymistä. Ihan vain siksi että se on mielenkiintoista. Vaikea ilmeisesti joillekin ymmärtää tai uskoa, että ihmiset voi olla kiinnostuneita erilaisista asioista kuin he itse, ihan ilman mitään erityisempää mehustelua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoi monsuunikausi sitten kesäkuussa tai vaikkapa jo toukokuussa, luolan ulkopuolella olevassa kyltissä varoitettiin menemästä luolaan heinä-marraskuun välisenä aikana.

luolan kyltissä varoitettiin menemästä luolaan sadekauden aikana

Joo, oli varoituskyltti. Varoituskyltti oli kyllä. Oli oli.

Niin kuin joku tuolla aiemmin sanoi: ettekö te pyhimykset joilla on varaa syytellä poikia varoituskyltin huomioimatta jättämisestä ole eläissänne jättäneet yhtään varoitustekstiä huomioimatta? Ette ole ikinä ottaneet mitään riskiä mikä on periaatteessa pieni mutta sellainen missä silti voi käydä tosi pahasti, kuten rullaluistelleet, ajaneet ylinopeutta, syöneet vähän vanhentunutta ruokaa, ajaneet pyörällä ilman kypärää? Koska jos olette, olette riskeeranneet neliraajahalvauksen, aivovamman, yhden tai useamman ihmiesen tappamisen jne. Ja paljon muuta. Koska riski on aina olemassa, mutta on enemmän kuin inhimillistä arvioida se olemattoman pieneksi varsinkin tutuissa paikoissa ja tilanteissa. 

Ainoat ihmiset jotka tuolla ovat täysin harkituksi ja todennäköisyydet tietäen valinneet altistaa itsensä hengenvaaraan, ovat pelastajia. 

Huomaatteko, teidän samaa toistavien vatipäiden kanssa alkaa vähän mennä hermo.

hohhoijaa, korjasin vain mitä aiempi sanoi. huomasitko, en lainannut sua vaan hänen viestiä. ei kukaan täällä sua pyydä kommentoimaan jokaseen asiaan ku parahinki selostaja. mene leikkimään muualle lumihiutaletta

Vierailija
1564/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oli pätevä lääkäri, ettei homma mennyt reisille, vaan päättyi onnellisesti.

Vierailija
1565/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on älyttömän hieno juttu että on olemassa vapaaehtoisia ihmisiä jotka henkensä uhalla menee pelastamaan muita vaarallisiin olosuhteisiin. Mua kuitenkin ärsyttää että noista pojista on leivottu jotain sankareita vaikka ne on omaa tyhmyyttään tuolla luolassa nyt jumissa. Jätetty kiellot noudattamatta ja menty vaan syvemmälle luolaan joidenkin nimienkirjoitusten takia. Hieno juttu että he saadaan pelastettua, kukaan ei ansaitse kuolla noin, mutta ei noi pojat oo mitään rohkeita sankareita vaan tyhmästi käyttäytyneitä ja edesvastuuttomia.

Hommaan tärvääntyy hitosti resursseja ja pelastajat vaarantavat henkensä tuntemattomien takia.

Moni ei niin tekisi.

Ja samalla mammat lynkkaa mediaa siitä, miten tällä tapauksella oikein mehustellaan. Samaan aikaan katsovat 12 tuntia päivässä suoraa lähetystä ja hädin tuskin ehtivät vessassa käymään. Tällaiset ihmiset täällä ketjussa on se syy miksi media niin paljon tälläkin mehustelee.

Tuskinpa ne median lynkkaajat ovat niitä, jotka seuraavat tapahtumia...

Itse katson samasta syystä kuin seurasin Estonian pelastustoimia ja Chilen kaivosmiesten pelastamista: kun ihmisiä on hengenvaarassa, haluaa että tarinalla on onnellinen loppu. (Estonian tapauksessa niin tosin ei käynyt.) Maailmassa on tarpeeksi tragedioita. Sitä toivoo, että edes joskus kävisi hyvin muutenkin kuin satukirjoissa.

Eikä kaivosmiestenkään kohdalla hyvin käynyt kun vissiin muutaman kohdalla vaikka hengissä selvisivät. Pari jopa suljetulla eikä muilla taida mennä paljon paremmin:( Nämä tarinat kun ei lopu siihen kun kamerat sammuu vaan elämä jatkuu. Tietysti niin kauan kun on elämää on myös toivoa.

Sitähän mammat ei tajua. Kaikki pojat ulkona niin voi kiitellä itseään kun rukoili jumalaa ja ihanaa kun kaikki päättyi hyvin, vaikka usein noi asiat vaatii vuosien korjaukset eikä aina edes auta

Vierailija
1566/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä tylytystä mitä eilen parilta kaikkitietävältä av-mammalta täällä sain, kun sanoin uskovani että olosuhteet ja operaatioiden nopea eteneminen huomioon ottaen tänään tiistaina varmaan pyritään pelastamaan kaikki loputkin (huolimatta siitä mitä tiedotteissa oli sanottu). Ei kuulemma missään nimessä mahdollista. Hyvä kun te taas tiesitte paremmin. ;) 

Oli miten oli, ihan loistava juttu että nyt näyttää menevän näin hyvin tämä. Tietenkään ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa eli ennen kuin joka ainoa tyyppi on hengissä ulkona sieltä, mutta kyllä tässä jo on aika optimistinen olo. Nämä pelastusoperaatiot ovat aina mielenkiintoista katsottavaa. Minusta ei olisi ikinä tuohon mitä nuo pelastajat tuolla tekevät, joten osoitan kunniaa ihan vain täältä ruudun takaa ja olen onnellinen että tällaisia ihmisiä on tässä maailmassa olemassa. :) 

Ei olla sanottu noin. Uskottiin että 3 tai 5 ja ehkä ei kaikkia, kun aiemmin tuotu aina 4.

Kukaan ei ole sanonut että ei missään nimessä.

Voi hyvänen aika, sinä et ole ainoa keskustelija täällä. Tosiaan moni kommentoi että 3 tai 5, mutta enhän minä noista kommentoijista puhunutkaan. Oli tosiaan niitäkin että ei muuten pelasteta kaikkia, ja että kun on tiedotettu että vielä menee kolme päivää niin ei ole mahdollista. 

Niin? Mikä poinntti sinulla on?

Pointti oli vastata tuohon väitteeseen, että "kukaan ei ole sanonut..." 

En nyt enempää jaksa tästä asiasta vääntää, tämä ketju on jo muutenkin inttämisellä pilattu. Ikävää jos vedit herneet nenään, ei kannattaisi ottaa asioita ja itseään ihan noin vakavasti, kun alkuperäinen kommenttikin oli ihan kevytmielisesti heitetty ilman sen suurempaa agendaa. Joillekin on näköjään hemmetin raskasta olla väärässä. ;) 

Vierailija
1567/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä näkee live lähetystä jossa luetaan kaikki uutiset ja twiitit aiheeseen liittyen. Pysyy hyvin reaaliajassa mitä oikeasti tapahtuu. Monet uutissivustot kertoo virheellistä tietoa huhuihin perustuen

Vierailija
1568/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan pojille löytynyt ekstralämpimiä sukelluspukuja. Muistan kun itse sukelsin Thaimaassa, veneen miehistöön kuuluvat paikalliset pukivat kaksi sukelluspukua päällekkäin koska palelivat niin kovin veden alla. Hoikat täysin rasvattomat pikkupojat ovat vielä alttiimpia hypotermialle kuin ne nuoriksi aikuisiksi luokiteltavat hoikat miehet olivat.

Niillä oli kolme sukelluspukua päällekkäin.

Vierailija
1569/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti päästä sanomaan: "Mitäs minä sanoin?!!" Vierailija -nimimerkillä täällä kirjoittaa aika moni, joten ei tiedetä sanoitko sinä ja mitä sanoit.

Niin piti, joskus on mukavaa sanoa että mitäs minä sanoin. :) Ette tietenkään tiedä, miksi ihmeessä teidän tarvisi tietääkään? Riittää että minä tiedän. Ettehän te edes tiedä kuka minä olen, enkä minä tiedä keitä te olette eikä kiinnosta. Ihan keskustelun takiahan tässä keskustellaan. 

Nolo

😂😂 nyt on kovia argumenttejä

Vierailija
1570/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi monsuunikausi sitten kesäkuussa tai vaikkapa jo toukokuussa, luolan ulkopuolella olevassa kyltissä varoitettiin menemästä luolaan heinä-marraskuun välisenä aikana.

Juuri näin. Ja tarkennuksena vielä, että pojat menivät luolaan 23. Kesäkuuta eli reilu viikko ennen mainttua aikaa. Onnettomuuksia ikävä kyllä sattuu vaikka niitä miten pyrkisi varomaan ja välttämään joten turhaa syyttelyä.

Vierailija
1571/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

luolan kyltissä varoitettiin menemästä luolaan sadekauden aikana

Ai jaa? Uutta tietoa, kerro lisää!

Vierailija
1572/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ja tarkennuksena vielä, että pojat menivät luolaan 23. Kesäkuuta eli reilu viikko ennen mainttua aikaa. Onnettomuuksia ikävä kyllä sattuu vaikka niitä miten pyrkisi varomaan ja välttämään joten turhaa syyttelyä.

Kyltti oli ja monsuunikausi ja aikuinen vastuussa lapsista. Monsuunikausi oli etuajassa mutta turhaan se kyltti ei ollut siellä. Eriasia jos lauma aikuisia jää jumiin mutta nyt oli lapset ja aikuinen vastuussa.

Vierailija
1573/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nää olisi suomalaisia poikia niin syyttäisitte vaan huonoa kasvatusta. ens kerralla kun suomalainen poika tekee jotain tyhmää niin älkää olko sitten heti lynkkaamassa kasvatusta ja vanhempia

Vierailija
1574/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Operaatio tehty ja toivottavasti ei tule suurempia henkisiä vaurioita ja sairauksia. Pääsrvät elämään heille normaalia elämää.

Vierailija
1575/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on nyt pelastettu. 

Vierailija
1576/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta on juuri tullut vahvistettu tieto Thaimaan navy sealeilta että kahdestoista olisi ulkona. Kolmannestatoista (valmentaja?) ei vielä mitään tietoa.

Vierailija
1577/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, että vielä viikko sitten puhuttiin, että pojat ja valmentaja voivat joutua odottamaan luolassa neljä kuukautta!  Heille oltiin jo pakkaamassa riisiä ja lihaa vedenkestäviin pussukoihin.

Vierailija
1578/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elon Musk on näemmä ollut hengailemassa tuolla pelastuspaikalla, kävelee juuri nyt pois luolalta.

Vierailija
1579/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reutersin mukaan kaikki ulkona

Vierailija
1580/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei niin tekisi.

Ja kyllä minä ainakin olen lukenut tuostakin katastrofista jo vaikka kuinka monta juttua, joten turha väittää ettei sieltä kirjoiteta mitään.

Pelastusoperaatiot maksavat, joten pitäisikö ne kaikki lopettaa? Ihmiset tekevät paljon ihan turhia asioita, toiset niistä jopa typerän vaarallisia, mutta pitäisikö ainoastaan työaikana tapahtuneissa onnettomuuksissa olleet ihmiset pelastaa?

Sankareita tai ei, mutta onhan se nyt ollut äärettömän haastavaa mitä nuo pojat ovat käyneet läpi ja selvinneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä