Mitä vähävarainen voi ostaa häihin juhla-asuksi?
Eli olen todellakin vähävarainen. Budjetti vaatteisiin, kenkiin ja laukkuun saisi olla korkeintaan 300 euroa, pitäisi vielä hiuksetkin saada kuntoon ( kampaaja,hiusväri ym ) ja se häälahja, joka on taas vaihteeksi rahamuodossa toivottu. Ja korut myös. Eli ilmeisemmin tuo keissi maksaa mulla n.500 e lahja mukaan lukien. Se on minulle ihan helkkarin paljon, vaikka onkin kertasatsaus.
Ja korkokenkiä en aio ostaa, niin missähän kengissä sinne sitten sopii mennä? Nätit ballerinat ehkä?
Eli "pukekaa" minut tuolla rahalla.... :) =
Kommentit (40)
Niin, no juhliin sopivia kenkiä minulla ei ole ennestään, ei juhlavaa laukkua, koruja en omista, vain yhdet halpiskorvikset. Ei myöskään mekkoja, ainoa vähänkään juhlava paita on jo nukkainen, eikä sekään sovellu häihin. Kun ostan vaatteen, käytän sen loppuun asti, sama koskee kenkiä,laukkuja, takkeja ym.. Kampaajalla en ole käynyt 3 vuoteen ja juurikasvukin on jo pitkällä. Eli koko setti pitäs rakentaa kerralla uusiks. Mitään ei kaapista löydy valmiina. Toki voin ostaa käytettynä, kirppareita harrastan muutenkin. Mutta pakko oli lyödä joku budjetti. Ja jos sen alle pääsen, kaikki on mulle plussaa. Ap
Jestas, mikä summa. En usko, että kovin vähävarainen olet, jos tuollaisen summan aiot laittaa palamaan yksien juhlien takia. Minä olen vähävarainen ja jos olisin menossa häihin, olisi pakko ostaa ainakin jokin asu, koska en omista ainoan ainoaa tarpeeksi siistiä asua juhliin, mutta todellakin kävisin kirpparilta hakemassa. Jos ei löydy, niin sitten en menisi. Olisin valmis laittamaan rahaa ihan maksimissaan lahjan kanssa 100-120e.
Vierailija kirjoitti:
No sekin kävi mielessä...Vaan onko se lopulta yhtään sen halvempaa? Siis vaatteet, kengät, laukku 300 €, korut,hiukset 100 € ja se lahja 100 € joka tulee myös puolisoltani. Ap
Jos olet oikeasti vähävarainen, köyhempi kuin hääpari niin missään nimessä ei tarvitse investoida 100 euroa lahjaan. Kyllä 50 euroa riittää musta jo ihan ruhtinaalllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Niin, no juhliin sopivia kenkiä minulla ei ole ennestään, ei juhlavaa laukkua, koruja en omista, vain yhdet halpiskorvikset. Ei myöskään mekkoja, ainoa vähänkään juhlava paita on jo nukkainen, eikä sekään sovellu häihin. Kun ostan vaatteen, käytän sen loppuun asti, sama koskee kenkiä,laukkuja, takkeja ym.. Kampaajalla en ole käynyt 3 vuoteen ja juurikasvukin on jo pitkällä. Eli koko setti pitäs rakentaa kerralla uusiks. Mitään ei kaapista löydy valmiina. Toki voin ostaa käytettynä, kirppareita harrastan muutenkin. Mutta pakko oli lyödä joku budjetti. Ja jos sen alle pääsen, kaikki on mulle plussaa. Ap
Jos et ole käynyt kampaajalla kolmeen vuoteen mutta sinulla on juurikasvua, olet mitä ilmeisimmin tottunut värjäämään itse hiuksesi. Mikä pakko nyt on päästä kampaajalle, jos kerran osaat itsekin hoitaa homman?
Tässä budjettiehdotelmani:
- mekko 50 e (alennuksesta)
- kengät 30 e (alennuksesta tai halpisvaateliikkeestä)
- laukku 20 e (alennuksesta tai halpisvaateliikkeestä)
- korvakorut 10 e ja kaulaketju 15 e (halpisliikkeestä)
- hiusväri 15 e
- häälahja 50 e
- sukkahousut 5 e
= 195 e
Nettikirppikset ja kauppojen alennusmyynnit on täynnä juhlamekkoja, kenkiä ja laukkuja.
Kuullostaa tosi oudolle, että juhlatamineisiim menisi noin paljon rahaa, jos yhtään viitsit nähdä vaivaa asian suhteen.
Värjää itse hiukset ja laita nutturalle, jos on pituutta sen verran, että onnistuu.
Häälahjan ei todellakaam tarvitse olla suurta määrää rahaa. 50 e riittää oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
300 € ? En ole vähävarainen, mutta en koskaan käyttäisi noin paljoa yksiin juhliin tuleviin vaatteisiin 😱
Minä ompelin itse hääpukuni vuonna 2001 ja se tuli maksamaan 150 markkaa. Siihen kuuluva pussukka syntyi kankaasta jääneistä tilkuista ja satiininauhasta. Kengät olivat jo aiemmin ostettu ja kampaajalla käyminen taisi olla kallein menoerä.
Kirpparilta saat mekon, kengät ja laukun muutamalla eurolla, max 20 euroa. Hiukset voi värjätä itse. Ajatteletko tosissas et ihmiset käyttää rahaa satasia toisten häihin? No ei käytä vaikka olis ihan normaalituloinenkin.
No, onneksi tässä on vielä aikaa tutkailla kaupoista. Yleensä vaan jätän aina viimetinkaan ja sitten tuleekin kiire. Ja todellakin, hääpari on erittäin varakas, ja minä aivan varmasti köyhin vieras ja muutenkin suvun mustalammas. Silti haluaisin mennä, on kyse kuitenkin lähisukulaisesta, ei kaverista. Voin tuon budjetin pihistää 150 euroon kaikkineen, siis lahja mukana. Tai sitten jätän menemättä, jos liian tiukaksi menee. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kampaajalla en ole käynyt 3 vuoteen ja juurikasvukin on jo pitkällä. Ap
Siis mitä? Oletko kotona värjäillyt viime aikoina? Hiukset kasvavat noin sentin kuussa, joten et kyllä voi ainakaan vedota siihen, että kampaajakäynnistä on kolme vuotta. Se sinun juurikasvusi ei todellakaan enää olisi ihan juuressa vaan ainakin 30 sentin päässä päänahastasi.
Hölmö provo?
Semmonen "vähävarainen" tällä kertaa :D kiitos nauruista
Missä asut ja minkäkokoinen olet? Laitoin reilu viikko sitten kaksi käyttämätöntä juhlamekkoa toriin myyntiin hinnalla 100e/tarjoa jotain. Epäonnistunut nettiostos ilman palautusoikeutta.
300-500 budjetilla yksiin juhliin saa vaikka mitä. Oikeasti köyhän kannattaa satsata ajattomaan ja monikäyttöiseen. Itselläni on (laiskana pukeutujana ja kun ei juhlat lähtökohtaisesti yhtään kiinnosta) tummanharmaa housupuku ja siihen pari lyhythihaista paitaa/toppia. Talvella bleiseri päälle ja kesällä ilman. Hautajaisiin tumma paita ja ristiäisiin vaaleampi ja lisäksi joku koru. Jalkaongelmaisena käytän talvella nilkkureita ja kesällä matalia avokkaita, samoja joita käytän toimistotöissäkin. Ja kun ne on housut, ei tarvitse miettiä sukkahousuja, talvella voi vaikka pitkät kalsarit laittaa alle.
Lisäksi samalla asulla hoituu ne harvat työpaikan edustustilaisuudet joihin on käsketty laittaa muuta kuin farkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaajalla en ole käynyt 3 vuoteen ja juurikasvukin on jo pitkällä. Ap
Siis mitä? Oletko kotona värjäillyt viime aikoina? Hiukset kasvavat noin sentin kuussa, joten et kyllä voi ainakaan vedota siihen, että kampaajakäynnistä on kolme vuotta. Se sinun juurikasvusi ei todellakaan enää olisi ihan juuressa vaan ainakin 30 sentin päässä päänahastasi.
Hölmö provo?
Kotona olen värjännyt aina. Mutta leikattu näitä ei ole, olen itse näpsinyt saksilla. Mulla on aina hiukset nutturalla, niin ei kukaan tajua mitään...Provo tämä ei nyt vaan ole. Tuolla oli aiemmassa hääpukeutumiseen liittyvässä ketjussa ihmetelty sitä, miten vieraat ei osaa pukeutua häihin, tullaan jossain Crocseissa ja hiukset laittamatta. Ja moni näytti olevan samaa mieltä, että hääparia pitäisi sen verran kunnioittaa. Ja koska tilanteeni on se, että joudun KAIKEN ostamaan, niin kyllä siihen toki rahaa menee. Mutta kuten aiemmin sanoin : mitä vähemmän, sen parempi. Ei ole itsestään selvyys, että kaikilla pursuu kaapit täynnä vaatteita ja kenkiä ja koruja löytyy joka tilanteeseen. Minulla ei ole. Ap
Vierailija kirjoitti:
Semmonen "vähävarainen" tällä kertaa :D kiitos nauruista
No tämmöisetkin kommentit on oikeasti todella tervetulleita, tiedänpähän, ettei tarvitse mennä edes noin suurella budjetilla. Eli minähän säästän tässä, kiitos sinulle :) Ap
Minä ostin silkkisen hääasun 140 eurolla alennusmyynneistä. Ja kyseessä oli siis hääpuku!
Aivan ihana ja ihan täydellinen asu silkkeineen ja helmineen.
Vierailija kirjoitti:
Missä asut ja minkäkokoinen olet? Laitoin reilu viikko sitten kaksi käyttämätöntä juhlamekkoa toriin myyntiin hinnalla 100e/tarjoa jotain. Epäonnistunut nettiostos ilman palautusoikeutta.
Löytyy haulla kaksi juhlamekkoa ja koko on noin 40.
Minä olen ostanut häihin mekon kirpparilta kuudella eurolla, laittanut itse tukkani ja meikkini, kengät omasta kaapista ja kaunis huivi äidiltä lainaan. Oli tyylikäs ja siisti kokonaisuus. AP on täysi trolli, jos meinaa että 300 € on vähävaraisen häävieraan sijoitus pukeutumiseen.
Minulla menee taloudellisesti ihan hyvin, mutta ostan silti vaatteita paljon kirppiksellä. Juhlavaatteita löytyy eniten, Katselin juuri muotikuun kerran käytettyä tyllimekkoa hintaan 50e. Valitettavasti oli rinnan kohdalta liian pieni.
300e kuulostaa isolta summalta, tai sitten olen vain tolkuttoman saita.
Eniten olen valmis maksamaan kovalle kulutukselle joutuvista arkivaatteista.
Tuossa aikaisemmin vielä kaduin, että aloitin edes tämän ketjun, mutta tajusimpas sitten jotakin : ei ole niin kallista se pukeutuminen. Eikä rahalahjankaan tarvitse olla niin iso. Vähemmälläkin siis selviää. Itseäni vaan typerästi yritin verrata muihin vieraisiin, ja koska tiedän, että olen se mustalammas, niin se vielä lisäsi stressiä ennestään. En kuitenkaan koskaan yllä samalle "tasolle" heidän kanssaan, mutta olen mukava ja sympaattinen persoona, aina minut on asiallisesti otettu vastaan, oli sitten päällä mitä tahansa. Juhlia ja tilaisuuksia vihaan, mutta nyt tuntuu, että on pakko mennä. Menen siis vain omana itsenäni niinkuin ennenkin :) Kyllä minä jotkut vaatteet saan päälleni :) Ap
Ja niille ainaisille provohuutelijoille : ei se elämä aina ole niin yksinkertaista.
Häälahjan ei tarvitse olla noin kallis. Osta jotakin ja tee kaunis paketti ja kortti. Nyt on alennusmyynnit, joten mekkoja ja kenkiä löytyy todella edullisesti nettikaupoista ja ostoskeskuksista. Osta sellaisia vaatteita ja kenkiä, joilla on muulloinkin käyttöä.
Kampausohjeita on YouTube täynnä, puoliso osaa tehdä, kun muutaman kerran harjoittelee.