Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vähävarainen voi ostaa häihin juhla-asuksi?

Vierailija
07.07.2018 |

Eli olen todellakin vähävarainen. Budjetti vaatteisiin, kenkiin ja laukkuun saisi olla korkeintaan 300 euroa, pitäisi vielä hiuksetkin saada kuntoon ( kampaaja,hiusväri ym ) ja se häälahja, joka on taas vaihteeksi rahamuodossa toivottu. Ja korut myös. Eli ilmeisemmin tuo keissi maksaa mulla n.500 e lahja mukaan lukien. Se on minulle ihan helkkarin paljon, vaikka onkin kertasatsaus.
Ja korkokenkiä en aio ostaa, niin missähän kengissä sinne sitten sopii mennä? Nätit ballerinat ehkä?
Eli "pukekaa" minut tuolla rahalla.... :) =

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa.

Vierailija
2/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 euroa häävaatteisiin on huima summa. Ei olisi minulla mitään ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sekin kävi mielessä...Vaan onko se lopulta yhtään sen halvempaa? Siis vaatteet, kengät, laukku 300 €, korut,hiukset 100 € ja se lahja 100 € joka tulee myös puolisoltani. Ap

Vierailija
4/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ostaa mitään uutta?

Vierailija
5/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja ja hiusväri pois. Ihan turhia kuluja.

Häihin VOI mennä ilman noita.

Vierailija
6/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koltun löytää varmasti halvalla. Minulle ainakin kengät ovat ongelma, kun en löydä tavallisesta kaupasta sopivia. Hiukset laitan itse, koruja ei tarvita. 300€ on paljon rahaa, et kuulosta kovin köyhältä.

Vierailija
7/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta käytetty kansallispuku. Saa halvalla ja sitä voit käyttää kaikissa juhlissa (paitsi hautajaisissa) tästä eteenpäin.

Tai sitten menet kirpputorille.sieltä saa

Muutamalla eurolla kesämekkoja tai lainaat kaverilta

Vierailija
8/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska minulla ei ole mitään. Ei mitään. Sitä tarkoittaa olla vähävarainen. Ei ole tullut juurikaan juhlittua. Ap

Vierailija
9/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene halpaliikkeeseen, muuten et taida tuolla budjetilla selvitä.

Jos korkkarit ei käy, niin valitse kauniit sandaalit pienellä korolla.

Riittäiskö pelkän tyven värjäys ja säästöleikkaus, ilman muodon muutosta.

Vierailija
10/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähärasvainen voi ostaa millaisen juhla-asun vaan. Kaikki näyttää sellaisen päällä hyvältä.

Vierailija
11/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlamekko kirpparilta 15 euroa. Laukku 5 e, kengät omasta kaapista 0e.

Jos koruja halutaan, entiset käyvät, eivät pakollisia. Kampaus 0 euroa, meikki olemassaolevilla meikeillä 0 e.

Häälahja 100 e.

Yhteissumma 120 e.

Vierailija
12/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 € ? En ole vähävarainen, mutta en koskaan käyttäisi noin paljoa yksiin juhliin tuleviin vaatteisiin 😱

Vierailija
13/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin häät väliin jos rahaa ei kertakaikkiaan olisi.

Vierailija
14/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlamekkoja on kirppareilla muutaman euron tai muutaman kympin hintaan. Hiusväri marketista maksaa reilun kympin. Kampauksen voi tehdä itse. Jos vanhat korut eivät kelpaa, ole ilman.

En itse pidä itseäni yhtään köyhänä, mutta en voisi kuvitella käyttäväni 500 euroa kaverin häihin.

Vierailija
15/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon ajattelet ihmisten käyttävän häihin, jos tuo on mielestäsi vähävaraisten budjetti? En ole koskaan käyttänyt tuollaista summaa häihin ja olen keskituloinen. En osta yhtä juhlatilaisuutta varten uusia vaatteita vaan käytän niitä, mitä omistan ennestään. Olen ostanut vuosien varrella alennusmyynneistä muutaman eri vuodenaikoihin sopivan laadukkaan, klassisen mekon sekä joitain pareja kenkiä ja laukkuja. Näitä yhdistelemällä selviää juhlista kuin juhlista. Samoin olen opetellut tekemään itse muutaman juhlakampauksen, esimerkiksi niska- tai banaaninuttura on melko vaivaton tehdä. Tyypillisesti annan häälahjaksi 50 euroa.

Vierailija
16/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko VeroModasta 70€, kengät Prismasta 50€, laukku k-Citymarketista 30€. Korut H€M 30€.

Vierailija
17/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostiin omiin juhliini mekon 90 eurolla Mark & Spenceriltä. Ja käytän vaatekokoa 46. Upea mekko. Kenkiä saa ihan muutamalla kympilöä. Glitterissä näkyy olevan laukkutatjouksia ja pukukorutkin siltä saa. Juhliin kaikki irtoaa helposti 150 eurolla. Päälle kampaaja ja meikki. Kampasjalla läbisin ja mekin tekisin itse.

Ja olen juhlinut 5 euron kirppusmekoillakin, välillä löytyy todella upeita mekkoja edullisesti.

Vierailija
18/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tsekata myös nettikauppoja jos ei ole kiire. Esim. Elloksella on sekä juhlamekkoja että kenkiä usein naurettavan halvalla.

Vierailija
19/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta voisi löytyä joku värikäs hame jonka kanssa kävisi yksivärinen yksinkertainen pusero. Vähän käytettyjä juhlamekkoja löytyy myös paljon, jos ei haittaa että mennyt muodista. Hiusvärin voit laittaa itse. Joku kaveri voisi auttaa kampauksen teossa?

Kysele kavereilta, monilla on vähän käytettyjä juhlavaatteita henkareissa. Ja kenkiä kaapeissa. Huom. iäkkäämmillä naisilla saattaa olla tallella huippukivoja vaatteita 50-60-70-luvuilta.

Ehkä lahja voisi olla halvempi? Kesä-alet nyt, koriste-esineitä esim löytyy halvalla. Ei ole pakko olla lahjalistalta.

Vierailija
20/40 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska minulla ei ole mitään. Ei mitään. Sitä tarkoittaa olla vähävarainen. Ei ole tullut juurikaan juhlittua. Ap

Nythän kaupoissa on kesäale. Myymättömiä ylioppilasjuhlamekkoja saa vaikka Haloselta viidelläkympillä. Kengät ja laukku löytynevät myös alennuksesta, mikäli ei, voithan pyytää kaverilta lainaksi. Korut voi ihan hyvin ostaa mistä vain ketjuliikkeestä, vaikka Glitteristä tai H&M:ltä. Nykyään ei ole etikettivirhe käyttää halpiskoruja juhlatilaisuuksissa, kunhan valitsee sellaiset, jotka eivät näytä halvoilta. Hiusvärin ja kampauksen laittaminen kuulostaa tarpeettomalta. Hiuksia ei tarvitse häiden takia värjätä, ellei ole rumaa juurikasvua, ja kampauksen voi laittaa itsekin tai vaikka jättää hiukset auki, mikäli ne on siististi leikatut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi