Mistä löytäisi äitikavereita, jotka ei kuitenkaan ole mitään "supermammoja"
Vaan naisia joilla myös lapsia, jotka sattuvat nyt olemaan äitejä....
Kokeilin huvikseni momzieta, mutta siellä oli naiset lähinnä vailla vaunulenkkejä ja puistoseuraa, puhuttiin lähinnä niiden kanssa hampaiden puhkeamisista ja kasvun kehityksestä. Olisin halunnut löytää naikkosen jolle olis voinut heittää että Hei, lähetkö bisselle joku päivä! Tai kysyä että mitäs diggailet clooneyn ulkonäöstä, tai sillain, u get the point.
Kerran kävin myös huvinvuoksi eräässä lastenvaatteita myyvässä kirpputorilla, mutta ne äidit tuntu sielläkin olevan ihan toista maata, tuli ihan mieleen se putouksen tyyppi, kikka? :D
Ja sen takia äitikavereita nimenomaan tahtoisin, että oma 1v sais kavereita, ja että ymmärrettäisiin suurimmaksi osaksi toistemme elämänkulkua.
Mistä te ootte löytänyt?
Kommentit (33)
En aikoinani mistään. Äidit katoavat herkästi "äitimaahan" marimekkoineen ja muumimukeineen. Nyt lapset (onneksi) jo teinejä.
En edes tiedä, haluanko äitikavereita. Tai kavereita. Olen vaan niin epäsosiaalinen ja usein ihmiset ei vaan kiinnostu mun seurasta.
Esimerkkejä: menen leikkikentälle muksun kanssa -> äiti lapsineen päättää juuri sillä hetkellä, että ai niin heillähän olikin kiire jonnekin ja lähtevät tervehtimättä äkkiä pois. Toinen: menen leikkikentälle ja muut juoruavat vain keskenään. Kolmas: menen leikkikentälle ja se ainut aikuinen siellä on täysin hiljaa ja keskittyy vain oman lapsen touhuihin/kännykkää.
Ai niin mainitsinkin jo, että olen epäsosiaalinen. Tällainen käytös ei hirveästi auta minua muuttamaan käytöstäni. Yritän kyllä. Tervehdin ja hymyilen.
Mutta ehkä en tosiaan edes tarvitse äitikavereita. Nekin kaverit, joilla ei ole lapsia tuntuvat etäisiltä.
Mistä jutuista tykkäät? Itse tykkään kirjoista, laatusarjoista, luonnontieteistä, psykologiasta ym. Harrastan pianonsoittoa ja pitkiä kävelylenkkejä... mieluiten yksin.
Lisään vielä edelliseen, että lautapelit ja erikoisoluet on tosi jees. Tykkään myös viineistä ja luonnonkosmetiikasta ja kannatan ekologisuutta.
Vierailija kirjoitti:
No täältä aaveeltä löytyy mwitä.taviksia. kerro kaupubkisi niin katsotaan :)
Hmm. Sinä sopisit varmaan ap:lle kaljaseuraksi! :)
Mäkin löysin puistosta ja äitikerhoista vain sellaista seuraa, joiden kanssa puhutaan vain lapsista. Kotiäideillä ei oikein tunnu olevan muuta elämää. Mut sit kun laitoin lapsen päiväkotiin, tutustuin lapsen päiväkotikavereiden vanhempiin, joista on tullut muutama hyvä kaveri. Näillä on muutakin elämää kuin lapsensa, eivätkä muutenkaan ole niin fanaattisia vain lapsilleen omistautuneita mammoja, koska käyvät töissä.
Vierailija kirjoitti:
En edes tiedä, haluanko äitikavereita. Tai kavereita. Olen vaan niin epäsosiaalinen ja usein ihmiset ei vaan kiinnostu mun seurasta.
Esimerkkejä: menen leikkikentälle muksun kanssa -> äiti lapsineen päättää juuri sillä hetkellä, että ai niin heillähän olikin kiire jonnekin ja lähtevät tervehtimättä äkkiä pois. Toinen: menen leikkikentälle ja muut juoruavat vain keskenään. Kolmas: menen leikkikentälle ja se ainut aikuinen siellä on täysin hiljaa ja keskittyy vain oman lapsen touhuihin/kännykkää.
Ai niin mainitsinkin jo, että olen epäsosiaalinen. Tällainen käytös ei hirveästi auta minua muuttamaan käytöstäni. Yritän kyllä. Tervehdin ja hymyilen.
Mutta ehkä en tosiaan edes tarvitse äitikavereita. Nekin kaverit, joilla ei ole lapsia tuntuvat etäisiltä.
Mistä jutuista tykkäät? Itse tykkään kirjoista, laatusarjoista, luonnontieteistä, psykologiasta ym. Harrastan pianonsoittoa ja pitkiä kävelylenkkejä... mieluiten yksin.
Samoja mielenkiinnon kohteita kyllä löytyy täältäkin suunnalta, rakastan esimerkiksi lukemista. Kaikenlainen kirjallisuus menee - siitä psykologiasta hömppään. Tällä hetkellä lukusessa anna Leena Härkösen Häräntappoase. :)
Kirjojen parissa vapaa-aika oikeestaan menee, plus tietenkin miehen kanssa katsellaan sarjoja iltaisin . Toinen mielenkiinnon kohteeni on koirat, tällä hetkellä ei ole omaa kun lapsi ei vielä niin pieni ettei aika riittäisi, mutta tulevaisuudessa varmasti!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mäkin löysin puistosta ja äitikerhoista vain sellaista seuraa, joiden kanssa puhutaan vain lapsista. Kotiäideillä ei oikein tunnu olevan muuta elämää. Mut sit kun laitoin lapsen päiväkotiin, tutustuin lapsen päiväkotikavereiden vanhempiin, joista on tullut muutama hyvä kaveri. Näillä on muutakin elämää kuin lapsensa, eivätkä muutenkaan ole niin fanaattisia vain lapsilleen omistautuneita mammoja, koska käyvät töissä.
Sut on vaan aivopesty ajattelemaan, että kaikki äidit, jotka eivät käy TÖISSÄ ovat tylsämielisiä lapseensa 100% keskittyviä supermammoja. Ehkä jotkut ovat, ja osa sitten niitä, jotka jäävät yksin, koska työssäkäyvällä on muka niin paljon mielenkiintoisempi sielunelämä kuin kotona ”lusmuilevalla”.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haet juuri äitikavereita?
Ajattelisin, että toinen äiti ymmärtäisi paremmin toisen elämäntilannetta. Eli ei esim. loukkaannu jos sanon, että en pääse viikonlopun mittaiselle risteilylle tms. Plus tuo mitä jo sanoin, että olisi kiva että meidänkin lapset olisi kavereita.
Äitiys ei kuitenkaan ole mikään kriteeri, jos kemiat natsaa niin sitä hengailee vaikka haikaran kanssa!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun kavereilla ole lapsia?
Kun ei mulla ole yhtään minkäänlaista kaveria, lapsen ja miehen lisäksi! :D
Ap
Sanoisin tässä tilanteessa, että sen lapsesi vuoksi menet ja juttelet niidenkin äitien kanssa, jotka eivät ole ihan samalla aaltopituudella kanssasi. Lapset kun saattavat kuitenkin olla ja opetat samalla, että kaikkien kanssa voi tulla toimeen. Aina ei tarvitse olla heti "kaljoittelu- tai George Clooney -linjalla".
Saatat jopa yllättyä iloisesti jonkun äidin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja mielenkiinnon kohteita kyllä löytyy täältäkin suunnalta, rakastan esimerkiksi lukemista. Kaikenlainen kirjallisuus menee - siitä psykologiasta hömppään. Tällä hetkellä lukusessa anna Leena Härkösen Häräntappoase. :)
Kirjojen parissa vapaa-aika oikeestaan menee, plus tietenkin miehen kanssa katsellaan sarjoja iltaisin . Toinen mielenkiinnon kohteeni on koirat, tällä hetkellä ei ole omaa kun lapsi ei vielä niin pieni ettei aika riittäisi, mutta tulevaisuudessa varmasti!
Ap
Ja mitä tulee tuohon epäsosiaalisuuteen, niin tunnistan itseni. Mulla ei ole koskaan ollut kunnolla kavereita, niin tommonen bondaaminen leikkipuistossa kuulostaa niin absurdilta mun kohdalla... Ja kun oon oikeasti niin nolo sosiaalisissa tilanteissa, änkytän, punastelen ja sekoilen sanoissa, ei kauheasti tee mieli avata suuta ja pilata samalla viattoman lapsenikin maine, raukkaparka :-D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä suunnalta oot? Kaljaa tai muuta alkoa en juo mutta muuten ihan normaali ihminen jolla elämää lapsen lisäksikin. Lapsi piakkoin 2v, joten ei ihan saman ikäiset olisi keskenään. Ite oon alle 30v ja asun pk-seudulla.
Ihan kuin kuvailisin itseäni. Mullakin on kohta 2v lapsi, asun myös pk-seudulla ja en käytä alkoa, mutta se ei tee musta jotain outoa niuhoa. Sallin muiden juoda, itse en vain välitä. Tänä kesänä täytän 30v, mutta vielä hetken voin sanoa olevani alle kolmekymppinen. ;D
No perhana, pitäiskö tehdä sitten joku inside (tänne?) aluksi että kaikki halukkaat pääsee turisee, ja siitä sitten katotaan jatkoa etiäpäin?
(en ihan heti uskalla puh.numeroani antaa mihinkään whatsapp-ryhmään 😅)
Ap