Mitä mieltä nimestä Tomas? Olen täysin ihastunut nimeen.
Lapsen isä on suomenruotsalaisesta suvusta ja sukunimi on ruotsinkielinen ja sopisi nimen kanssa hyvin.
Mutta mietityttää että miten ihmiset nimen lausuisivat. Itse haluaisin lausua niin kuin kirjoitetaan mutta onko riski että ihmiset lausuisivat Tuumas tai Toomas? Olemme suomenkielisiä niin nuo versiot kuulostavat hölmölle.
Mitä mieltä?
Kommentit (5)
Kyllä jotkut varmaan lausuvat väärin, mutta aikanaan oppivat kun heti kerrotte miten nimi oikeasti lausutaan.
Sama ongelma voi tulla kirjoittamisen kanssa (Thomas, Tuomas).
Jos nimi tuntuu oikealta ja parhaalta vaihtoehdolta, ei kannata miettiä muiden mielipiteitä.
eli " Tuumas" .
Saksassa ja Engl sitten Tomas tai Thomas lausuntatapana.
Täysin suomalaisena lausuisin joko Tomas, kuten se kirjoitetaankin, tai Toomas. Noista kahdesta vaihtoehdosta EHKÄ mieluummin Tomas... Tuumas ei tuntuisi luontevalta ääntää, jotenkin ruotsalainen... Enemmän tykkään suomalaisesta versiosta Tuomas, mutta jos teillä kerran on ruotsalainen sukunimi, Tomas kävisi siihen näppärästi :)
En usko, että mukavaa nimeä kannattaa hyljätä ääntämisen takia, tehän sitä eniten käytätte.
En usko että ainakaan paljoa ongelmia lausumisen kanssa tulisi. Itse olisin halunnut pojalle nimeksi Thomas, mutta mies ei suostunut. Pojasta tuli Niklas.