Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotko ystäviesi asiat puolisolle?

Koo Dee
07.07.2018 |

Täällä oli keskustelua, että tosi moni näkee puolisonsa kaikki viestit. Niin Whatsapit kuin sähköpostit eikä pitänyt sitä minään.

Viesteissä voi olla luottamuksellisia työnantajan sisältöjä. Näettekö nekin?

En jakaisi itse ystäväni kertomaa puolisolleni, kun asia on luottamuksellinen eikä meillä todellakaan auota toisen puhelinta tai sähköposteja. Ne ovat henkilökohtaisia.

Tykkää kommentissa puolesta tai vastaan. Katsotaan onko tilanne tosiaan niin, että parisuhteissa mikään ei ole yksityistä viestinnässä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jaamme kaiken.

Vierailija
2/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin ja sähköposti on vain omaan käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään kerro. Jos kaveri kertoo mulle jotain luottamuksella, se ei kuulu kenellekään muulle.

Kerron siinä tapauksessa, jos asia on yleisessä tiedossa eikä ole arkaluontenen. Mutta luottamuksellisia juttuja tietenkään en.

Vähintäänkin olisi tuollaisen "meillä ei ole salaisisuuksia" -tyypin kertoa ystävälleen, että kaikki mitä ystävä kertoo, vuotaa edelleen puolisolle, että ystävä tietää pitää suunsa kiinni.

Ystävän salaisuus ei ole mun salaisuus, eikä mulla ole siihen eteenpäinkertomisoikeutta. Copyright pysyy ystävällä....

Vierailija
4/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin harvoin kerron puolisolleni mitään ystävieni jutuista, olen nimittäin luotettava ystävä. Kun minulle kerrotaan jotain henkilökohtaista ja arkaluontoista asiaa en todellakaan juoruile pitkin kyliä toisten juttuja, en edes puolisolle. En minä puolisoni asioita levittele myöskään, en koskaan. Kunnioitan ihmisten yksityisyyttä.

Vierailija
5/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä toisten viestejä lueta, mutta kylä kerrotaan muide kuulumiset myös puolisolle. Ystävät kyllä tietää tämän, yhden ainoan kerran yksi ystävistä on sanonut, että "toivon ettei tätä kerrota vielä edes puolisoille" ja sitä toki kunnioitettiin. Puhuttiin kotona aiheesta vasta, kun ystäväkin oli sen valmis muille jakamaan. Ei meillä puolison kassa eikä myöskään ystävävie kanssa mitään ihmesalaisuuksa ole.

Ja nuo työsalaisuudethan pitäis olla niin hyvin salassa, ettei niihin kukaa pääse. Ei missään oma puhelimen sähköpostissa.

Vierailija
6/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerromme aika paljon puolin ja toisin.

Vierailija
7/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan jaa ystävien asioita puolisolle. Eikä puolisokaan kerro omien ystävien henkilökohtaisia asioita minulle. Etäisempien tuttavien asioita kyllä juorutaan keskenämme, mutta ystävyyssuhteet on eri asia.

Periaatteessa puolisoni saisi lukea viestini, ei siellä mitään salaista ole, ei ne ystävät missään whatsapissa laita arkaluonteisia viestejä, puhelimessa tai kasvokkain ne keskustelut käydään. Työpaikaltakaan ei mun omaan sähköpostiin tule mitään ja työmeiliä luen vain työpaikalla työkoneella.

Mutta en ymmärrä miksi mun puolison pitäisi lukea ne mun viestit, vaikkei niissä mitään salaisuuksia olekaan.

Vierailija
8/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro, ja puoliso ymmärtää tämän oikein hyvin.  Ystävät saavat itse kertoa halutessaan. 

Vierailija
9/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista miestä ylipäätään KIINNOSTAA kuulla vaimon naisystävien arkisia juttuja tai vaikkapa lastenhoitoasioita tai miessuhteita koskevia juttuja?

En ymmärrä. Ei mun miestäni ainakana kiinnostaisi kuulla vaimon jorisevan niitä näitä Maijan alapäävaivoista tai Mirkun tuoliostoksista.

Miettikää nyt hitto vie vähän, millä puolisoa rasitatte.

Vierailija
10/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää suuresti joidenkin pariskuntien tyyli jättää facebookinsa/muu viestintäkanava auki niin ettei koskaan tiedä kuka siellä toisessa päässä on viestejä lukemassa. Eipä näille sitten mitään henkilökohtaista viitsi kertoakaan.

Vierailija
11/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään salaista kirjoitti:

Totta kai jaamme kaiken.

Samoin ja työpuhelimet työpuhelimina työpaikoilla.

Vierailija
12/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää suuresti joidenkin pariskuntien tyyli jättää facebookinsa/muu viestintäkanava auki niin ettei koskaan tiedä kuka siellä toisessa päässä on viestejä lukemassa. Eipä näille sitten mitään henkilökohtaista viitsi kertoakaan.

Miksi pitäisikään kertoa?

Vierailija
13/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisiä kuulumisia kerrotaan kyllä puolin ja toisin, olisihan se outoa, jos en saisikertoa puolisolle että ystävä on saanut uuden työpaikan tmv. Mutta arkaluontoisista ja henkilökohtaisista asioista ei tulisi mieleenkään kertoa. Ja omat puhelimet ovat omia puhelimia, viestejä ei jaeta pyytämättä eikä pyynnöstä. Olen tässä todella tiukka, ehkä johtuen exästä joka luki vuosikaudet tietämättäni päiväkirjaani, kunnes lopulta jäi kiinni.

Vierailija
14/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on puhelimet ja sähköpostit yksityisiä ja luottamus pelaa. Taisit kuitenkin viitata ketjuun, jossa toinen epäili kumppaniaan ihan hyvästä syystä ja halusi sen takia nähdä viestit. Minusta se on aika eri asia. En keksi yhtään syytä miksi minun pitäisi näyttää puolisolle läheisimpien pitkäaikaisten tuttujen viestit, mutta jos jonkun väärinkäsityksen kautta hän epäilisi että minulla on jonkun uuden työtuttavuuden kanssa vipinää, niin kyllä minä ne viestit voisin surutta näyttää ja odotan samaa myös häneltä. Useimmiten silloin kun puhutaan läheisestä ystävyyssuhteesta jossa avaudutaan intiimeistä asioista puolin ja toisin, niin tämä sydänystävä on pitkäaikainen ja puolisollekin tuttu. Jos sen sijaan uuden, vastakkaista sukupuolta olevan tuttavuuden kanssa on yhtäkkiä jatkuvasti jotain hirmu salaista viestiteltävää, niin 99% tapauksista ei taatusti ole puhtaat jauhot pussissa. Ja se 1% kyllä tajuaa miksi tuollainen käytös epäilyttää ja haluaa ihan itse ne aiheettomat epäilyt poistaa.

Vierailija
15/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kerran intiimejä juttuja kerrottu ohimenevälle ihastukselle, olen oppinut olemaan kertomatta omia asioitani monellekaan. Inhottaa tuollainen.

Vierailija
16/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerron miehelleni kaiken, kuten hän myös minulle ja yhdessä niistä keskustellaan. Ystäväni tietävät tämän kyllä. Jonkin mielestä tämä on miehen rasittamista, minusta ei. Toki olemme eläneet yhdessä niin pitkään, että kumpikin tuntee toisensa kaverit yhtä pitkältä ajalta. Monet ystävät ovat kummankin yhteisiä opiskelukavereita. Työskentelemme perheyrityksessä, joten mitään työsalaisuuksiakaan ei ole. Joku sanoi toisessa ketjussa, että esim terveydentila on oma asia, josta ei kuulu kumppanille kertoa. Minusta taas tällainen kuulostaa tosi omituiselta jos kerran yhdessä eletään. Toki jokainen saa omalla tyylillään elää.

Vierailija
17/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ystävyyden käsite sinulle ihan vieras?

Vierailija
18/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ystävyyden käsite sinulle ihan vieras?

Näemmä. On kyllä sitten minullekin.

Vierailija
19/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällisin puolin, jos on menossa jotain erikoista. Tai sellaista joka sitoo mulla aikaa tai ajatuksia. Yksityiskohdat ei miestä.edes kiinnostaisi.

Puhelin yms on ihan näkyvillä ja saatetaan käyttää toistemme luureja, sekä mä hoidan miehen it-asiat eli päivitän puhelimen ja säädän asetukset (jep, mies on ihan onneton näissä). Siinä nyt voi jonkun viestin nähdä, vaikkei kumpikaan tarkoituksella urki.

Itse en sellaisia omia asioita viestittele joiden en halua leviävän.

Vierailija
20/26 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päällisin puolin, jos on menossa jotain erikoista. Tai sellaista joka sitoo mulla aikaa tai ajatuksia. Yksityiskohdat ei miestä.edes kiinnostaisi.

Puhelin yms on ihan näkyvillä ja saatetaan käyttää toistemme luureja, sekä mä hoidan miehen it-asiat eli päivitän puhelimen ja säädän asetukset (jep, mies on ihan onneton näissä). Siinä nyt voi jonkun viestin nähdä, vaikkei kumpikaan tarkoituksella urki.

Itse en sellaisia omia asioita viestittele joiden en halua leviävän.

Sama. Hoidan miehen kännykän ja läppärin päivitykset. Kummankin laitteet ovat toistemme käytettävissä.

Kun mieheni paras ystävä oli eroamassa vaimostaan oli hän nimenomaan pyytänyt miestäni kertomaan asiasta myös minulle sillä hän toki on myös minun ystäväni ja läheisesti kanssamme tekemisissä. Nämä asiat on niin tapauskohtaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi