Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkien töitä liioitellaan. Linkki

Vierailija
06.07.2018 |

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005745938.html

Ei me talvella siellä lunta luoda. Soraa tielle tarvitaan kerran 15 vuodessa. Maalattu ei olla 15 vuoteen ja seinät vielä hyvät. Ruohoa leikataan harvakseltaan. Pidetään niittymäisenä. Ekaa kertaa tänä kesänä leikattiin tänään.

Siitä olen samaa mieltä, että kiinteistövero, tiemakau ja sähkönsiirto on kohtuuttoman kallista.

Ainoa, mikä pitäisi tehdä nyt, on huopakatteem uusinta. Viimeisin remontti oli rappuset, joita ei olisi ollut pakko uusia, mutta meillä oli mökillä juhlat ja siksi uusittiin 2 vuotta sitten.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liioitella. Myin mökin kun en halunnut käyttää lomastani joka päivä 3 h nuotiolla kokkaamiseen kun mökki oli saarella eikä sinne saanut sähköjä. Sen lisäksi ketutti perinteiset sukupuoliroolit kun miehet olettivat naisten kokkaavan. Prkl, lomalla mä  haluan lomailla enkä  raataa toisia passaten.

Myyntiin meni  ja kaupaksikin saatiin. Nykyisin lomailen etelässä.

Vierailija
22/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liioitella. Myin mökin kun en halunnut käyttää lomastani joka päivä 3 h nuotiolla kokkaamiseen kun mökki oli saarella eikä sinne saanut sähköjä. Sen lisäksi ketutti perinteiset sukupuoliroolit kun miehet olettivat naisten kokkaavan. Prkl, lomalla mä  haluan lomailla enkä  raataa toisia passaten.

Jos et uusavuttomuuttasi osannut hankkia puuhellaa, kaasugrilliä tai edes trangiaa, on ihan hyvä että myit pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toki mökkiäkin huoltaa pitää, ihan siinä missä kotiasuntoakin. Puuceet, nurmikot yms. ovat valintakysymys.

Meillä on stadissa pikkuruinen puutarhanläntti, ja halusimme kunnon puutarhan mökille. Siellä on iso nurtsi, kukkapenkkejä ja kasvimaa. Ah mä nautin niiden ruopsuttelusta! Mutta tämä siis on valinta, joku toinen panee varvikolle maaperän tai kasvattaa niityn. Varokaa punkkeja!

Ja puucee voi olla kompostoiva. Tai voi olla vesivessa kuten meillä. Ihan taas valinta tämäkin.

Pintojen maalaus on helppoa hommaa, mutta ei niitä joka vuosi maalata. Kuluu ne vähemmän mökillä kuin kaupungissa, jossa oleillaan enemmän.

Joka kesä tuppaa mediassa olemaan näitä "hyi kun mökki on työleiri" -juttuja. Huomaa, että toimitukset täyttyvät kesätoimittajista, ja "happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista" johtaa siihen, että tehtaillaan näitä mökkeilyn haukkumisjuttuja.

Ei mökkiä ole kenenkään pakko ostaa!

Vierailija
24/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sua rassukkaa.

Meillä on mökillä kaikki mukavuudet, ja hei, lomaillaan lisäksi ulkomailla joka vuosi useamman kerran. Mökin olemassaolo ei mitenkään tarkoita, että on pakko siellä olla kaikki vapaa-aika...

Vierailija
25/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mökkeillyt vuodesta 1983. Koskaan en ole nuotiolla ruokaa laitellut. Meillä on kaksi kaasuhellaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän