Taas yksi tatskaruusu valittaa kun ei pääse 30v eläkkeelle IL
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201807062201051476_u0.shtml
Paljon on töitä mitä pystyy tekemään yksikätisenäkin, mutta kun nyt vain pitäisi päästä eläkkeelle.
Tyyliin vakio tatskat ja lihavuus kuuluvat näiden suurta vääryyttä kokeneiden kuvaan.
Nyt vain pitäisi saada yhteiskunta elättämään, vaikka on talo, minkä voisi realisoida, mutta sehän on tietty ihan väärin.
Kommentit (21)
On tuo kateus sairasta kohtaan älytöntä. Hän halusi kuntoutua pässit.
Miksi ei muka voi sinne uudelleenkoulutukseen mennä? Itse olin onnettomuudessa ja joudun vaihtamaan alaa, ei tullut kyseeseen edes tehdä muuta. Pääsin paremmalle alallekin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko se enemmän pelottavaa vai surullista miten ihmiset eivät ymmärrä edes lyhyttä iltapäivälehden artikkelia. Nainen haluaa kuntoutukseen, se lukee jutussa.
jokaisen on täällä pyristeltävä, ei tuo nyt suurta vääryyttä ole kokenut. Se on järjestelykysymys. Voi kouluttautua nuori kun on. Miten tuota kättä nyt voitaisiin kuntouttaa, kun itse on sitä mieltä ettei siitä enää toimivaa kättä saada?
Jumppaliikkeitä voi hyvin tehdä itsekin kotonaan, fyssarilta saa ohjeet TK:sta. Ei siinä vieressä seisojaa tarvita, itseltä se motivaatio on tultava. Uusi leikkaushan oli pois suljettu, niin mitä sitten muuta voi, kun jumpata sitä kättä ja alkaa opiskelemaan?
Itse olen 55-vuotias, työkyvytön nainen. Reuma, selässä kulumat, olkapäät hajalla. Työkyvyttömyyseläkehakemus tulee aina hylättynä. Kuntoutuksesta ei lääkärin mukaan hyötyä. Kelan lääkärit tietävät näköjään parhaiten, näkemättä potilasta. Te- Toimisto haluaa laittaa kuntouttavaan työtoimintaan, 9 euron päiväpalkalla. Näin suomessa.
Paskana tässä on itse kukin, mutta työtä vaan on painettava.
Sano ihmeessä, että mitä työtä voi tehdä käyttämättä ollenkaan toista kättä.
Infon neuvojana, puhelimitse tapahtuvaa asiakaspalvelua, tulee mieleen ensinmäiseksi mitä voi tehdä ja onhan noita vaikka kuinka jos alkaisi oikein miettimään. Opiskellakin vaikka miksi, eli käyttää päätänsä.
Vierailija kirjoitti:
ei tässä kateellisia olla. Tiedän paljon pahemminkin sairastuneita, jotka eivät pääse eläkkeelle. Tyyppi tekee vaan jotain rautakaupan myyjän työtä. Uuuh, ompa raskasta.
Mitä nyt oon sivusta katsonut niin ei todellakaan näytä siltä.
Tunnen myös yhden miehen, joka tekee toimistotyötä johon liittyy paljon kirjoittamista tietokoneella. Tekee sen yhdellä kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä kädellä voi tehdä paljonkin, kun opettelee.
Ei poissulje elämää millään muotoa. Rajoittaa, mutta ei meistä kaikista kaikkeen ole.
- onnettomuudessa amputoitu farmaseutti
Vierailija kirjoitti:
Mulla on synnynnäinen vamma eli toisena "kätenä" on vain 10 cm pituinen tynkä. Työskentelen it-alalla, tällä hetkellä ohjelmistosuunnittelijana. Ylipäätään lähes kaikki työt, jossa työ tehdään tietokoneella, onnistuu hyvin yksikätisenäkin :)
Hänelle annetaan tietoa aika minimaalisesti. Käsittääkseni kuntoutusrahalla pääsee aika helposti opiskelemaan, jos on työkykyä rajoittava tekijä. Ongelma on vain se, että ala pitää löytää itse ja hakea ensin koulutukseen. Tiedän kaksi ihmistä, jotka ovat opiskelleet kuntoutusrahalla ja paljon lievemmän sairauden tai vamman vuoksi, mitä tuosta jutusta ymmärrän hänellä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on synnynnäinen vamma eli toisena "kätenä" on vain 10 cm pituinen tynkä. Työskentelen it-alalla, tällä hetkellä ohjelmistosuunnittelijana. Ylipäätään lähes kaikki työt, jossa työ tehdään tietokoneella, onnistuu hyvin yksikätisenäkin :)
Minä tiedän työni kautta muutamankin dysmelia-ihmisen, jotka ovat ihan täysin työelämässä mukana. Toimistotyötä, yksi on kaupassa, ei se ole mikään työelämästä poissulkeva asia. Saati että sillä pääsisi Kelan työkyvyttömyyseläkkeelle.
Artikkelin naisen tilanne toki on eri, kun on kahteen käteen tottunut. Mutta toimii se käsi jotenkin, joten en ihmettele, ettei Kelasta napsahtanut kuin kielteistä.
Tuo käsi toimii ihan hyvin jos kukaan ei ole näkemässä.
Remonttitarvikkeita voi hyvin myydä palstalaisten mielestä yhdellä kädellä.
"Kelalta ei saa toimeentulotukea jos on luottokortti". Ei kai tuo ole laillista?
Vierailija kirjoitti:
"Kelalta ei saa toimeentulotukea jos on luottokortti". Ei kai tuo ole laillista?
J
Ei ole laillista. Kela ei voi velvoittaa käyttämään luottokorttia. Tässä jutussa ei kaikki ihan täsmää.
Miten tatska tai lihavuus tässä liittyy mihinkään? Ja mistä näitä ap:n kaltaisia oikein sikiää?
Kontuutonta pyytää myymään asunto. Käsi ilmaan kaikki jotka myisi oman kotinsa kun joutuu olemaan pois työelämästä onnettomuuden takia. Vaikutti että hän haluaa kuntoutua ja päästä takasin työelämään. Siinä välillä tarvitaan rahallista tukea valtiolta.
Just ajattelin ihan samaa kun luin. varmaan vielä pari hevosenkokoista koiraa kuuluu talouteen