MInussa on jotain vikaa :( Törmäsin Instagramissa anoreksiasta toipuvan naisen sivuun ja ajattelin " onpa hän ollut kaunis, wau"
MInusta ne ohuet käsivarret ja lommolle painuneet posket olivat kauniit! Ajattelin, että kunpa voisi itsekin olla syömättä ja sitten aloin miettiä, että olenko minä mennyt ihan sekaisin?
Ja olen siis 36-vuotias nainen, en teinityttö. Olen pidemmän aikaa jojolaihdutellut, mutta en ole ikinä ajatellut mitään syömishäiriön hankkimista...
Kommentit (9)
syömishäiriötähän ei hankita vaan siihen sairastutaan ja tietenki kuka vaan voi sairastua. on hieman vanhanaikasta ajatella, että anoreksia ois vaan teinien sairaus. ilmeisesti sulla kuitenkin on syömishäiriön oireita ku ajattelet noin.
Ymmärrän. itse laihduin vatsaongelmien takia 55 kiloiseksi ja kaipaan sitä painoa, kasvojen täydellisistä rasvattomuutta ja esiin kauniisti nousseita solisluita. Kun pystyin taas syömään, lihoin äkkiä takaisin seitsemäänkymmeneen kiloon, mutta tavoite on joskus painaa vielä tuo viiskytviis.. vaikka syömättä!
En ole ikinä ajatellut mitään anoreksian hommaamista, mutta nyt kun mietin niin jotain ajatusmaailmassani on samaa anorektikkojen kanssa... enkä teini ole muuten enää minäkään.
Olen syömishäiriöinen teini ja tunteeni, sairauteni ja se, että tulen siihen luultavasti kuolemaan on ihan yhtä vakavasti otettavia asioita kuin kaikkien muiden sairaudet ja tunteet, iästä riippumatta.
Muista myös, että ei kaikki syömishäiriöiset ole alipainoisia tai anorektikoita ja, että syömishäiriö on voinut jo hiipiä sinulle huomaamattasi ja perustelet sen "jatkamista" sillä ettet ole sairas, koska et ole laiha (näin oli omalla kohdallani, nyt olen kuitenkin tajunnut sairauteni)
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minusta ohuet kädet ja lommot posket kertoo todella pahasta elämänhallinnan ongelmasta. Tietty kukin tavallaan. Ai niin, olen mies, ja ko. nainen olisi täydellinen turn-off. Kyl naisessa pitää olla jotain mistä ottaa kiinni. IMHO.
Jaa. Et tainnut ymmärtää, että kyseessä on sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minusta ohuet kädet ja lommot posket kertoo todella pahasta elämänhallinnan ongelmasta. Tietty kukin tavallaan. Ai niin, olen mies, ja ko. nainen olisi täydellinen turn-off. Kyl naisessa pitää olla jotain mistä ottaa kiinni. IMHO.
Ymmärrän, mutta AP:n kohdalla näin ei ole, hän ihannoi täydellistä (sairasta) laihuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, mutta AP:n kohdalla näin ei ole, hän ihannoi täydellistä (sairasta) laihuutta.
Mistä me tiedetään mitä se ap ihannoi, kun ei linkannut profiilia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki thinspon katselu ja ihannointi on kyllä syömishäiriön oireita, mutta painon perusteella sen vakavuutta ei aina voi päätellä. Ihan sama paljon painaa tai kuinka turn-on uuhhhh täydellinen vartalo naisella on niin hän voi silti olla pahasti sairastunut.