Kohdun kypsyminen ensisynnyttäjällä
Heippa! Lääkärin mukaan minulla synnytys lähenee ja voi alkaa hyvinkin nopeasti., hui! :-) Nyt viikoilla 35+6 kohdun kaulaa ei jäljellä yhtään, suu pehmeä ja sormelle auki. Ensimmäistä siis odottelen. Onkohan todella näin, että lähtö voi tulla piankin? Miten teillä kokeneemmilla; kuinka kauan on kulunut synnytyksen käynnistymiseen vastaavanlaisesta tilanteesta, nimenomaan esikoisen kohdalla? Itse suhtaudun lääkärin sanoihin varovaisesti, kun muistan joskus kuulleeni, ettei se nyt niin varmaa ole... Saas nähdä!
Aurinkoista vappua kaikille!
Kommentit (2)
Tuo oli minunkin tilanne esikoisen kanssa, limatulppakin meni 36+ jotain. Kuitenkin poika syntyi vasta 39+6, mutta tulikin himpun alle kahden tunnin... Kyllä minä rupeaisin ottamaan rauhallisesti. Vauvasi on hyvän kokoinen eikä ne rupea enää synnytystä estelemään, mutta tietenkin hänelle on parempi olla paikoillaan vielä. Ja kun itse maltat rentoutua ja makoilla paljon, sinulla on enemmän voimia synnytykseen ja vauvan hoitoon :)
Kakkosvauvasta paikat pysyi viimiseen asti kiinni (sektio) ja nyt kolmannesta olen ollut jo 3 viikkoa levossa...
Heddastiina 30+1
itse synnytin rv36+ esikoisen ja kohdunkaulaa oli jäljellä noin 1cm pehmeä tilanne. supistuksia oli kyllä paljon. ota nyt varuilta rauhallisesti tuonne rv37+ asti- vauvalle tekis hyvää kasvaa vielä jokunen viikko kohdussa.
mom, 3 odotellen