TYÖTTÖMÄT! Joko olette alkaneet säästää marjastimeen, ämpäreihin ja ulkovaatteisiin?
Ja jos ette niin miksi ihmeessä ei? Minä ainakin aion viettää syksyni marjametsässä. Luultavasti saan mukavat lisätulot myymällä ne marjat, ja vaikken saisikaan niin laitan pakkaseen.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
40e ämpärillisestä. Viime vuonna möin 11 ämpärillistä. Kyllä mulle tuollainen summa kelpaa. Keräsin ämpärin per päivä ja nautin luonnosta. Viitsimisestä tässä on vain kyse.
Sinulla kyse vain viitsimisestä, no, onnkeksi viitsit, kyllä tuo raha kelpaisi, vaan en voi, eikä kyse ole viitseliäisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40e ämpärillisestä. Viime vuonna möin 11 ämpärillistä. Kyllä mulle tuollainen summa kelpaa. Keräsin ämpärin per päivä ja nautin luonnosta. Viitsimisestä tässä on vain kyse.
Sinulla kyse vain viitsimisestä, no, onnkeksi viitsit, kyllä tuo raha kelpaisi, vaan en voi, eikä kyse ole viitseliäisyydestä.
Oletko liikuntarajoitteinen vai raaja-amputoitu? Mulla on reuma, nivelrikot molemmissa polvissa ja lonkissa ja astma. Silti viitsin.
Kaiken lisäksi ihan turhaa hommaa ilman autoa.
Vierailija kirjoitti:
Ämpäri maksoi 1,70, kerääjä 5,95. Eli kahdeksan Karjalapurkin verran. Voitko luopua?
Entäs ne ulkovaatteet ja hyttyshatut ja kumpparit sun muut vermeet? Ja sitten tarvtaan rahaa myö pyörän tai bussilippujen hankintaan, harvalla on kävelymatkan päässä hyvät marjapaikat eli on päästävä ulos kaupungista. Kävellen ei muutenkaan voisi mennä, sillä työttömän tulee olla aktiivinen työnhahun suhteen päivittäin työhakemuksia värkäten ja paikkoja selaten eli ei ole saa ensin painella montaa tuntia mustikassa ja matkat päälle. Kalliiksi tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko liikuntarajoitteinen vai raaja-amputoitu? Mulla on reuma, nivelrikot molemmissa polvissa ja lonkissa ja astma. Silti viitsin.
Viitsit, koska haluat ja pystyt. Minä en pysty, kuten kirjoitin, kyse ei aina ole viitsimisestä. Heti kun kaikki puskat alkavat kasvamaan ns vyötäiseni korkeudella, viitsin kyllä! Liikuntarajoitteinen on varmaan aika kuvaava? Jep, selkään särkee 24/7, en pysty kumartelemaan ollenkaan, silloin sähköiskut vievät jalat alta. Sulla on enemmän sairauksia kuin mulla, mutta selkeästi helpommat marjojen poimimiseen tai sienestämiseen.
Toivottavasti ymmärrät, ettet tästä silti kruunua saa, sen verran alentuva olet.
Harva työtön ilman autoa jaksaa kerätä ja raahata niitä marjoja ympäriinsä,jos edes selkä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Ämpäri maksoi 1,70, kerääjä 5,95. Eli kahdeksan Karjalapurkin verran. Voitko luopua?
Sitä kerääjää hieman ihmettelen.Tuoko ne thaikut marjansa isojen oksistojen kanssa kokouspaikalle ja kuka ne marjat irrottelee pensaasta?
En todellakaan aio kykkiä metsässä hyttysten syötävänä. Mieluummin lähden laskemaan verkkoja vesille ja myyn osan kaloista tutuille (niin kuin olen monena vuonna tehnytkin).
En uskalla. Joku voi nähdä ja tulee vielä karenssi.
Metsään ei pääse pyörätuolilla. Vai tuletko kantamaan?
Kumpparit voi ostaa käytettynä vaikka tori.fistä. Ämpäri maksaa 2e