Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten peset pitkän tukan suihkussa?

Vierailija
06.07.2018 |

Lyhyen voi koota ylös ja hieroa päänahkaa vasten.
Pitkää ei.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota tarvitse kuule erikseen miettiä. Kyllä ne kaikki haivenet tulee pestyä, osa ylhäällä päänahkaa vasten ja latvatkin kuuraantuvat vallan hyvin. Sen verran se saippua kokoaa ne pitkätkin hiukset sinne pitkin päänuppia.

Vierailija
2/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten pituuksia ei oikeasti edes tarvitse pestä. Pesu on tarkoitettu päänahalle joka erittää talia. Eikä kannattaisi pestä kuin kerran viikossa, sillä liika peseminen aiheuttaa hilseilyä ja päänahan kuivimista. Päänahan tuottaman rasvan, tai oikeammin öljyn tarkoitus on hoitaa päänahkaa ja hiuksia. Se tuottaa kehon omia eteerisiä öljyjä, jotka ovat parhaat "hoito-aineet" hiuksille, estäen haaroittumista ja kuivumista. Nykyaikana käytetään liikaa kemikaaleja pesemiseen ja kaikilla on jos jonkinlaista ihotautia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan märkien hiusten latvat olkapään yli etupuolelle niin että niskaan jää löysä lenkki. Pöyhin hiusten juuresta molemmin käsin niin että irtoavat päänahasta. Shampoota käsiin ja sormilla levitän päänahkaan ja hiusten tyveen. Hieron sen aikaa että tuntuu puhtaalta. Otan toisella kädellä niskasta ponnariotteen, nostan hiuksia ylemmäksi ja toisella kädellä hieron päänahkaa samalla kun vesi huuhtoo päätä. Jatkan kunnes tuntuu siltä että kaikki shampoo on huuhtoutunut pois.

Tai sitten harjaan hiukset kasvojen eteen ja pesen ne pää alaspäin. Tarvittaessa kannattelen raskaita pituuksia toisella kädellä.

Vierailija
4/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kostutan, sitten laitan shampoota, sitten huuhdon, sitten laitan hoitoainetta ja sitten huuhdon.

Vierailija
5/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää alaspäin sekä pesu että huuhtelu.

Shamppoota päänahkaan tai sinne päin ja sitten sieltä pikku hiljaa / huuhtelun yhteydessä pituuksiin.

Vierailija
6/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaahdotan päänahan ja shampoon huuhteluvesi putsaa loput hiuksista mennessään. Hiukset on paksut ja ulottuvat takapuoleen.

Vierailija
7/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hierot hiuksia päänahkaan? Minä hieron päänahkaa sormillani ihan samalla tavalla olivat hiukseni sitten pitkät tai lyhyet.

Vierailija
8/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Nyt ymmärrän, miksi useilla pitkätukkaisella tukka näyttää likaiselta: se on likainen. Pesty vain tyvestä ja kuviteltu että loppuosa puhdistuu itsestään.

Pesettekö te ihonnekin niin, että vaan seisotte suihkun alla tumput suorana?

Kampaaja pesee koko hiusmassan altaassa, joten tulos on aivan toista.

Vierailija
9/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hierot hiuksia päänahkaan? Minä hieron päänahkaa sormillani ihan samalla tavalla olivat hiukseni sitten pitkät tai lyhyet.

Saadakseni hiukset puhtaaksi. Tykkään puhtaista hiuksista 😉

Vierailija
10/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaahdotan päänahan ja shampoon huuhteluvesi putsaa loput hiuksista mennessään. Hiukset on paksut ja ulottuvat takapuoleen.

Hiuksia on hierottava. Ei ne sateessa tai järvessäkään itsestään puhdistu.

Kastuvat vain.

Vierailija
11/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuota kyselet, ei se kuulu meille kaikille kauanko jollain menee missäkin. Hanki elämä.

Vierailija
12/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hiukset menevät pakaran alaosaan asti (ilmaisinko hyvin xD?) Anyway, pesen niin että hieron köntin märkiin hiuksiin pänahkaan ja sitten vaahdotan lisää suihkulla hiuksia ja shampoo valuu sinne alas jossa hieron jonku verran lisää ja sitten pesen pois. 

Vierailija
13/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Nyt ymmärrän, miksi useilla pitkätukkaisella tukka näyttää likaiselta: se on likainen. Pesty vain tyvestä ja kuviteltu että loppuosa puhdistuu itsestään.

Pesettekö te ihonnekin niin, että vaan seisotte suihkun alla tumput suorana?

Kampaaja pesee koko hiusmassan altaassa, joten tulos on aivan toista.

Yksikään kampaaja ei ole koskaan hieronut hiuksiani päänahkaan tai muutenkaan. Kampaajat ovat aina pesseet ihan samalla tavalla kuin teen itsekin eli hieroneet päänahan. Pituuksiin levitetään shampoo mutta ei hiuksia saa hieroa tai vanuttaa. Niitä pestään kuten esimerkiksi silkkiä ja muita luonnon kuituja eli varoen. Lyhyttä tukkaa voinee repiä ja retuuttaa, kun se kaltoin kohdeltu hius pian leikataan pois. Pitkät, vuosia vanutetut hiukset eivät liene kenenkään toiveissa.

Vierailija
14/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle neuvoi aikoinaan kampaaja, että pitkiin hiuksiin ei levitetä shampoota kuin tyveen. Olen noudattanut neuvoa. Silloin mulla oli hiukset suunnilleen olkapäille, eli koskee niinkin lyhyitä hiuksia. Tiedä sitten, miten on, jos käyttää paljon muotoilutuotteita.

Vierailija
15/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan shampoota otsalle, niskaan molemmille puolille ja ohimoiden taa molemmille puolille ja plöräytän keskelle päälakea. Hieron vaahdoksi ja huuhtelen. Hoitoainetta latvoihin. Huuhtelu. Jätän vähän hoitoainetta vielä ja suihkusta ulos.

Pesen tosiaan vain juuret enkä kuivata latvoja.

Vierailija
16/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle neuvoi aikoinaan kampaaja, että pitkiin hiuksiin ei levitetä shampoota kuin tyveen. Olen noudattanut neuvoa. Silloin mulla oli hiukset suunnilleen olkapäille, eli koskee niinkin lyhyitä hiuksia. Tiedä sitten, miten on, jos käyttää paljon muotoilutuotteita.

Juuri näin, latvoja ei vanuteta, juuri pestään. Pitkätukkaiset on tottuneet tähän.

Vierailija
17/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastelen hiukset, annostelen shampoota kädelle ja hieron hiuspohjaan. Huuhtelen ja toistan alusta.

En hiero enkä nutuuta pituuksia koska ne puhdistuvat siinä samalla, ja raju retuutus vahingoittaa hiuksia.

En käytä fööneiä enkä minkään valtakunnan kuivaajaa. Annan hiusten kuivua vapaana, ja harjaan vasta kuivana. 

Minulla on pitkät hyväkuntoiset hiukset. En käytä hoitoaineita. Hiuksia ei irtoa eikä huonoja latvoja ole.

Uskon myös että se, että otan joka aamu lusikallisen kalanmaksaöljyä, siis pullosta ei kapseleita ja syön välipalaksi pähkinöitä, edesauttaa hiusten kuntoa. huomasin eron kun aloin tällä tavalla reilu vuosi sitten. Hiukset paremmassa kunnossa ja se näkyy.

Vierailija
18/18 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vessanpöntössä. Huuhtelu on helppoa ja kätevää - sen kuin vain painaa nappia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä