Instagramiin sairaiden lapsien kuvia
Mulla on niin ristiriitaiset fiilikset näistä... Mulla tulee aina niin kova sääli kun näen jonkun vauvan makaamassa letkuissa sydänleikkauksen jälkeen, mutta seuraavaksi herää kysymys, että minkä takia tää kuva on instagramissa.....?
Tulee automaattisesti mieleen, että haetaanko sillä jotain somejulkisuutta? Blogi saa enemmän lukijoita? Välillä feediini ilmestyy eräs rouva joka kuvaa päivittäin kehitysvammaista (autisti) poikaansa ja oikeestaan koko elämäänsä, tiedän jo kaikkien lastenlasten nimet ja miehen ammatin vaikka en edes seuraa koko tyyppiä!
Jo terveiden lasten kuvat somessa välillä hämmentää, mutta että sairaiden! Toinen ei ole edes saanut silmiä auki leikkauksen jälkeen niin jo on kuva kaikkien nähtävillä... :(
Kommentit (8)
Tiedän tämän mamman josta puhut ja joskus seurasin häntä mutta kun vei äänestämään poikansa joka on n. 5-6v. Tasolla henkisesti lopetin seuraamisen.
Itse olen varmasti vieläkin yliherkempi, koska en täysin ymmärrä, että miksi vanhemm laittavat alaikäisten lastensa kuvia näytille ja esille, mihinkään sosiaalisen median sovellukseen muiden avoimesti nähtäväksi ja mahd. vielä kommentoitavaksi. - Lapset eivät ole minulle koriste-esineitä, tai tarvekaluja, joilla yrittäisin rakentaa mielikuvaa itsestäni tai perheestäni julkisesti netissä, laittamalla heistä kuvia esille.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tämän mamman josta puhut ja joskus seurasin häntä mutta kun vei äänestämään poikansa joka on n. 5-6v. Tasolla henkisesti lopetin seuraamisen.
Arvasin, että joku tunnistaa! Kun ihan mukavasti rouvalla niitä seuraajia näyttäis olevan :=)
Tuntuu että ihmisiltä on näin somen aikakaudella hämärtynyt taju siitä minkälaisia kuvia on sopivaa ladata internettiin ja mitä ei. Monessa tapauksessa kyse on toki ihan ajattelettomuudesta ja osassa valitettavasti välinpitämättömyydestä. Ei käy kateeksi näitä lapsia joiden jotain sairaalakuvia ladataan jonnekin instagramiin tms. Aikuinen ladatkoon itsestään vaikka alastonkuvia sosiaalisen median täyteen mutta lasten kohdalla voisi edes hetkeksi pysähtyä ajattelemaan asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että ihmisiltä on näin somen aikakaudella hämärtynyt taju siitä minkälaisia kuvia on sopivaa ladata internettiin ja mitä ei. Monessa tapauksessa kyse on toki ihan ajattelettomuudesta ja osassa valitettavasti välinpitämättömyydestä. Ei käy kateeksi näitä lapsia joiden jotain sairaalakuvia ladataan jonnekin instagramiin tms. Aikuinen ladatkoon itsestään vaikka alastonkuvia sosiaalisen median täyteen mutta lasten kohdalla voisi edes hetkeksi pysähtyä ajattelemaan asiaa.
Jep, kenelle edes tulee mieleen ensimmäisenä kuvata kipuilevaa lastaan ja vielä julkaista se? Monet kyyneleet on tullut kun yhtäkkiä kaikkien iloisten koirakuvien jälkeen feediin ilmestyy tyhjän katseen kanssa tuijottava lapsi jolla putki suussa ja saatetekstissä äiti muistuttaa kuinka rakastaa pientä soturia.....
Sairaiden ihmisten ei tarvitse olla näkymättömiä siksi, että muilla olisi mukavampi olla. Mutta lasten tulisi mielestäni esiintyä somessa mielellään vasta, kun sitä itse alkavat käytellä.
Samaa olen miettinyt, pakko olla jotain julkisuudenhakua vaikka muuksi naamioidaan... "kaikilla on oikeus tulla kuvatuksi!!!"