veneily raskaus aikana
Pitäisi lähteä ystäväni kanssa veneellä mökki Saareen ja vesi matkaa kertyy useampi kilometri.Olen raskaana ja mahani on jo sen verran suuri ettei pelastusliivi mahdu kunnolla päälle.! Venekin on pieni kiikkerä moottorilla oleva ja itse en ole kovin hyvä uimari joten tässä sitä tuskailen uskallanko lähteä veneeseen ollenkaan.?
Kommentit (12)
Et lähde. Pelastusliivit ovat ehdottomasti oltava. Miten luulet että jossain soutuveneessä istuminen onnistuu ison mahan kanssa, siellä kun ei juuri voi asentoa vaihtaa?
Isommat liivit vaan päälle ja matkaan. Tai jos ei huvita lähteä, niin et mene. Olet aikuinen ja voit päättää lähtemisesi ihan itse.
Juu, hommaa isommat liivit. Niin minäkin tein kun olin raskaana. En missään nimessä olisi luopunut veneilystä raskauden takia.
Millainen liivi olisi paras iso massuiselle äidille..? Paukkuliivit taitaa olla kovin kalliita ostaa.!
Paukkuliivit on parhaat. Toki jos ei muuten veneile niin aika kallis hankinta, ehkä joku tuttu voi lainata?
Itse kyllä voisin mennä ”liivit auki” jos sää on hyvä, kyseessä järvi, ja ei siis mitään yli 5m/s tuulta ja puuskia. Mutta en pääsääntöisesti liivejä käytä veneillessä muutenkaan kuin sillon kun keli vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Millainen liivi olisi paras iso massuiselle äidille..? Paukkuliivit taitaa olla kovin kalliita ostaa.!
Voi tsiisus, lopeta ajoissa tuollainen itsestäsi äidittely...! Samoin myös nuo iso massu -lässytykset.
Onko auki olevista liiveistä mitään hyötyä veteen pudotessa..???
Mä suosittelen paukkuliivejä. Halvimmillaan niitä löytyy viidelläkympillä. Ja tietty käytettynä saattaa saada halvemmallakin.
Veneilyliivit parilla kympillä. Ei ole kalliita uutenakaan.!
Osta uusi sopivan kokoinen pelastusliivi ja muista laittaa haarahihna kiinni että pysyy päällä tositilanteessa.!! Löysin liivein ei kannata mennä.!
Täytyy ostaa uudet liivit heti huomenna kun on tuota veneilyä tiedossa
Saisitko joltain lainaksi isommat liivit (kyllä ne isotkin ihmiset jostain liivit itselleen löytävät). Taikka sitten paukkuliivit, ne saa varmasti paremmin säädetty mahaan sopivaksi