Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko vaan liian herkkä?

Vierailija
05.07.2018 |

Kotona on meneillään jonkun sortin aviokriisi, töissä koko osaston vastuut on kaatuneet päälleni muiden jäädessä vaan lomalle ja olettaen että minä hoidan. Lisäksi mulla on jalka leikattu ja liikun keppien kanssa.

Olen siis todella stressaantunut. Aviokriisi ei ole mikään sellainen joka johtaisi eroon, mutta paha riita ja katsoin järkeväksi vaihtoehdoksi lähteä kotoa muutamaksi päiväksi ystäväni luokse evakkoon jotta rauhoitumme molemmat mieheni kanssa (Ystäväni itse ehdotti sitä, sillä on kesälomalla). Teen muutenkin työtäni pitkälti etänä koska jalka on paketissa, joten pystyn tekemään sitä hyvin myös ystäväni luona.

En itkeskele kovin herkästi mutta nyt nämä työpaineet ja riita miehen kanssa + menkat päälle, on ajanut minut siihen että olen aika herkillä.
Tulin siis ystäväni luokse. Tapaamme muutenkin tosi harvoin kun asumme eri kaupungeissa. Ekana päivänä kun tulin, ystäväni lähti tapaamaan kaveriaan (tämän oli sopinut jo etukäteen enkä toki oleta että minun takia mitään tapaamisia perutaan). Sanoi että viipyy tunnin, kaksi ja tulee sitten. Kotiinsa ystäväni lopulta tuli minun jo nukkuessa ja aivan umpitunnelissa. No, ei siinä mitään.
Seuraavana päivänä aloin aamulla työt ja annoin ystäväni nukkua krapulaansa, kunnes tämä hänen edellisillan ryyppykaverinsa soitti hänelle ja ehdotti lounasta. Ystäväni pyysi minut mukaan, ja lähdimme autolla kun en kävelemäänkään pysty, lounaalle. No siellähän ystävälläni ja tällä hänen kaverillaan alkoi viini maittaa. Ystäväni totesi että ei varmaan haittaa jos menen takaisin hänen asunnolleen taksilla kun hän ajatteli jättää auton tähän ja ottaa vähän vielä viiniä. Olin kieltämättä todella ihmeissäni, en ikimaailmassa olisi tehnyt tätä hänelle jos hän minun asemassani olisi tullut minun luokseni. Enkä olisi lähtenyt lounaalle jos olisin tämän tiennyt. Lähdin sitten taksilla ystäväni asunnolle, tein iltapäivän töitä ja odottelin jos ystäväni tulisi kotiin (sovimme että teen klo 17 asti hommia ja sitten tehdään jotain kaksistaan illalla) mutta oli taas hirttänyt dokaaminen päälle ja hän saapui minun jo ollessa nukkumassa.

Seuraavana päivänä pakkasin tavarani kaikessa hiljaisuudessa ystäväni nukkuessa ja lähdin junalla kotiin. Siivosin aamulla sen mitä pystyin jalkani kanssa ja häntä herättämättä ja jätin lapun jossa kiitin siitä että hän majoitti minua kun oli kriisiä puolison kanssa. En osannut sanoa oikein muutakaan. En tiedä olenko naurettava kun odotin että kun tulen ystäväni luokse hänen kutsumanaan, hän olisi viettänyt kanssani edes yhden illan. Olen oikeasti hämmentynyt, olenko vain yliherkkä ja naurettava?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläsi taitaa olla alkoholiongelma...

Vierailija
2/8 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiongelmaa mäkin komppaisin. Lähtee autolla liikuntarajoitteisen ystävän kanssa ja sitten alkaa viini maistua niin, että auto jaa kylille ja liikuntarajoitteinen saa tilata taksin...

Tuossa ei enää unohtunut ystävä ongelmineen paljoa ihmetytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa paljonkin ystävältäni. Jos hänelle menen yöksi ja sovitaan että tehdään jotain mukavaa, ilta kääntyy monesti siihen, että hän alkaa ottamaan ja lopulta hinkuaa baariin ja minä päätän lähteä nukkumaan. Silloin tämä kyseinen ystäväni haluaa lähteä muiden kavereidensa kanssa ryyppäämään. Hän on paatunut alkoholisti ja peruu tapaamisia kanssani monesti (en juo) tiheäänkin  vaikkemme olisi nähneet viikkoihin tai jopa kuukausiin milloin milläkin ihme verukkeella, kuten "mulla on huomenna töitä, niin ei kerkeä" mutta samana iltana on snäppi täynnä kuvia drinkeistä ja baari biletyksestä. Hohhoijaa. Mitä sinun kysymykseesi tulee niin et vaikuta herkältä. Sanoisin että päinvastoin, kun olet noin paljon *askaa sietänyt ilman räjähtämistä. Ystäväsi voisi opetella hieman käytöstapoja.

Vierailija
4/8 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi taksilla lounaalta ystäväni asunnolle tuli oli kyllä viimeinen pisara. Ymmärrän että toinen on lomalla eikä minun kanssa tarvitse olla 24/7 mutta että tämä kaveri jota ystäväni näkee jatkuvasti menee edelleni kokoajan niinä päivinä mitä olin hänen luonaan. Minä en dokaamisesta perusta, enkä jaksa stressaantuneena notkua känniläisten kanssa terasseilla, ystäväni tiesi tämän. 

Olen ihan hirveän pettynyt.

- AP

Vierailija
5/8 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä tulit taksilla kotiin ja auto jäi kaupungille? Mikset sinä ajanut sitä kaverisin kämpille, helpompaahan se olisi hänellekin ollut.

Vai eikö sulla ole ajokorttia? Siinä tapauksessa minusta et voi kauheasti katkeroitua siitä, jos kaverisi lomallaan ottaa alkoholia.

Kannattaisi varmaan joka tapauksessa ratkaista se perusongelma, joka EI OLE YSTÄVÄSI VIKA.

Tuntuu siltä, että projisoit nyt aviokriisiäsi ja kyvyttömyyttäsi rajoittaa töissä niskaasi kasattavia vastuita kaverisi kontolle. Oikeasti hän vain tarjosi sinulle yöpaikan pariksi yöksi, kun halusit pois miehesi luota.

Ei se sisällä mitään erityistä kädestäpitovelvollisuutta.

Vierailija
6/8 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi viitoselle. Ap, sä jotenkin kuvittelit saavasi henkistä tukea ja kenties neuvoja menemällä kaverillesi, mutta kyllä sun pitää ihan itse ongelmasi ratkaista. Se, että kaverisi dokaa lomallaan on hänen ongelmansa, mutta ei ole suunnattu loukkaukseksi sinulle. Sulla oli todennäköisesti vähän ylimitoitetut odotukset tuosta evakkoreissusta, eikä ole reilua kasata osotusten kariutumista kaverin niskaan. Se nyt vaan oli se kuuluisa korsi, joka katkaisi kamelin selän?796

Vierailija
7/8 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä tulit taksilla kotiin ja auto jäi kaupungille? Mikset sinä ajanut sitä kaverisin kämpille, helpompaahan se olisi hänellekin ollut.

Vai eikö sulla ole ajokorttia? Siinä tapauksessa minusta et voi kauheasti katkeroitua siitä, jos kaverisi lomallaan ottaa alkoholia.

Kannattaisi varmaan joka tapauksessa ratkaista se perusongelma, joka EI OLE YSTÄVÄSI VIKA.

Tuntuu siltä, että projisoit nyt aviokriisiäsi ja kyvyttömyyttäsi rajoittaa töissä niskaasi kasattavia vastuita kaverisi kontolle. Oikeasti hän vain tarjosi sinulle yöpaikan pariksi yöksi, kun halusit pois miehesi luota.

Ei se sisällä mitään erityistä kädestäpitovelvollisuutta.

Sanoi, että ystävä on kutsunut... eli luulisi tarkoittavan hieman yhdessä vietettyä aikaakin.

Toisekseen jalka paketissa ei hirveästi ajella. Toki automaattivaihteisella vasemman käyttö voi olla rajoitettua.

Vierailija
8/8 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ajokorttia. 

Ystäväni sanoi että voidaan tehdä kaikkea kivaa sitten yhdessä jos tulen hänen luokseen, mainitsi ravintoloita yms. missä voisi käydä illallisella. Että tehdään tästä semmoinen parin päivän rentoutusreissu minulle. Sanoin että mulle riittää vaan kun pääsen pariksi päiväksi kotoa pois ja näen häntä, on ollut kova ikävä. Ystäväni mainosti vielä että hänellä on ainoastaan sovittuna tapaaminen kaverinsa kanssa (joka lähti siis ihan käsistä ja alkoivat dokaamaan), että muuten ei sovi mitäään että voidaan viettää nämä pari päivää yhdessä. Itse sanoin että joudun kyllä hoitamaan työasioita mutta hän sanoi ettei se haittaa, hän siivoilee jne sillä aikaa. Painotan että ystäväni itse halusi ihan hirveästi minut luokseen.

En tiedä tajuaako hän itse lainkaan miten loukkaavaa tällainen on, ei varmaan. Kun on vauhti päällä, se on päällä. Silloin jää kaveritkin kakkoseksi selvästi. Tai ei kaikki näkökjään mutta minä. 

-AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän